2026-01-30, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Iallafall kör med slumpmässiga tester, vi gör det på min arbetsplats funkar bra.

Vi också. Finns även arbeten där man kör med frekventa bakgrundskontroller också.
Uppenbarligen har det missats på Katja. Märkligt
Citera
2026-01-30, 08:28
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Vid jobbansökan? Har du nåt exempel?
Volvo Cars, 100% av alla blåa iallafall som anställs drogtestas.
Citera
2026-01-30, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Hon är inte den enda korrupta men hon är väl värst. Simona hade väl ljugit i sitt CV?

För en vanlig person som söker ett jobb och har ljugit i sitt CV kan detta innebära brott och man kan få fängelse i vissa fall

Linkedin inte CV. Kolla fakta. På Linkedin tror jag alla ljuger lite.
Citera
2026-01-30, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ja företag som jobbar mot säkerhetsklassade företag kan givetvis kräva det vid anställning. Men nu gällde det om du sökte jobb på Ica eller nån annan knegararbetsplats

Hon har jobbat inom säkerhetsklassade branscher. Det betyder att både bakgrundskontroller och drogtester måste gjorts men förmodligen har hon missats.

Många jobb kan kräva drogtester även ICA speciellt om du rekryteras via bolag som är dvs rekryteringsbolag för ICA, myndighet eller annan verksamhet
Citera
2026-01-30, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Linkedin inte CV. Kolla fakta. På Linkedin tror jag alla ljuger lite.

Hade för mig att hon ljugit i sitt CV och inte på LinkedIn?

Men varför skulle man ljuga på LinkedIn?
Ingen sansad människa gör det. Inte så att du är läkare på LinkedIn medan du är städare på ditt CV.
Citera
2026-01-30, 08:34
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Hon är inte den enda korrupta men hon är väl värst. Simona hade väl ljugit i sitt CV?

För en vanlig person som söker ett jobb och har ljugit i sitt CV kan detta innebära brott och man kan få fängelse i vissa fall

Ingen aning om vad Katja Nyberg skrivit i sitt CV. Om hon är korrupt, dvs tagit pengar mot politiska beslut, har jag ingen aning om men du verkar känna till.
Citera
2026-01-30, 08:38
Medlem
Citat:

Ingen sansad människa gör det. Inte så att du är läkare på LinkedIn medan du är städare på ditt CV.

Många ljuger nog inte men överdriver utbildning. Man säger exempelvis att man gått i utbildning som är på ett år. Men lämnar utbildningen efter 11 månader. Utbildningen är inte fullbordat. Utelämnar informationen att man lämnat utbildningen efter 11 månader.
Citera
2026-01-30, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Ingen aning om vad Katja Nyberg skrivit i sitt CV. Om hon är korrupt, dvs tagit pengar mot politiska beslut, har jag ingen aning om men du verkar känna till.

Nu skrev jag om Simona där det framkom att hon ljugit i sitt CV om hennes utbildningar och någon påstod enbart på LinkedIn men ingen medborgare brukar ljuga på LinkedIn i sitt CV heller.

Vad gäller Katja Nyberg så har det väl framkommit att hon jobbat inom säkerhetspolisen och då gör man väl tester och bakgrundskontroller under såna anställningar.

Att det här skulle vara någon ”första” gång för henne tror jag absolut inte på utan hon är nog långvarig brukare men jag förstår inte varför hon skulle ljuga om saken.

Hon kunde bara sagt att men jag har ett bruk och råkade vara dum i huvudet så hade alla hennes SD väljare gått på lögnen.
Citera
2026-01-30, 08:40
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:

Jo det gör nästan alla. Man kan beskriva arbetslivserfarenheter på ett sätt som inte riktigt stämmer. Överdriva ens kompetens. Och naturligtvis hitta på och överdriva fritidsintressen. Och fylla luckor i sitt CV genom och förlänga anställningstider. Man har jobbat i hundra år, minst. Och man är bäst.
Citera
2026-01-30, 08:43
Medlem
Är det inte lite märkligt att hon nu, enligt tv4.se ska få tillbaka körkortet?

Alla andra dödliga måste lämna pissprover och prata med läkare på obestämd tid.... Det gäller tydligen inte alla då.

Men ja, dommen har faktiskt inte kommit än. Vi får väl se.
Citera
2026-01-30, 08:50
Medlem
PingPongZongs avatar
Och det här med och ha med svartjobb i CV. Det är faktiskt jävligt bra. Det tror inte en del nurförtiden. Men det visar att man är jävligt ärlig. Och förr var det ju verkligen inget man pratade tyst om.

"Om du har arbetat svart och har lärt dig vissa färdigheter som är relevanta för ditt nya jobb, kan du nämna dem. Det är dock viktigt att vara ärlig och transparent. Om du har en bra relation med arbetsgivaren kan du inkludera deras namn. Om du har arbetat svart i kort tid, som två dagar, bör du inte ange det i ditt CV. Det är bäst att fokusera på vad du har gjort och lärt dig snarare än om det är moraliskt rätt.
Citera
2026-01-30, 08:50
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Är det inte lite märkligt att hon nu, enligt tv4.se ska få tillbaka körkortet?

Alla andra dödliga måste lämna pissprover och prata med läkare på obestämd tid.... Det gäller tydligen inte alla då.

Men ja, dommen har faktiskt inte kommit än. Vi får väl se.

Det är tillfälligt i sådana fall. När domen har kommit blir hon definitivt av med körkortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in