Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Hon kan ha dött på många olika sätt, jag kan själv komma på åtminstone 6 stycken... Så sålänge vi inte vet någon dödsorsak är det onödigt att svärta ner tråden med felaktiga påståenden som om det vore sanning.
Du försöker verkligen. Svinigt som fan, men tappert på ett sätt.
Citera
Igår, 11:32
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfjeff
Du försöker verkligen. Svinigt som fan, men tappert på ett sätt.

Det enda jag försöker är att så ett frö av verklighetsförankring hos de som redan bestämt sig för hur det ligger till.

Jag hoppas innerligt att GM blir dömd och får tillbringa sitt straff på värsta tänkbara vis, men jag lever fortfarande med vetskapen om att det inte nödvändigtvis blir så.

Så vad "försöker" jag med enligt dig?
Citera
Igår, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men den här mannen har flertalet gånger visat prov på omförmåga att undslippa lagens långa arm.

Han är helt enkelt inte kapabel att dölja sina brott.

Det är ju lite oroväckande att om han bara haft kontrollen på sig själv att ta med sig grejerna från brottsplatsen (där My troligen blev bortförd) så hade det här sett väldigt annorlunda ut just nu.

Då hade vi troligen fortfarande bara haft ett oförklarligt försvinnande.

De små detaljerna har ju varit helt avgörande för hela utgången.
Tänk om han bara hade åkt tillbaka och hittat grejerna före alla andra?
Senast redigerad av Cooltrayne Igår kl. 11:36.
Citera
Igår, 11:35
Medlem
Firzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukharin
Det är en skrämmande tanke, men jag tycker verkligen man borde undersöka detta ordentligt!

Om man slår samman kidnappningsdomen, barnporren och detta mordet så har han ju en "typ". Han är på jakt efter små, relativt unga tjejer. Mapparna på hans dator heter typ "Unkna flickor" och "Luktande snippor" Det tyder på nåt slags hat eller äckel, sen har han gått hela vägen runt och börjat bli en tjej själv.

Hur många kalla fall eller olösta försvinnanden av flickor/kvinnor i åldrarna 5-30 har vi i mellansverige sedan 2010? Kan inte vara jättemånga va? Jag hoppas någon orkar sammanställa en lista så man kan undersöka hur det hade sett ut med Robin som potentiell gärningsman i de fallen.
Du kan gå in här och kolla https://www.forsvunnapersoner.com/?m=1 om du väljer kartfunktion så ser du o kan filtrera döda och ej identifierade eller försvunna. Var en sammanställning av eventuella kalla mord på kvinnor hittas hoppas jag att någon annan ska berätta. Tunggooglat ämne hur som.
Citera
Igår, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Han har ju samma personnummer idag som han alltid har haft, dvs han har aldrig ändrat personnummer eller bytt juridiskt kön. Sedan vet jag inte hur länge hans grejer legat på krimfup men nog borde de ha hamnat där för länge sedan.

Intressant det där med körkortet, dvs om han fortsatt att köra och t o m kanske jobbat som chaufför, utan körkort.

Uppgifterna i krimfup är daterad 2025-12-28, men om de har fel eller rätt uppgifter? Men får han ändra till ett kvinnligt namn, om han inte har ett kvinnligt juridiskt kön? Är det möjligt att personnumret ändras först, när och om han faktiskt opererat om sig till kvinna?
Citera
Igår, 11:41
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Ja det borde rimligtvis gå att låsa in folk som kidnappar tjejer på livstid utan att det drabbar oskyldiga.
Att kidnappa en tjej är inte direkt något man råkar göra på fyllan om man är det minsta normal.
Till och med bunkerläkaren släpptes ut efter bara sex år.
Jag tycker det är ett hål i lagen att man släpps ut så man kan försöka igen om man har såna här onda avsikter men samtidigt är det förstås viktigt att inte oskyldiga straffas, jag tycker ändå att den ekvationen borde kunna lösas.

Rätten trodde inte på honom att han inte hade för avsikt att skada flickan, det är stötande att han ändå släpptes ut.

Typ jaja vi tror att du tänkte kidnappa och skada den här tjejen, försök igen om två år lilla gubben.
Nu tog det 6 år men under den tiden hann han dessutom frontalkrocka en taxi med flit, tror vi kan va rätt säkra på att han gjorde det med flit faktiskt.

Exakt - dessutom håller jag inte med beståndet av "experter" i tråden som hävdar att han omöjligen kan dömas för mord om han bara erkänner styckningen. Det finns en kropp, det är en fördel. Även om den är återfunnen i flera delar kan man idag göra omfattande analyser av kroppsdelarna.

Vidare har Robin/Vilma en historia av att planera och genomföra attacker/kidnappningar av barn och ett känt intresse för sexualbrott och döda kvinnor, förmodligen även seriemördare. Man har funnit buntband av samma sort som användes vid kidnappningen av 10-åringen, ett potentiellt vapen och den bil som man misstänker transporterat offret. Dessutom greps han på bar gärning när han höll på att göra sig av med kroppsdelar och bevis. Som du säger var rätten enig om att han även vid första kidnappningsförsöket hade för avsikt att skada barnet.

I det här fallet har han utöver ovan varit på platsen när hon försvann (DNA-fynd) och vittnen har hört skrik vid tidpunkten för Mys bortrövande.

