2026-02-07, 11:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Helt uteslutet är jag inte säker på. Vid två tillfällen har
personer blivit frikända från anklagelse om grov våldtäkt
eftersom de var "sömngångare". Vaknade tydligen inte förrän de ejakulerat!

Menar du att Katja var så påverkad att "hon körde i sömnen"?

Jag tycker det låter som ett ganska svagt försvar.
Citera
2026-02-07, 13:01
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Att topparna i knarknätverken inte själva hanterar leverans till slutpundare som Katja är säkert korrekt.

Jag är inte alls säker på att polismännen förstod vilket högdjur Katja var inom Sverigedemokraterna när hennes namn dök upp när de slog på hennes bilnummer. Hon har väl ett ganska "generiskt" namn?

Jag tror detta kan vara det bästa som hänt i Katjas politiska karriär efter att hon träffade Linus Bylund.

Om Katja blir frikänd kan inget hindra henne från att bli Jimmies efterträdare som partiledare inom SD. Att Katja är oskyldig och blir frikänd verkar vara konsensus här i tråden, även om jag vill reservera mig lite mot det.

Katja har talets gåva och gillar att stå framför kameran (videob på X). Katja är hård mot narkomaner och kriminella och det gillar SD-väljarna. Katja har också en mycket sympatisk framtoning, vilket kollegor inom polisen och hennes "klienter" från ravescenen vet att intyga.

Katja har också den typ av utstrålning som går hem i stugorna, en inte allt för uttrycksfull blick, eller tom blick, som är bra när "hon inte vet något om det" som ny ledare för SD.

Katja är den perfekta efterträdaren till Jimmie när han lämnar SD och att Katja är kvinna får säkert många kvinnor att rösta på SD när Katja blir ny partiledare. Mycket för att Katja ömmar för utsatta barn, som till exempel sina egna.

Jag tror på en "Katjaeffekt" när hon väl tillträder partiledarrollen. Katjas lön skulle också öka rejält när hon blir partiledare och då har hon råd att åka taxi efter intag, vilket lugnar ned upprörda kollegor i Riksdagen att hon ens kunde misstänkas för drograttfylla trots att hon var helt oskyldig.

SD-väljarna gillar också den "under-dog-historia" Katja tar med sig i rollen som partiledare. Oskyldigt anklagad för narkotikabrott av den inkompetenta och ondsinta åklagaren, men friad av SD-nämndemännen i Nacka Tingsrätt och därför helt oskyldig.

Jag ser faktiskt att detta kan vara det bästa som hänt för både Katja och Sverigedemokraterna som parti på länge.

Katja kommer inte bli frikänd, ingen risk för det. Du kan vara säker på att detta är en katastrof för Katja.
Citera
2026-02-07, 13:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Katja kommer inte bli frikänd, ingen risk för det. Du kan vara säker på att detta är en katastrof för Katja.

Jag har försökt läsa av signalerna och ska man tro på fri och objektiv press så är det så klart som du skriver att Katja inte bara är skyldig utan också kommer att bli dömd för sina brott.

Ska man tro trådens skribenter är Katja helt oskyldig och åklagaren pladdrig, inkompetent och korrumperad. Katjas jurist har förklarat att snabbtesterna är osäkra och trådskribenter har hittat butandiol i mascara som en naturlig förklaring till Katjas beteende.

Jag drar inga slutsatser av att TS har återkallat Katjas körkort på grund av narkotika i blodet eller att polisen vill avskeda Katja, då det skulle kunna utgöra "en folkdomstol".

Jag står som en åsna mellan två hötappar, men tror nog innerst inne att Katja är skyldig och inte blir frikänd. Du har nog mer rätt än du tror i det du skriver även om få skribenter här i tråden verkar tro som du.
Citera
2026-02-07, 15:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Att topparna i knarknätverken inte själva hanterar leverans till slutpundare som Katja är säkert korrekt.

Jag är inte alls säker på att polismännen förstod vilket högdjur Katja var inom Sverigedemokraterna när hennes namn dök upp när de slog på hennes bilnummer. Hon har väl ett ganska "generiskt" namn?

Jag tror detta kan vara det bästa som hänt i Katjas politiska karriär efter att hon träffade Linus Bylund.

Om Katja blir frikänd kan inget hindra henne från att bli Jimmies efterträdare som partiledare inom SD. Att Katja är oskyldig och blir frikänd verkar vara konsensus här i tråden, även om jag vill reservera mig lite mot det.

Katja har talets gåva och gillar att stå framför kameran (videob på X). Katja är hård mot narkomaner och kriminella och det gillar SD-väljarna. Katja har också en mycket sympatisk framtoning, vilket kollegor inom polisen och hennes "klienter" från ravescenen vet att intyga.

Katja har också den typ av utstrålning som går hem i stugorna, en inte allt för uttrycksfull blick, eller tom blick, som är bra när "hon inte vet något om det" som ny ledare för SD.

Katja är den perfekta efterträdaren till Jimmie när han lämnar SD och att Katja är kvinna får säkert många kvinnor att rösta på SD när Katja blir ny partiledare. Mycket för att Katja ömmar för utsatta barn, som till exempel sina egna.

Jag tror på en "Katjaeffekt" när hon väl tillträder partiledarrollen. Katjas lön skulle också öka rejält när hon blir partiledare och då har hon råd att åka taxi efter intag, vilket lugnar ned upprörda kollegor i Riksdagen att hon ens kunde misstänkas för drograttfylla trots att hon var helt oskyldig.

