Citat:
Ursprungligen postat av
bema56
Nu stängde SD av henne från justitieutskottet och erbjöd henne hjälp. Men hon tackade nej och sa upp sitt medlemskap och vägrade lämna sin riksdagsplats. Vi får väl se hur polisens personalnämnd kommer att hantera ärendet. Själv tror jag på avsked om det visar sig vara 2 gram kokain i påsen..
Ah, uppenbarligen har jag missat det med, att hon blev erbjuden hjälp. Ja hade hon tackat ja så hade hon såklart med det också erkänt att hon blivit för nyfiken på vad som är så förbjudet att man som polis ägnar stor del av sin tid åt att sätta dit folk för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
bema56
Nja försäkringen gäller väl inte om nån är påverkad? Eller är det bara vagnskadan som ryker?
Regressrätt är det försäkringsbolagen kan åberopa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Robokopf
Vet inte varför du tar upp S, men sossen som körde över Öresundsbron med 0,3 promille (lagligt i Danmark, olagligt i Sverige) avgick ju dan efter och lämnade sin riksdagsplats.
SDs "snabba" agerande tog en månad och då sitter hon fortfarande kvar i riksdagen.
Tycker Sds agerande här har varit väldigt slappt. Rentav farligt eftersom dom placerade henne i justitieutskottet och gav henne en massa andra tunga rättspolitiska befattningar.
Svaret om det vita pulvret kommer slutgiltigt nu i veckan, va?
Undrar av vem hon köper sitt ladd.
Foxtrot eller Shottaz.
S är ju onekligen ett parti med många skandaler där inblandade ofta kommer billigt undan, tycker iaf jag. Däremot att man kan vilja invänta ev. provsvar utredningar & liknande är ju inte konstigt men en månad låter väl lite länge. Att hon är kvar i riksdagen rår inte SD över.
Jag nämnde inte Aida Hadzialiç för hon var faktiskt reko, hon klev av självmant direkt som du säger. Rätt ska vara rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
pyroclasm
Spännande teori, om det var så att KåtKatja hade sugit i sig innan färden. Och Är det så, att hon dragit det innan färd så hoppas jag också att om inte finkan så iaf dryga böter. Man kör inte hög.
Nu ska sägas att jag rent tekniskt faktiskt inte har en aning om hur man blir som bilförare på koks men överdrivet självförtroende i trafiken låter inte spontant som en bra idé.