2026-02-07, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Just när och varför polisen dök upp är superintressant. Det kan vara allt från bärgaren som upplyst polisen till att polisen låg efter Katja och hade span på henne.

Jag tror att polisen hade span på hennes leverantör. När hon hämtade varorna med egen bil så var det kört.
Citera
2026-02-07, 01:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Det var väl Aftonslasken som först påstod att hon stoppades i en poliskontroll.
Sen uttalade åklagaren att hon väjt för ett mindre djur men inte kronvilt.
Först efter 2 veckor framkom att hon väjt i halt väglag och tagit en stolpe.
Var det verkligen halt väglag 28 december?
Citera
2026-02-07, 02:39
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vi är helt utlämnade till vad media berättar och förtiger - om inte Katja Nyberg själv väljer att berätta några detaljer.

Om Katja hade gått ut med att hon är oskyldig hade det inte funnits någon tvekan om att åklagaren inte har något på fötterna i det åtal han försöker lägga fram.

Nu har Katja inte gjort det, så vi kan inte vara helt säkra på att hon är helt oskyldig i dagsläget.
Citera
2026-02-07, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Om Katja hade gått ut med att hon är oskyldig hade det inte funnits någon tvekan om att åklagaren inte har något på fötterna i det åtal han försöker lägga fram.

Nu har Katja inte gjort det, så vi kan inte vara helt säkra på att hon är helt oskyldig i dagsläget.

Nu hänger jag inte med! Menar du att om man kör bil narkotikapåverkad och sedan bara nekar, då har åklagaren ingen grund för åtal?
Citera
2026-02-07, 09:39
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Var det verkligen halt väglag 28 december?

Jo faktiskt, efter jul lite snö, blåst och - grader omväxlande med +.
Johannes drog förbi dagen innan på väg till Uppland/Gävle.
Citera
2026-02-07, 09:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag tror att polisen hade span på hennes leverantör. När hon hämtade varorna med egen bil så var det kört.
Man har ju redan börjat skämta i vissa kretsar där hon tidigare vistats, -ifall nån som vill vara med och dela på en femma Katja till helgen.
Citera
2026-02-07, 10:17
Medlem
LKKINGENs avatar
Både hennes utseende och retorik tycker jag talar sitt klara språk, hon är skyldig till det som lagts henne till last utan någon som helst tvivel.
Citera
2026-02-07, 10:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Jo faktiskt, efter jul lite snö, blåst och - grader omväxlande med +.
Johannes drog förbi dagen innan på väg till Uppland/Gävle.

Det är väl inte så troligt att blåsten 27 december från "Johannes" gjorde att Katja körde i diket dagen efter? Det föll väl knappt något regn eller snö när Johannes drog över Värmdö?

Katja kanske träffades av en eftersläntrande vindby ett dygn efter Johannes vilket blåste ned henne i diket? Jag tycker inte det låter trovärdigt, men tycker inte Katjas försvarsadvokat ska avstå försvaret att det hade varit blåsigt dagen innan Katja körde av vägen.
Citera
2026-02-07, 10:28
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkeodoktorn
Nu hänger jag inte med! Menar du att om man kör bil narkotikapåverkad och sedan bara nekar, då har åklagaren ingen grund för åtal?

Katja blir automatiskt oskyldig här på FB om hon nekar. Riks har varit lite vag i sin rapportering och Katja var något så fint som en äkta Sverigedemokrat när hon blev tagen av poliskollegorna.

Katja är oskyldig som ett litet barn i FBs ögon tills hon blir dömd i domstol.

Det är således bara här på FB Katja blir helt oskyldig om hon nekar, i verkligheten vet alla att Katja är skyldig och finpundare.
Citera
2026-02-07, 10:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Både hennes utseende och retorik tycker jag talar sitt klara språk, hon är skyldig till det som lagts henne till last utan någon som helst tvivel.

Att Katja till viss del är skyldig till sitt utseende (sminket) håller jag med om, men mycket beror på en liten och grund genpool i Övertorneå också, så det kan vi inte lägga henne till last utan får skylla på Katjas föräldrar.

