Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet du vad det är för bil?
Detta la han upp i paintballgruppen. Verkar vara hans tillhörigheter i.
https://imgur.com/a/mhtONa9
Citera
2025-12-29, 17:07
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredjestatsmakten
Konstigt att modus operandi ändrats så pass mycket, från att försökt kidnappa och troligen våldta en 10-årig flicka (som han tidigare dömts för), till att ge sig på en vuxen kvinna (nuvarande brott). Det är ovanligt att en gärningsman ändrar sig så mycket i sitt val av offer.

Ovanligt men inte alls helt unikt.
Ted Bundys yngsta offer var tolv, och Ulf Ohlsson dödade Helén Nilsson som var tio samt Jannica Ekblad som var tjugosex. Anders Eklund dödade Pernilla som var 31 och sen Engla som var tio.

Så inget jättekonstigt i min bok.
Citera
2025-12-29, 17:07
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otholits
Robin hade en egen bil (som han maniskt pysslade om på tomten).

Jo det är ju i för sig sant, men talar det ännu inte mer för att han ska lånat en bil för inte växla misstankar?
Citera
2025-12-29, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otholits
Jo jag är medveten om var Uttran ligger men läste nånstans att han påträffades av polis i en skog nån mil bort från hemmet. Skogarna runt Viksberg ligger ju precis intill.

Oklart. Har inte läst att han greps mil från bostaden, men mycket möjligt.

Dock inte rimligt att han skulle ha åkt tillbaka ut till Rönninge med all polisnärvaro dock
Citera
2025-12-29, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är inte helt ovanligt att personer med mentala utmaningar beter sig aggressivt och utåtriktat. Men det finns för all del raka motsatsen också. Personen är osäker på sin identitet och försöker gömma sig. Hen mår oavsett inte bra. I vissa fall beror det på att hen känner sig fängslad. I vissa fall kan det hjälpa en person att byta kön. När det har hänt brukar personen i fråga bli mycket lugnare och tryggare. Icke heller att förglömma, att hen nu är en hon. Så du sitter 99 gånger av 100 mycket tryggare bredvid en person som bytt kön. En transvestit är något annat och är fortfarande bara en man i kvinnokläder. Med det sagt, är det någon som vet om gärningsmannen fullbordat sitt könsbyte eller är det fortfarande en man?

En transvestit är en man som klär sig i ”kvinnokläder” eller kvinnliga attribut. Man behöver absolut inte vilja byta kön eller tillhöra det kvinnliga könet för det. Men det kanske var det du menade också… Hur som helst har jag bara positiva upplevelser av både transvestiter och transpersoner. Många gånger mycket mer förstående och öppensinnade än andra människor, det är min upplevelse. Kanske på grund av att de ses som annorlunda och inte normativa?

Men vad den här personen är har ju inte riktigt framkommit?
Senast redigerad av Grantoppen2 2025-12-29 kl. 17:11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Noterar direkt att åklagaren bytt bana och nu försörjer sig som biträdande jurist på försvarssidan istället.
Brukar det vara vanligt, att man gör så och varför skulle åklagaren gör det?
Citera
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Är det kuken du tänker på? Man kan fullborda sitt könsbyte utan att just kuken göra om till en fitta.
Om du genomgått ett totalt könsbyte väljer de flesta att byta från penis till vagina, om det är en man som vill bli en kvinna. Men inte alla. Dock är könsbytet då inte fullbordat. I och med att dina hormoner nu förändrats och ditt testostereron är bytt mot östrogen är din person en kvinna. Varför man då vill hänga kvar vid sin penis kan bara de personerna svara på, och kanske inte ens de själv vet? Har man valt att bli en kvinna vill man ju kunna byta om bland kvinnor och kunna umgås med dem eftersom man själv blivit en. Behåller du ditt gamla kön skulle jag inte säga att bytet är fullbordat. Därav min fråga. Det är väldigt ovanligt med en kvinna som styckmördar och möjligen sexuellt skändar kroppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linukku
Vem är GM?

https://dumpen.se/2021/07/24/varfor-blev-ekeropedofilen-sekretesskyddad/

Som efter straffet haft andra identiteter
Citera
2025-12-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Jo det är ju i för sig sant, men talar det ännu inte mer för att han ska lånat en bil för inte växla misstankar?

Mycket möjligt om han varit så beräknande.
Har ingen koll på om hans bil stått på tomten under julen. Kan försöka höra mig för med bekanta i området.
Citera
2025-12-29, 17:11
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
En transvestit är en man som klär sig i ”kvinnokläder” eller kvinnliga attribut. Man behöver absolut inte vilja byta kön eller tillhöra det kvinnliga könet för det. Men det kanske var det du menade också… Men vad den här personen är har ju inte riktigt framkommit?
Ja precis, jag såg att flera blandar ihop begreppen här. Så jag undrade om gärningsmannen var transvesist eller hade genomgått en hel förändring. Men det är tydligen oklart då.
Citera
2025-12-29, 17:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredjestatsmakten
Konstigt att modus operandi ändrats så pass mycket, från att försökt kidnappa och troligen våldta en 10-årig flicka (som han tidigare dömts för), till att ge sig på en vuxen kvinna (nuvarande brott). Det är ovanligt att en gärningsman ändrar sig så mycket i sitt val av offer.

Läste någonstans angående brottet 2019 att han uttryckt att det kunde varit en pojke eller vem som helst.
Citera
2025-12-29, 17:13
Medlem
-Grillo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Och? Transkvinnor och transvestiter ser jag inte som något problem. De är väl inte direkt överrepresenterade i brottsstatistiken? Tvärtom skulle jag tro. De jag känt har varit mycket mer ”lugna” och kvinnliga i sättet äv vad män brukar vara. Så jag sätter mig hellre intill en transvestit än en man också.
"It rubs the lotion on its skin, or else it gets the hose again".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in