Citat:
Ursprungligen postat av
Filip600
Vad jag kan läsa mig till finns det väl inget belägg eller bevis att den påse som hon hade i pennfacket i sin väska, och inte i bakfickan som Leif GW sa i tv 4 innehöll kokain? jag kan inte se det i hela tråden att det är klarlagt att påsen innehöll kokain? OM vart finns det då bevisat?Har den senfärdiga Åklagaren uttalat sig och satt det på pränt att det var kokain? har jag missat det?
Precis.
Katja nekade till att hon kört rattonykter (blåst helt rent) sa hon själv vid första uttalandet.
Efter provsvaren kom tillbaka hade hon 0.12 promille alkohol i blodet och dessutom metaboliter för kokain i blodet.
Innan dess hade hon dock hunnit posta en video där hon anklagar alla för att utsätta henne för en häxjakt. Jag rekomenderar att titta på den skarpt. Finns på tiktok och facebook.
Sen kommer provsvaren och hon erkänner rattfyllan.
Nu börjar hon bestrida påsens innehåll.
Så knarkanvändningen och alkoholen i blodet är, fast gon nekade, nu bevisat.
Vi väntar på att provsvaren om att hennes påse innehöll kokain.
Anledningen till att detta dröjer är antagligen att provsvaret även där var positivt, och det är väldigt besvärligt att en person så högt placerad inom rättsväsendet som Katja, är så van att hantera kokain att hon kör runt med det i handväskan efter att hon (vad det verkar) kommer från ett julfirande med sina barn.
Hade det vart hembränt hade det sett illa ut, men hon hade kunnat köpa det av nån random tjomme som bränner hemma.
Kokain är guldådran som göder gängen (har hennes egen regering sagt) och du får inte tag på det utan att det gått genom landets största kriminella ligor.
Därför dröjer åtalet. Hur insyltad är hon? Lite är illa nog med tanke på hennes ställning. Men det kan vara katastrofalt insyltad.