Citat:
Ursprungligen postat av
coli
Sedan när är det omöjligt att stycka någon som inte mördats?
Som dött av att bli påkörd när MGM i panik tar med sig kroppen och för att kunna gömma den i en skog flera mil bort i den frusna jorden och därför styckar den i delar?
Glöm inte Linda Chen vars kropp hittades bränd i skogen - men där MGM gick fri från mord.
Just för att han visserligen placerat henne där och tänt på, men att det på grund av kroppens skick inte gick att fastställa att kroppen först mördats.
Jag tror också att MGM är ett monster som mördat BO. En sexualsadist som inte borde gått fri.
Men utan att fastställd dödsorsak är mord kan man inte utgå från det. Och framför allt - kan man inte vara säker på att han döms för mord.
Jag har själv skrivit ett inlägg om att det inte är säkert att Vilma-Robin döms för mord. Tror jag var först med att verkligen visa hur svenska domstolar kan frikänna personer trots att det finns jättemånga indicier som starkt pekar på att den åtalade personen är skyldig.
Men okej, låt oss säga att Robin-Vilma frikänns i hovrätten. Det skulle vara ett långfinger mitt i ansiktet på svenska folket från hovrättens sida. Ledamöterna i hovrätten som frikände Robin-Vilma för mord skulle nog behöva se sig över axeln i många år framöver, och dessutom skille de nog behöva skaffa sig en stor hund.
Och politikerna skulle bli rasande. Gunnar Strömmer skulle gå ut och lova att personer som Vilma-Robin aldrig skulle kunna bli frikända från mord på det sättet igen. Lagen skulle helt enkelt ändras, så att den som har styckat en kropp nästan automatiskt också döms för att ha mördat den styckade personen.