Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 09:56
Medlem
Skyliner.s avatar
”””Polisen har efterlyst tips från allmänheten men har inte gått ut med några signalement eller bild i sökarbetet.

– Vi vill ju att personer som har gjort observationer som kan kopplas till den här försvunna personen, oavsett om det är den här kvinnan eller inte, att de ska kontakta oss. Det är ett av skälen till att vi inte gått ut med en bild. Vi vill ha tips om alla avvikande händelser som kan hjälpa oss.”””

från Expressens artikel.

Väldigt märklig logik. De kunde förslagsvis både delat bild - men även - efterlyst tips om ”alla övriga avvikande händelser” också.
Hade de delat bild så att det nådde nyheterna så kunde även ”Greta” & ”Gösta” som inte har sociala medier- kunnat bli påminda om något de sett tidigare under kvällen exempelvis eller i efterhand.
Citera
2025-12-28, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Vi jobbar inte utefter några brottsmisstankar just nu men ser det heller inte som osannolikt, säger polisens presstalesperson Mats Eriksson.

Om det inte är något brott som begåtts varfrö går denna så stor uppståndelse med pressträff och allt?

Bara de är ju ett väldigt konstigt uttalande. Klart som fan att ett brott har begåtts. Hon håller ju sig inte borta frivilligt precis. Kan förstå att man håller på det man vet i början, men nu när de ändå gått två dagar. Då tycker jag allt att man kan släppa på lite och ge oss lite mer info. Visst, vi får se vad dom säger på pressträffen. Men lite märkligt är de
Citera
2025-12-28, 09:59
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Läst lite alla möjliga tidningar nu på morgonen för att kolla om något hänt under natten osv. Och inget har hänt, spärrade av ett område igår kväll och de är väl allt. Men det är ju så dom jobbar så inga konstigheter.

Kollade på ett gammalt avsnitt av Veckans Brott igår där dom besökte NFC i Linköping. Och där berättade en tekniker att när dom söker en försvunnen person och kör skallgångskedjor. Så stannar dom upp vid varje liten sak dom hittar, det kan vara allt möjligt. Sen när dom är klara så kan dom ha hittat flera hundra saker, där kanske bara två saker är av intresse. Så varje gång dom spärrar av någonstans så ska man ta det med en nypa salt innan det kommer fram något intressant i medierna.

Såg också att en kvinna är försvunnen i Örebro, gäller att inte blanda ihop dessa två fall nu då.

Annars så står jag fast vid det jag tror om detta, och det har inte kommit fram något nytt, då finns ingen anledning att ändra sig. Men jag tror inte att hon begått självmord, jag tror inte att någon har slagit henne medvetslös och släpat iväg henne, då hade hon hittats ganska direkt, oavsett tidpunkt så vill du inte släpa på en person, det kan komma folk när som helst vid en station.

Tror inte heller så mkt på att att någon förföljt henne och gett sig på henne längre bort, då hade hon också hittats vid detta laget. Sen hade hon inte jätte långt hem heller.

Jag står fast vid att något hände vid stationen, hon åkte med någon, och planen var att hon skulle få skjuts hem. Men så blev de inte av någon anledning. Men att dom ska hitta henne i närområdet kan dom glömma, hon är längre bort, inte jätte långt bort. Men utanför sökområdet.

Men de vi kan vara överens om är att det är fler frågor än svar, får hoppas på ett genombrott idag annars ser de tyvärr väldigt kört ut att hitta henne vid liv (ja, jag lever alltid på hoppet)

Kan hon tagit taxi hem? Eller det har diskuterats?
Citera
2025-12-28, 09:59
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Veta vad?

Att hon är hittad i sjön?!
Citera
2025-12-28, 10:01
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Varför blir man hotad till avstängning när alla är här av samma anledning ?

Därför att det är förbjudet att doxa folk på Flashback, även om de strör ledtrådar omkring sig - och helt oavsett omständigheterna.

Man får inte heller säga vem man är, även om man vill att ens identitet ska vara känd, har jag för mig - pga att folk kan låtsas vara någon de inte är.

Har noll koll på denne Deniz, men du kan INTE veta att det verkligen är användaren du pekar ut. Och även om det stämmer, så får du inte säga detta i en tråd.

Alt vi vet säkert om användaren i fråga, är att han varit extremt aktiv i den här tråden. I går kväll, inpå småtimmarna och nu på mogonen. Lite extremt - Ja. Brottsligt, nej.

Och GM sitter inte och skitpostar på Flashback just nu - det fattar alla.
Senast redigerad av gullfia 2025-12-28 kl. 10:08.
Citera
2025-12-28, 10:03
Medlem
trattfans avatar
Vad är källan till att malmen1 följer My? Obehagligt att han inte nämner det någon gång och är en av de mest aktiva i denna tråd.

Känns som någon borde tipsa polisen?
Citera
2025-12-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Om vi ska vara korrekta så finns kanalen kvar, men de har ingen relevans alls i detta sammanhang. Magmysmicke som jag vet inte är GM har oxå en kanal de är väl inget märkvärdigt med det.
Jag tror att Magmysmicke är harmlös, om Deniz är det har jag svårt att sätta fingret på.

Vad tror du?
Citera
2025-12-28, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
My heter MyyTornblom på Instagram.
Citera
Medlem
Inga brottsmisstankar säger polisen ?!?!?! Wtf är detta.

Fintar polisen normalt på detta vis eller är de alltid sanningsenliga?
Citera
Medlem
Citat:
Vad är källan till att malmen1 följer My? Obehagligt att han inte nämner det någon gång och är en av de mest aktiva i denna tråd.

Tror inte man behöver tipsa polisen. Tror dom är smarta nog att faktiskt följa denna typen av trådar numer för att ev hitta ledtrådar
Citera
Medlem
Citat:

Jag har lämnat in ett tips till polisen
Citera
Medlem
Vill bara att det ska .stå..Flickan hittad välbehållen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem