2026-02-03, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ankan om butandiolet verkar komma från Katjas försvarsadvokat. Han behöver ju inte veta att butandiol är en oljig vätska?

Nej, det kommer från en postare i tråden. Uppgiften är inte bekräftad och butandiol ger inte utslag för kokain dessutom.
Citera
2026-02-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Så trodde jag också. Men det verkar som testet pekat ut BZO, kanske har man använt singelsticka för BZO i kombination med en multisticka när man snabbtestade henne.

Då tar vi en källa på det tack.
Citera
2026-02-03, 20:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
Nej, det kommer från en postare i tråden. Uppgiften är inte bekräftad och butandiol ger inte utslag för kokain dessutom.

OK. Då känns det bättre. Jag känner inte till några 55-åriga kvinnor vars högsta önskan är att dra på sig kroniska hjärnskador genom att dricka butandiol.

Jag trodde ett tag att Katja var galen nog att göra det. Sedan kom användaren som påstod att Katjas mascara innehöll butandiol, men jag börjar tro att han trollade också.

Det verkar som om kokain ger utslag på snabbtestet också, så det är inte helt omöjligt att Katja var påverkad av kokain när hon körde bil i så fall. Olaglig kokain bör tilläggas.
Citera
2026-02-03, 20:55
Medlem
Jag har inte följt tråden men magkänslan säger att åklagaren har det svårt just nu. Proven visade förbränningsrester av kokain,kallas det metaboler?...give me that old religion.

Jag är med på att hon är skyldig men det ser inte ut att kunna bevisas.

Innehav av narkotika ja, i brådskan slängde hon fel påse.

Juryn sammanträder och domaren samlar in resultatet: "NOT GUILTY"....
Citera
2026-02-03, 21:04
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Så trodde jag också. Men det verkar som testet pekat ut BZO, kanske har man använt singelsticka för BZO i kombination med en multisticka när man snabbtestade henne.

Hmm hmmm.. Benzodiapiner utskrivet av läkare och tagen i rätt dos är lagligt.
Skulle det du säger stämma att snabbtest pekat på BZO blir det nog inget åtal.
Citera
2026-02-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag vet att hon har det, men hon borde ändock entledigas av talmannen pga. sina brottsliga handlingar. Att det inte kommer ske, är jag tyvärr smärtsamt medveten om. Politiker är ett skyddat skrå!

Vad man än tycker om Katja så är det viktigt att detta "skydd" finns. Det är i slutet folket som har tillsatt henne, och hon ska inte avsättas av varken talman eller parti. Det hade förvisso varit bra att kunna göra återkallningsomröstningar i den relevanta valkretsen, men i avsaknad av detta så ser jag gärna att nuvarande regler ligger.
Citera
2026-02-03, 21:10
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68

Vore det inte lite märkligt om Katja inte berättade om att hon tog BZO för polisen? Varför dra ut på det?

Katja vill väl vara lite som sin idol Thomas Qvick och har tjatat till sig BZO hos sin doktor?

Har Katja problematik med BZO är det ganska synd om henne. Inte lika lätt att kliva av benzo som att kliva av sin riksdagsplats.

Men har hon recept på benzo behöver hon inte vara skyldig om hon bedömdes vara i skick att köra bil av polisen på plats.
Citera
2026-02-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
"Juryn sammanträder"? Vad får dig att tro att Katja kommer att dömas av en jury? Av folkpöbeln är hon redan dömd i Folkdomstolen till hennes barns stora besvikelse enligt Katja själv.

Tänk vilken miss om Katja slängt silicagelpåsen i skogen och av misstag behållit zippåsen med kokain i väskan?

Påsarna är så extremt svåra att skilja åt att även polisen har svårt att se skillnaden enligt experter här i tråden.

Jag har sett för många amerikanska serier där domaren är svartklädd.

En upprörd stämning efter domen, som kanske överklagas.

Jag har inte haft tid att följa tråden.

Jag tycker personligen man kunde gjort husrannsakan hos Katja och haft med sig knarkhund. Här har man missat men vi får höra vad Leif GW har för synpunkter för detta rullar nog vidare.
Citera
2026-02-03, 21:19
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Jag orkar inte läsa igenom denna långa tråd och ber om ursäkt om det jag tar upp har diskuterats tidigare, men är det ingen som reagerar på varför det skall ta så helvetes lång tid att få fram svar på testerna?