Man kan dömas för mord även utan starka tekniska bevis om indicierna skapar ett så pass starkt bevisvärde att det är förefaller orimligt att han tex bara hittat kroppen eller att det vore en olycka. Gärningsmannens egen historik motsäger det då han har rätt profil för brottet. Någon skrev att det krävs motiv vilket inte heller stämmer. Om så vore fallet skulle likgiltiga psykopater aldrig kunna dömas för mord eftersom "de bara gjorde det, av ingen särskild anledning än känslan av att mörda någon".

Det finns inte en chans att han lyckas ta sig ur detta. Jag är verkligen nyfiken på hur försvaret ska övertyga oss om att han "bara" styckade henne. Men många här verkar ju övertygade om att han kommer milt undan så länge han nekar. Det tror han själv också.

Man lär kunna styrka åtalspunkterna ju mer man gräver i hans liv. Analys av fordon, telefoner, datorer, bostad och förstås obduktionen. "Vilma" är en förvirrad och empatistörd slyngel helt styrd av sina sexualsadistiska impulser. Som någon sa är han ingen Dexter som kan systemet, han har gjort många misstag på vägen.
Citera
Igår, 11:42
Medlem
gonewiththewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
De går att fixa med lite stålar. De har just fått 3 mille

Anlita en Rambo militär kill GM
Citera
Igår, 11:43
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firzan
Du kan gå in här och kolla https://www.forsvunnapersoner.com/?m=1 om du väljer kartfunktion så ser du o kan filtrera döda och ej identifierade eller försvunna. Var en sammanställning av eventuella kalla mord på kvinnor hittas hoppas jag att någon annan ska berätta. Tunggooglat ämne hur som.

Tack. Det man kan säga om denna person utifrån vad vi vet än så länge, så har hen inte gjort det lätt för sig genom att gå efter såna som folk inte saknar, som prostituerade, flyktingar eller hemlösa. Vissa som bara vill döda tar hellre någon som inte kommer eftersökas, än någon som har det perfekta utseendet, åldern eller ens könet. Robin/Vilma har istället attackerat väletablerade människor med starka skyddsnät, och det har han gjort i tätbefolkade områden till synes utan att vara rädd för att bli iakttagen.

Jag menar alltså att vi knappast bör söka bland försvunna filipinska bärplockare, traffickingoffer eller narkomaner. Och många försvunna är barn som tagits hem till en förälders hemland. Det finns verkligen inte många som matchar.
Citera
Igår, 11:46
Medlem
Sebastianos avatar
Fy fan vilken äcklig syn o se den där fula fanskapet komma mot en med buntband o hammare det måste vara den vidrigaste synen jag kan tänka mig

det där äckliga fanskapet ser fan exakt ut som en goblin-gollum korsning

dödsstraff börjar kännes väldigt vettigt vad fan ska den där någonsin kunna bidra med för posoitivt i världen liksom? låt oss bara avsluta dess genetiska spår
Citera
Igår, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThrowTransVilma
Kvarnvägen 11 färentuna.

Minns inte riktigt hur det var. Kollade i kidnappnings-tråden, då verkar det som att Robin släpptes från fängelset i början av 2021 eller slutet av 2020. Bodde då först på ingarö verkar det som. sedan sommaren 2021 flytt tillbaka till farmor.

"Familjen är nu på öarna igen. Flyttbilar har setts vid farmors hus i Kungsberga och familjemedlemmar på tomten och idag vid Konsum. De har kvar den mörkblå Saaben som Robin körde vid händelsen. Vet inte om han har kvar körkortet men tror det. Han har meckat med bilen på tomten i allafall.
De kommer bo här nu vilket känns mycket märkligt och olustigt. Jag kan inte fatta hur de kan vilja vistas härute efter allt som varit."- skrivet av powerpunani 20210610

För övrigt om man kollar på google steetview Kvarnvägen 11 från juni 2022 så sitter en man utanför huset. vem är det? brodern? fadern? Vilma?. står även en vit skoda och en röd saab?? på gräsmattan. Vad är det för röd bil? Saaben krachedes väll i maj 2022 så borde inte vara samma eller?

Uppgifterna om frontalkrocken så visades en vit bil, jag tror det stod att det var en Saab?
Föräldrarna levde kanske i förnekelse att deras son skulle vara pedofil eller farlig, det är nog svårt att acceptera och ändra uppfattning direkt, för han mottogs ju av familjen, om de förstått så bör de väl fullkomligt totalvägrat? De är nog inte ensamma som föräldrar att leva i sån förnekelse, det kanske de fortsatte göra dessutom?
Citera
Igår, 11:52
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukharin
Hur många kalla fall eller olösta försvinnanden av flickor/kvinnor i åldrarna 5-30 har vi i mellansverige sedan 2010? Kan inte vara jättemånga va? Jag hoppas någon orkar sammanställa en lista så man kan undersöka hur det hade sett ut med Robin som potentiell gärningsman i de fallen.

Ja det finns en stor risk att Robin/Vilma begått fler våldsbrott med sexuella motiv, som inte klarats upp, sedan domen 2019.
Men han är född 28 november 1999 - att han begått sexualvåldsbrott redan 2010 vid elva års ålder är väl inte så troligt…..
Citera
Igår, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Titta på bilden som finns när hon gick i nionde klass. Alkohol påverkar åldrandet men man får inte ändrad benstomme...

Har inte sett bilden men utifrån vad du skriver…menar du verkligen att benstomme har med hormoner att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in