Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Skrik kan vara så olika. Alla skrik uppfattas ju inte som rop på hjälp. De kan vara rätt korta fast det handlar om liv och död om GM är tillräckligt snabb.

Jag bor mitt i Stockholm City i välbärgat område. Men vet du hur vanligt det är med skrik nattetid, på helgerna åtminstone!?! Inte tillrop eller normalskrik (om det nu existerar sånt), utan sån där som gör att man öppnar fönstret med antingen gåshud eller panik och undrar vad som händer. Rönninge är visserligen en helt annan sak, men hade man ringt varje gång någon skriker som en stucken gris här i stan ialf så hade polisen blivit trött på en.

Såklart, men man får ju göra skillnad på område till område tänker jag.

Jag har hört saker mitt i natten här i Salem som verkligen inte varit normalt, som du visat sig vara hundattacker eller andra typer av bråk.

Är det något som inte hör till det normala så bör man iaf tänka en extra runda
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Stor komik när SVT Rapport rapporterar att det inte handlar om en gärningsman utan om en "gärningsperson"... 🥴

Men snälla. ”Gärningsperson” är det vedertagna begreppet, bl a för att det är könsneutralt. Används generellt i media, inte bara i det här fallet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Har detta varit uppe här? Verkar vara lite nya uppgifter:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oEpl2V/misstankte-26-aringens-liv-pa-anstalten-hotade-att-pricka-personalen

Hon var alltså ensam på stationen.

Någon har hört henne(?) skrika. Hon följde alltså inte med frivilligt.

GM greps sex mil bort när han gräver ner kroppsdelarna. Vart är detta??
Inte omöjligt att de är Gnesta på pricken 6 mil, ren spekulation men de är mycket skog däråt
Citera
2025-12-29, 23:22
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Misstänkt GM avhandlas på Facebook Färingsö grannsamverkan.
En skriver att han jobbade på Coop Kungsberga och var social och trevlig. Men flera önskar livet ur honom.
Man skriver ut hans olika namn.

Snälla print screen
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag vet inte hur BO kapades men om hon faktiskt rövades bort mot sin vilja så kan jag inte se vad GM:s upplevda sexuella identitet hade spelat gör roll.
Jag har skrivit detta tidigare, men för alla nytillkomna så är det självfallet så att det är avdramatiserande.
En ensam kvinna skulle aldrig någonsin hoppa in i en bil med en kille i - men om det är en blond tjej, som hon själv, så kanske det inte känns så farligt.
Han har garanterat sett att hon är ensam, passat på. Sagt att det är inte bra att gå här ensam såhär sent. Var bor du, jag kan skjutsa dig så inget händer....du fattar. Detta har garanterat varit en del av hans plan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lidlpajas
Läste att någon av dom var släppta på fri fot, är det 45åringen eller transan?
45-åringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Behövs det inte en "utvidgad" biljett när man ska så långt ut som till Rönninge. SL har väl olika taxor/biljetter för olika zoner?

Nej, en biljett gäller i 75 minuter.
Citera
2025-12-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
Hitta-appen? Någon i familjen kopplad till hörlurar/etui i sina lurar?

Vanliga iPhone lurar med sladd kan väl inte kopplas till nån app och spåras?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Är det redan uppe att GM2 var helt värdelös eller? Enligt min bekant på insidan.

Förstod det som att han missat med sin seriositet till polisen och därav åkt in till häktet.?!

Förmodligen en riktigt sopa det också.

Vad säger din bekant på insidan?

GM2 har avskrivits alla misstankar och släppts för flera timmar sedan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Malmköping och Flen ligger mellan bägge, lika långt men mindre vägar. Någonstans där kanske?

Känns för långt, även med Eskilstuna och Nyköping. Strängnäsområdet känns troligare. 6,3 mil från hans adress
Citera
Medlem
sten-sax-grops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
är det bekräftat att det är hanns bil?

för just på juldagen hade jag hämtat min Dotter i salem och reagerade på en svart volvo som låg framför mig och hade ett klistermärke vid backlucke listen ungefär med 2 utblis, tror det kan ha varit något trim märke eller liknande.

det va söderbyvägen mot säbyvägen, men den körde för sakta och lite vingligt, typ hålla på med mobilen vingligt.

kom på det nu när du tog upp svart volvo, men den va inte lika fin i lacken

Edit:Juldagen va det

Av allt att döma från uppgifter i tråden så ja
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Gnesta ligger ju cirka 4 mil från Södertälje/Rönninge
Jag sökte från viksberg till Gnesta 5.7 mil enligt Google.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in