SD-väljarna gillar också den "under-dog-historia" Katja tar med sig i rollen som partiledare. Oskyldigt anklagad för narkotikabrott av den inkompetenta och ondsinta åklagaren, men friad av SD-nämndemännen i Nacka Tingsrätt och därför helt oskyldig.

Jag ser faktiskt att detta kan vara det bästa som hänt för både Katja och Sverigedemokraterna som parti på länge.

Katja lämnade partiet samma dag som analysen av blodprovet kom ut i media.

SD ville nämligen att hon skulle lämna sin riksdagsplats. De hade inget förtroende längre. Men hon vägrade. Valde istället att sitta kvar, gå ut ur partiet och bli politisk vilde.

Så dina drömmar kommer inte gå i uppfyllelse.
Citera
2026-02-07, 15:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm

Självklart är det så. Proverna talar ju sitt tydliga språk. Det går inte att motbevisa dem på ett logiskt och trovärdigt sätt.

Det är därför SD ville att hon skulle lämna riksdagen. Och det är därför polisen vill avskeda henne innan domen fallit. De vet vad som väntar. De vet att hon inte är oskyldig. De vet att hon kommer dömas.
Citera
2026-02-07, 15:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Katja lämnade partiet samma dag som analysen av blodprovet kom ut i media.

SD ville nämligen att hon skulle lämna sin riksdagsplats. De hade inget förtroende längre. Men hon vägrade. Valde istället att sitta kvar, gå ut ur partiet och bli politisk vilde.

Så dina drömmar kommer inte gå i uppfyllelse.

Jag blir inte direkt helt förkrossad om Katja döms heller eftersom det står skrivet på väggen redan.

Jag kommer då att skriva att jag alltid tyckt lite illa om henne och att jag tycker hon är dålig både som människa och politiker. Kanske skriver jag något om hennes utseende också i mindre smickrande ordalag, men först får vi vänta på åtal och dom.

Edit: Nu när Jimmie har öppnat dörren på vid gavel för att betala både rättegångskostnader och skadestånd med medel från SDs partikassa när det gäller den dömda Dumpensara (Se separat tråd) så får vi anta att Jimmie också täcker Katjas kostnader för rättegångskostnader och dagsböter ur SDs patikassa när Katja blir dömd. De har ju redan lovat från SDs sida att stötta Katja.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-02-07 kl. 15:32.
Citera
2026-02-07, 15:36
Medlem
Citat:
Menar du att Katja var så påverkad att "hon körde i sömnen"?

Jag tycker det låter som ett ganska svagt försvar.
Jag menar att om Kajta kan redovisa recept på ångestdämpande medicin och den lilla påsen saknar
fingeravtryck kan det bli svårt för åklagaren att få henne fälld. Om tingsrätten tror på att folk begår grova våldtäkter utan att vakna lär de kunna sätta tilltro till vilka påhittade försvar som helst.
Citera
2026-02-07, 15:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag menar att om Kajta kan redovisa recept på ångestdämpande medicin och den lilla påsen saknar
fingeravtryck kan det bli svårt för åklagaren att få henne fälld. Om tingsrätten tror på att folk begår grova våldtäkter utan att vakna lär de kunna sätta tilltro till vilka påhittade försvar som helst.

Varför skulle Katja ta ångestdämpande mediciner? Har hon skräck för råttor?

Borde inte Katja redan meddelat polisen om hon åt tunga ångestdämpande mediciner på recept?

Det ligger väl närmare till hands att Katja nallat på sina barns ADHD-mediciner? De går väl att krossa till ett pulver för att fylla i zippåsen?

Att Katja sätter sitt eget missbruk före sina barns hälsa skulle inte komma som någon överraskning direkt.
Citera
2026-02-07, 17:24
Medlem
Citat:

Vilken narkotikaklassad ångestdämpande medicin menar du att man får köra bil på?
Citera
2026-02-07, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldey
Vilken narkotikaklassad ångestdämpande medicin menar du att man får köra bil på?
Det finns inte, men om uppgiften stämmer att man endast funnit metabolit i blodet kan den ha sitt ursprung i läkemedel som tagits i ett tidigare skede. Nog vore det
på sin plats att riksåklagaren lägger fram det slutgiltiga
svaret på de prov som tagits på Katja. Märkligt förfarande att plötsligt skylla på att han pga tidsbrist lagt detta fall åt sidan.
Citera
2026-02-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldey

Alla väl. https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/korkort/har-korkort/villkor-och-medicinska-krav/trafikfarliga-lakemedel/
Citera
2026-02-07, 18:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Det finns inte, men om uppgiften stämmer att man endast funnit metabolit i blodet kan den ha sitt ursprung i läkemedel som tagits i ett tidigare skede. Nog vore det
på sin plats att riksåklagaren lägger fram det slutgiltiga
svaret på de prov som tagits på Katja. Märkligt förfarande att plötsligt skylla på att han pga tidsbrist lagt detta fall åt sidan.

Citat:
Ursprungligen postat av ceda60
Alla väl. https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/korkort/har-korkort/villkor-och-medicinska-krav/trafikfarliga-lakemedel/

När Katja genom sin advokat bad att få tillbaka körkortet nämnde man inte ett ord om att hon hade recept på narkotiska läkemedel som kunde förklara varför hon hade narkotika i blodet.

Man har inte heller vid intervjuer nämt det. Senast sa advokaten apropå hur hennes blodprov kunde visa på narkotika orden ”inga kommentarer”.

Det normala är väl om man har ett recept på sånt som klassas som narkotika och som tagit före bilkörningen, att man nämner det som en orsak till att proverna visat på narkotika. Att Katja haft ett legitimt skäl till att ha narkotika i blodet.

Men inte ett ord om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in