Jag kanske är offer för konspirationstankar, men jag tycker ändå att det är litet egendomligt att denne åklagare gått ut och yttrar sig som han gör i media. Det här till ovanligheten att åklagare raljerar om "brottslingen" redan innan åtal väckts (jag tänker då på hans kommentarer om att hon väjt för en "råtta" etc.). Dessutom svävar hela målet i limbo så länge det inte kommit något svar på provet som visar om hon varit påverkad eller inte. Skulle provet trots allt visa att hon är oskyldig, så är hennes politiska karriär ändå förstörd om inte provsvaret kommer mycket snart. Även om det skulle komma ett friande provsvar och ett beslut att inte väcka åtal till sommaren eller till hösten, så är det då för sent för henne att bli nominerad till nya uppdrag. Så länge misstanken om drograttfylla svävar över henne så vågar naturligtvis inte SD ta i henne med tång. Det hade varit detsamma oavsett vilket riksdagsparti det varit fråga om.

Därför framkastar jag tanken att den åklagare som leder utredningen kanske inte agerar alldeles opartiskt. Det är fråga om en riksdagsman som haft flera tunga uppdrag och det är valår, så redan av det skälet är det viktigt med ett snabbt avgörande i den här frågan. Är hon skyldig skall hon bort så snart som möjligt, är hon oskyldig skall hennes karriär inte förstöras för att någon SD-hatande/Tidöpartihatande/politikerhatande (stryk det som ej önskas) åklagare drar ut på ärendet för sin egen tillfredsställelses skull.

Test svaren kom relativt fort. Orimligt långsamt för att vara en RS ledamot och fd polis men ändå...
Citera
2026-02-03, 21:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har inte följt tråden men magkänslan säger att åklagaren har det svårt just nu. Proven visade förbränningsrester av kokain,kallas det metaboler?...give me that old religion.

Jag är med på att hon är skyldig men det ser inte ut att kunna bevisas.

Innehav av narkotika ja, i brådskan slängde hon fel påse.

Juryn sammanträder och domaren samlar in resultatet: "NOT GUILTY"....

Du har missat en viktig detalj. Det du pratar om är snabbtestet som gjordes samma dag som olyckan. Men man tog också blodprov. Dessa skickade för analys.

Förra veckan berättade Transportstyrelsen att blodprovet visade på narkotika och att Katjas körkort återkallas pga rattfylla orsakad av narkotika.

Så det finns nu svart på vitt att hon hade narkotika i blodet. Hållbart i domstol.

Det var därför SD bad henne lämna sin plats riksdagen. Men hon valde istället att lämna partiet och bli politisk vilde i riksdagen.
Citera
2026-02-03, 21:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68

Snabbtestet behöver ni inte engagerat er i längre. Blodprovet som togs samma kväll har analyserats. Resultaten av blodprovet trumfar snabbtestet och är hållbart i domstol.

Och i förra veckan meddelade Transportstyrelsen att blodprovet visar på narkotika och att Katja därför förlorat körkortet pga rattfylla.
Citera
2026-02-03, 21:32
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har sett för många amerikanska serier där domaren är svartklädd.

En upprörd stämning efter domen, som kanske överklagas.

Jag har inte haft tid att följa tråden.

Jag tycker personligen man kunde gjort husrannsakan hos Katja och haft med sig knarkhund. Här har man missat men vi får höra vad Leif GW har för synpunkter för detta rullar nog vidare.

En svart peruk på domaren när han läser upp domen för Katja i Old Bailey skulle vara en spännande syn.

Det blir nog en ganska pulvertorr tillställning i tingsrätten där några politiska nämndemän från lite blandade partier tycker som domaren. Sedan meddelas den fällande domen via post några veckor senare.

Det skulle liva upp om Katja kallar Jimmie Å och Linus B som karaktärsvittnen, men det lämnar nog Katjas advokat veto emot. (Alla vet redan att Katja inte har någon karaktär.)

Media kommer att skriva lite om domen när den offentliggörs, men inte många kommer att bry sig. Inte ens Riks.

Sammansättningen av nämndemän blir gissningsvis 50% från Tidölaget och 50% från oppositionsblocket. Ingen nämndeman från SD för husfridens skull. Domen kommer troligen att bli enig då detta inte är något svårt fall.

Katja överklagar och söker prövningstillstånd till hovrätten som avslår ansökan och Katjas barn kan pusta ut då deras mamma nu "bara" är skyldig och inte utpekad för något brott längre.

Domen blir som många redan gissat dagsböter och fängelse som omvandlas till fotboja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in