När det gäller Katjas narkotikabrottslighet och trafikbrott har väl ingen sund människa tvivlat på att hon är skyldig till dem? Där finns inga tvivel som du skriver.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-02-07 kl. 10:55.
Citera
2026-02-07, 11:10
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Inte omöjligt. Men det finns ett problem med den teorin: De vanliga mulorna kör runt hela tiden och levererar i strid ström, när polisen får koll på någon av dem tar främst de langarna och inte kunderna. (De räknar med att fånga upp en del av kunderna genom viss dokumentation (foton) samt digitala spår.

Om leverantören var en känd person högre upp i hierarkin kan de haft span på vederbörande och när de såg honom träffa någon (Katja), följde de efter henne för att se var det kan ha lett. När det ledde ner i diket bestämde de sig för att ta reda på vem det var, om de inte visste det innan.

Narkotikaspanare borde ju ha koll på vem hon är tänker jag, och en slagning på bilen lär ju gett de oavsett.
Citera
2026-02-07, 11:45
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Inte omöjligt. Men det finns ett problem med den teorin: De vanliga mulorna kör runt hela tiden och levererar i strid ström, när polisen får koll på någon av dem tar främst de langarna och inte kunderna. (De räknar med att fånga upp en del av kunderna genom viss dokumentation (foton) samt digitala spår.

Om leverantören var en känd person högre upp i hierarkin kan de haft span på vederbörande och när de såg honom träffa någon (Katja), följde de efter henne för att se var det kan ha lett. När det ledde ner i diket bestämde de sig för att ta reda på vem det var, om de inte visste det innan.

Narkotikaspanare borde ju ha koll på vem hon är tänker jag, och en slagning på bilen lär ju gett de oavsett.

Att topparna i knarknätverken inte själva hanterar leverans till slutpundare som Katja är säkert korrekt.

Jag är inte alls säker på att polismännen förstod vilket högdjur Katja var inom Sverigedemokraterna när hennes namn dök upp när de slog på hennes bilnummer. Hon har väl ett ganska "generiskt" namn?

Jag tror detta kan vara det bästa som hänt i Katjas politiska karriär efter att hon träffade Linus Bylund.

Om Katja blir frikänd kan inget hindra henne från att bli Jimmies efterträdare som partiledare inom SD. Att Katja är oskyldig och blir frikänd verkar vara konsensus här i tråden, även om jag vill reservera mig lite mot det.

Katja har talets gåva och gillar att stå framför kameran (videob på X). Katja är hård mot narkomaner och kriminella och det gillar SD-väljarna. Katja har också en mycket sympatisk framtoning, vilket kollegor inom polisen och hennes "klienter" från ravescenen vet att intyga.

Katja har också den typ av utstrålning som går hem i stugorna, en inte allt för uttrycksfull blick, eller tom blick, som är bra när "hon inte vet något om det" som ny ledare för SD.

Katja är den perfekta efterträdaren till Jimmie när han lämnar SD och att Katja är kvinna får säkert många kvinnor att rösta på SD när Katja blir ny partiledare. Mycket för att Katja ömmar för utsatta barn, som till exempel sina egna.

Jag tror på en "Katjaeffekt" när hon väl tillträder partiledarrollen. Katjas lön skulle också öka rejält när hon blir partiledare och då har hon råd att åka taxi efter intag, vilket lugnar ned upprörda kollegor i Riksdagen att hon ens kunde misstänkas för drograttfylla trots att hon var helt oskyldig.

SD-väljarna gillar också den "under-dog-historia" Katja tar med sig i rollen som partiledare. Oskyldigt anklagad för narkotikabrott av den inkompetenta och ondsinta åklagaren, men friad av SD-nämndemännen i Nacka Tingsrätt och därför helt oskyldig.

Jag ser faktiskt att detta kan vara det bästa som hänt för både Katja och Sverigedemokraterna som parti på länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in