Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 23:19
Medlem
När anhöriga hittade hörlurar, buntband och hammare. Om vi antar att hon hade vanliga vita trådlurar till sin iPhone som finns på sista bilden, hur kunde de veta att det var hennes hörlurar? Jag menar att jag undrar om de hittade nånting mer så de var säkra på att det var hennes hörlurar.

Tror inte polisen hade skickat sakerna med förtur till NFC om de inte var säkra med.

Jag tror tex telefonen också fanns där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Yes, vad tror vi om Gnesta? Nästan på pricken 6 mil med mycket skog

Gnesta ligger ju cirka 4 mil från Södertälje/Rönninge
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Ja fyfan…

Lika vidrigt att Aftonbladet säger att vittne hört kvinnoskrik vid 01:30, säkert då från Tallsätravägen 13… Nämns dock inte att någon ringt polisen då…

Skrik kan vara så olika. Alla skrik uppfattas ju inte som rop på hjälp. De kan vara rätt korta fast det handlar om liv och död om GM är tillräckligt snabb.

Jag bor mitt i Stockholm City i välbärgat område. Men vet du hur vanligt det är med skrik nattetid, på helgerna åtminstone!?! Inte tillrop eller normalskrik (om det nu existerar sånt), utan sån där som gör att man öppnar fönstret med antingen gåshud eller panik och undrar vad som händer. Rönninge är visserligen en helt annan sak, men hade man ringt varje gång någon skriker som en stucken gris här i stan ialf så hade polisen blivit trött på en.
Citera
2025-12-29, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Ja fyfan…

Lika vidrigt att Aftonbladet säger att vittne hört kvinnoskrik vid 01:30, säkert då från Tallsätravägen 13… Nämns dock inte att någon ringt polisen då…
Mycket tragiskt, han hade hunnit iväg oavsett vad
Såvida inget vittne med bil hade bevittnat detta men tidpunkten är ju på äcklets sida... de finns lixom inget som hade kunnat rädda henne där och då
Citera
Avstängd
Är det redan uppe att GM2 var helt värdelös eller? Enligt min bekant på insidan.

Förstod det som att han missat med sin seriositet till polisen och därav åkt in till häktet.?!

Förmodligen en riktigt sopa det också.
Citera
Medlem
Läste att någon av dom var släppta på fri fot, är det 45åringen eller transan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Nej men finns det inte zoner i Stockholm? Hon kanske bara köpt för innerstaden först och köpte till sedan? Fast också underligt. Lika bra att köpa hela sträckan direkt då. Vet vi att han inte åkte med henne från stan?
Samma pris och biljett att åka från Södertälje till Norrtälje som att åka från T-Centralen till Hötorget.
Sen behöver man ju bara blippa sitt bankkort direkt i spärren. Inte förköpa biljetter.
Senast redigerad av Tjuttiotre 2025-12-29 kl. 23:22.
Citera
Medlem
Kuwkenkukeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Robin ville åka fast och bli för evigt känd. Kolla på hans taffliga agerande på Ekerö. Samma syndrom som Akilov och andra IS-fjantar. Dömda till ett liv utanför samhällets gemenskap med begränsade möjligheter att någonsin bli relevanta i någon enda människas ögon. Örebro samma sak. Patetiska losers snarare än slipade seriemördare.

Jag tänker att han har försökt (våldtäktsförsök som misslyckats osv) och kommit undan pga bristande bevis från polis, vittnen mm.

Finns säkert ouppklarade fall där han kan vara möjlig gärningsman tror jag. Knappast att han legat lågt under dessa 6 år. Han är ett rovdjur.
Citera
2025-12-29, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det handlar antagligen om Airpods?

Båda delarna av produkten är väl kopplat till ”Find my” device?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Han jobbade väl bara som chaufför några månader 2023?

Japp, fick sparken från bolaget.
Citera
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Nej men finns det inte zoner i Stockholm? Hon kanske bara köpt för innerstaden först och köpte till sedan? Fast också underligt. Lika bra att köpa hela sträckan direkt då. Vet vi att han inte åkte med henne från stan?

Nej, finns inga zoner i Stockholms region längre. Extrabiljett behövs bara utanför regionen om man ska till Uppsala.
Eftersom det står i tidslinjen att hon först köpte en SL-biljett och sedan en tågbiljett innebär det att det andra köpet var för en fjärrtågsbiljett.

Sluta tramsa om biljetterna nu!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
När anhöriga hittade hörlurar, buntband och hammare. Om vi antar att hon hade vanliga vita trådlurar till sin iPhone som finns på sista bilden, hur kunde de veta att det var hennes hörlurar? Jag menar att jag undrar om de hittade nånting mer så de var säkra på att det var hennes hörlurar.

Tror inte polisen hade skickat sakerna med förtur till NFC om de inte var säkra med.

Jag tror tex telefonen också fanns där

Hitta-appen? Någon i familjen kopplad till hörlurar/etui i sina lurar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in