Citat:
Ursprungligen postat av
jjujju
Och så kan man råka bli kär i någon som är ful? Det är nog inte sådär MEGAKUL i längden.
Jag vill gärna kunna gå på stan med dig utan att skämmas? Jag vill gärna kunna presentera dig för mina vänner och min familj utan att alla ska undra vad jag tänkte där.. det blir för jobbigt bara. Jag vill att vi ska vara snygga och bra tillsammans, inte att jag ska se ut som en fotomodell och du min lillebror eller vaktmästaren på min gamla skola..
🙄😂🤷♀️ och det tar alltid slut när man inte är i samma rang. Alltid!
Fast du kan typiskt inte bli kär i någon utanför din rang, om du är på en plats där det finns fler val (inte ensamma på en ö, fast på samma meningslösa jobba utan andra alternativ etc)
Rangen bestäms av kvinnans utseende enbart och mannens makt över omgivningen och sen utseende på rätt mycket lägre plats. Numera typiskt ekonomisk eller politisk makt, förr i tiden mer fysisk makt, men även detta spelar en liten roll i moderna samhället.
Det är därför en vacker kvinna kan ha en man som ser ut som en påse skit och fortfarande vara kär och stolt över honom. Och motsatsen ser du aldrig.
Så egentligen borde man ha bild på kvinnan och cv på mannen som minsta nödvändiga information för att få till en vettig första gallring.
Sen är det ju förstås totalen som spelar roll så detta är ju något förenklat.