Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Jag har sett för många amerikanska serier där domaren är svartklädd.
En upprörd stämning efter domen, som kanske överklagas.
Jag har inte haft tid att följa tråden.
Jag tycker personligen man kunde gjort husrannsakan hos Katja och haft med sig knarkhund. Här har man missat men vi får höra vad Leif GW har för synpunkter för detta rullar nog vidare.
En svart peruk på domaren när han läser upp domen för Katja i Old Bailey skulle vara en spännande syn.
Det blir nog en ganska pulvertorr tillställning i tingsrätten där några politiska nämndemän från lite blandade partier tycker som domaren. Sedan meddelas den fällande domen via post några veckor senare.
Det skulle liva upp om Katja kallar Jimmie Å och Linus B som karaktärsvittnen, men det lämnar nog Katjas advokat veto emot. (Alla vet redan att Katja inte har någon karaktär.)
Media kommer att skriva lite om domen när den offentliggörs, men inte många kommer att bry sig. Inte ens Riks.
Sammansättningen av nämndemän blir gissningsvis 50% från Tidölaget och 50% från oppositionsblocket. Ingen nämndeman från SD för husfridens skull. Domen kommer troligen att bli enig då detta inte är något svårt fall.
Katja överklagar och söker prövningstillstånd till hovrätten som avslår ansökan och Katjas barn kan pusta ut då deras mamma nu "bara" är skyldig och inte utpekad för något brott längre.
Domen blir som många redan gissat dagsböter och fängelse som omvandlas till fotboja.