2026-02-02, 17:26
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Hon måste ha varit synbart påverkad eller ha betett sig märkligt eller misstänksamt på andra sätt, antingen som förare eller i sina interaktioner med polisen på plats.

Min spekulation:
(FB) Katja Nyberg (fd SD) gripen för rattfylla och misstänkt narkotikainnehav (dec 2025)
Citera
2026-02-02, 17:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Hon måste ha varit synbart påverkad eller ha betett sig märkligt eller misstänksamt på andra sätt, antingen som förare eller i sina interaktioner med polisen på plats.
Det tog flera veckor innan Katja såg ut presentabel nog för att spela in sin video på X. Det krävdes således ganska lång avtändning innan hon kunde filma.
Citera
2026-02-02, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det tog flera veckor innan Katja såg ut presentabel nog för att spela in sin video på X. Det krävdes således ganska lång avtändning innan hon kunde filma.

Du kan ju tänka dig bakfyllan när man inser att mellandagarnas partaj kostat en anseendet och jobbet!
Citera
2026-02-02, 17:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Du kan ju tänka dig bakfyllan när man inser att mellandagarnas partaj kostat en anseendet och jobbet!
Ja och utsatt sina barn för den nesa en pudrad näsa medför.

Katja är verkligen inget föredöme som mamma.
Citera
2026-02-02, 17:51
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ja och utsatt sina barn för den nesa en pudrad näsa medför.

Katja är verkligen inget föredöme som mamma.

Det är nog inget hon känner igen sig i ;-)
Det är ju media som förnedrar barnen ?
Citera
2026-02-02, 17:53
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Nu stängde SD av henne från justitieutskottet och erbjöd henne hjälp. Men hon tackade nej och sa upp sitt medlemskap och vägrade lämna sin riksdagsplats. Vi får väl se hur polisens personalnämnd kommer att hantera ärendet. Själv tror jag på avsked om det visar sig vara 2 gram kokain i påsen..
Ah, uppenbarligen har jag missat det med, att hon blev erbjuden hjälp. Ja hade hon tackat ja så hade hon såklart med det också erkänt att hon blivit för nyfiken på vad som är så förbjudet att man som polis ägnar stor del av sin tid åt att sätta dit folk för det.

Citat:
Nja försäkringen gäller väl inte om nån är påverkad? Eller är det bara vagnskadan som ryker?
Regressrätt är det försäkringsbolagen kan åberopa.

Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Vet inte varför du tar upp S, men sossen som körde över Öresundsbron med 0,3 promille (lagligt i Danmark, olagligt i Sverige) avgick ju dan efter och lämnade sin riksdagsplats.

SDs "snabba" agerande tog en månad och då sitter hon fortfarande kvar i riksdagen.

Tycker Sds agerande här har varit väldigt slappt. Rentav farligt eftersom dom placerade henne i justitieutskottet och gav henne en massa andra tunga rättspolitiska befattningar.

Svaret om det vita pulvret kommer slutgiltigt nu i veckan, va?

Undrar av vem hon köper sitt ladd.
Foxtrot eller Shottaz.
S är ju onekligen ett parti med många skandaler där inblandade ofta kommer billigt undan, tycker iaf jag. Däremot att man kan vilja invänta ev. provsvar utredningar & liknande är ju inte konstigt men en månad låter väl lite länge. Att hon är kvar i riksdagen rår inte SD över.

Jag nämnde inte Aida Hadzialiç för hon var faktiskt reko, hon klev av självmant direkt som du säger. Rätt ska vara rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Min spekulation:
(FB) Katja Nyberg (fd SD) gripen för rattfylla och misstänkt narkotikainnehav (dec 2025)
Spännande teori, om det var så att KåtKatja hade sugit i sig innan färden. Och Är det så, att hon dragit det innan färd så hoppas jag också att om inte finkan så iaf dryga böter. Man kör inte hög.

Nu ska sägas att jag rent tekniskt faktiskt inte har en aning om hur man blir som bilförare på koks men överdrivet självförtroende i trafiken låter inte spontant som en bra idé.
Citera
2026-02-02, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Kanske har framkommit redan och då ursäktar jag, men vet vi hur polisen hittade redlinepåsen?

Fattar inte riktigt händelseförloppet.
Hon krockar, får åka till polisstationen och blåsa, blåser under gränsen men får lämna blodprov som då visar på 0.12 och ladd?

Hon är ju ändå riksdagsledamot och polis, blev hon ändå behandlad som en kriminell och kroppsvisiterad?

Som jag har förstått saken påträffades påsen i hennes handväska vid kroppsvisitation på stationen.

Ganska mycket talar väl för att hon var märkbart påverkad när hon påträffades av polis. Dels påstådda polisuppgifter i media om att hon skulle haft minst 1,0 promille (dvs. hur polismannen uppfattade hennes tillstånd), dels att man genomförde en kroppsvisitation, blodprov osv.

Nu vet jag inte hur polisens rutiner ser ut, men vågar mig på en gissning att den inte hör till standardförfarande med blodprov och kroppsvisitation vid en singelolycka.
Citera
2026-02-02, 18:07
Medlem
CombatPigs avatar
Hon håller sig kvar av orsaken att hon förvaltar väljarnas förtroende, något hon har förbrukat, men inte är kapabel att förstå.

Det bevisar bara att en del rötägg inom politiken inte är där för väljarnas skull utan enbart för egen vinnings skull. Hon verkar ha koksat bort hela hjärnan. En sån där person ska de skicka ut helt och hållet, hon kvalificerar sig inte ens som trappstädare.
Citera
2026-02-02, 18:18
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldey
Som jag har förstått saken påträffades påsen i hennes handväska vid kroppsvisitation på stationen.

Ganska mycket talar väl för att hon var märkbart påverkad när hon påträffades av polis. Dels påstådda polisuppgifter i media om att hon skulle haft minst 1,0 promille (dvs. hur polismannen uppfattade hennes tillstånd), dels att man genomförde en kroppsvisitation, blodprov osv.

Nu vet jag inte hur polisens rutiner ser ut, men vågar mig på en gissning att den inte hör till standardförfarande med blodprov och kroppsvisitation vid en singelolycka.
Vid misstänkt drograttfylleri är det nog standard med kroppsvisitation, enligt en polis i min närhet.
Citera
2026-02-02, 18:20
Medlem
Citat:
Vid misstänkt drograttfylleri är det nog standard med kroppsvisitation, enligt en polis i min närhet.

Ja absolut, det betvivlar jag inte. Tänkte mer vad som föranledde misstankarna om brott. Min tanke är att inte alla som får sladd per automatik misstänks för rattfylla.

Dvs. Hon var sannolikt märkbart påverkad vid tidpunkten.
Senast redigerad av Eldey 2026-02-02 kl. 18:21. Anledning: dvs
Citera
2026-02-02, 18:25
Medlem
Så jävla standard att man är för hårdare lagar mot knarkare samtidigt som man själv knarkar i smyg..
Citera
2026-02-02, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det vi vet är att hon enligt blodproverna körde med narkotika i blodet. Förmodligen kokain eftersom snabbtestet hon gjorde samma dag som olyckan visade på kokain. Däremot vet vi inte när hon intog narkotikan.

Var har det framkommit att snabbtestet visade på kokain?
Vad jag förstått hittills var det ett multitest som inte påvisar någon specifik substans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in