Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskback
Tack!
Jag undrar dock inte om hon inte ser gängfolk som lägre stående folk. Själv är Katja en "finkriminell" person, som har rätt att bryta mot regler vi andra förväntas följa. Hon är ju så viktig och har ett jättefint jobb!
Som sociala varelser kan vi absolut tänka så, om vi är medvetna om en rangskala.
En anekdot från mitt eget liv- som förvisso är ca. 50 år gammal, varför det inte behöver vara likadant där nu - är när farsan söp sig full på fest i Italien, och inte ville köra hem.
Då skakade de fram en som körde och förklarade, att det där är bara för skurkar, att de kan bli haffade på fyllan. Själv var han någon sorts polischef, och då gick det bra.
Man riktigt ser framför sig en mysig film från Italiens 60-70-tal.
Vad jag tänker själv är väl att man som misstänkt - åtminstone i media - borde försöka föra fram en alternativ förklaring.
Den enda andra tanken jag har haft är i princip att knarkeriet kanske skedde någon dag tidigare. I ett initialt skede skulle man väl då kunna hoppas att senare tester friar en, tänk Johaug och läppomada, men jag har helt nollkoll på olika preparat och hur länge biprodukter kan stanna i kroppen. Men, så kanske man chansar.
Om man har någon form av knark i en påse bör man ha varit något vimsig, för har man inte en viss tid att reagera, tänker jag. Slänga ut något genom ett fönster, eller spola ned det?
Kanske kan det funka om det bara är en polisbil på rutinuppdrag?
Annars tror jag att man har liten chans numera, när de kommer med drönare och fantastiska hundar och annat.