Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag tror inte att ens hälften av alla företagare gör det nej.

När du har 1-10 anställda så tar du in folk via rekommendationer av andra anställda eller andra kontakter.

I större företag så finns HR och om Robin/Wilma inte kommer upp vid sökningar så tror jag att en nyexad HR-tjej ser det som positivt, för hon har ingen koll.

Jag TROR att den här snubben kommer in när de behöver anställa nån lite akut. Rätt utbildning och erfarenhet och kan börja på dagen. Eller så ansträngde han sig när han skaffade jobbet och får den sakta men säkert över i sin karaktär när han inte längre går att sparka utan anledning.
Det sista du skriver köper jag. Och att man inte ger en fast tjänst så man kan säga tack och adjö ifall det inte funkar.
Citera
2026-01-01, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Trots att alla tidigare chefer nu säger att han inte är iaf driftig…

Trevlig sedan. Hur klara de av att snacka med honom utan att få rysningar av hans läskiga blick och leende…

Läskiga blick? Ermmm….
Lätt för dig att säga i efterhand.
Citera
2026-01-01, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Nån hade skrivit "delarna låg sen i påsar utanför huset...och polisen hittade påsarna snabbt...."
De hade span på bostaden både innan GM var på jobbet och efter då kan man inte kalla de speciellt snabbt... inte en chans förövrigt att nån placerar likdelar utanför sin bostad, inomhus tills dumpning.

Nån skrev att det var i något skjul i anslutning till bostaden.

Från grevens sammanfattning.

Så det är så snabbt agerat som det går i fallet 10:36 mobilen lokaliserad!

Lördag 27 dec
09.30: Svar från NFC kopplar den misstänkte till fynden, med fingeravtryck och DNA.
10.36: Jouråklagare kopplas in. Vilma anhålls i sin frånvaro. Polisens spanare lokaliserar personens mobiltelefon och börjar spana.
Under dagen: Polisen söker med fyrhjuling och drönare på båda sidor om tågspåret. SAR på plats.
21.22: Vilma grips efter att ha blivit följd av polisens spanare, från bostaden till ett skogsområde sex mil bort. Enligt uppgifter erkänner Vilma då att den försvunna kvinnan har mördats. MGM grips i skogen när han håller på att gräva ner en del av Mys kroppsdelar.
- Gripandet, där han också skulle gräva ner Mys kroppsdelar, skedde i skogen, vid avfarten Gnesta/Lässtringe. Nära motorvägen. Vilma var medlem i deras paintballförening och kände till området. (Obekräftat. Cripplock).
21.30-tiden: Avspärrningar i närheten av sjön Uttran. Avslutas 22.15. Polisen har sökt i vattennära områden, men också i skogspartier och diken.
Citera
2026-01-01, 12:55
Medlem
Hur menar du att offret är en "sann hjälte"? Såg mer ut som en hyllning till förövaren, vilket antagligen är exakt varför den kommentaren raderades. Har du läst vad man hittade i hans dator etc? Bara en psyksjuk person tänder på sånt. Argumentera gärna emot det om det är kullen du vill dö på, men det visar bara dina sanna färger.

Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Har aldrig hyllat mördaren, utan offret…
Psyksjuk, är han/hon det verkligen eller gissar du bara?
Citera
2026-01-01, 12:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sylla

Lördag 27 dec
09.30: Svar från NFC kopplar den misstänkte till fynden, med fingeravtryck och DNA.
10.36: Jouråklagare kopplas in. Vilma anhålls i sin frånvaro. Polisens spanare lokaliserar personens mobiltelefon och börjar spana.
Under dagen: Polisen söker med fyrhjuling och drönare på båda sidor om tågspåret. SAR på plats.
21.22: Vilma grips efter att ha blivit följd av polisens spanare, från bostaden till ett skogsområde sex mil bort. Enligt uppgifter erkänner Vilma då att den försvunna kvinnan har mördats. MGM grips i skogen när han håller på att gräva ner en del av Mys kroppsdelar.
- Gripandet, där han också skulle gräva ner Mys kroppsdelar, skedde i skogen, vid avfarten Gnesta/Lässtringe. Nära motorvägen. Vilma var medlem i deras paintballförening och kände till området. (Obekräftat. Cripplock).
21.30-tiden: Avspärrningar i närheten av sjön Uttran. Avslutas 22.15. Polisen har sökt i vattennära områden, men också i skogspartier och diken.
Kan inte hålla med om att de är snabbt tyvärr, de som skrev skjul spekulerar bara.
Citera
2026-01-01, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChickenChaser
Hur menar du att offret är en "sann hjälte"? Såg mer ut som en hyllning till förövaren, vilket antagligen är exakt varför den kommentaren raderades. Har du läst vad man hittade i hans dator etc? Bara en psyksjuk person tänder på sånt. Argumentera gärna emot det om det är kullen du vill dö på, men det visar bara dina sanna färger.

Jag menar precis det jag skrev. Jag har känt henne några år.
Citera
2026-01-01, 13:00
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ja? Vad menar du?

Att uppgifterna inte är bekräftade av polis.
Citera
2026-01-01, 13:02
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disneylover
Spärra in monstret "Vilma" som gjorde det här!!! Och spärra även in killen som mördade den oskyldiga kvinnan i Boden. Såna här monster vill vi inte ha i samhället.

Jag hoppas att dessa fall inte kommer glömmas bort efter typ några dagar, risken finns väl (och jag säger inte att man inte ska gå vidare) men jag hoppas man kan hedra minnet av de två kvinnorna som föll offer för vansinnet. <3

Du har säkerligen redan fått svar på ditt påstående om Boden-mördaren - men, polisen avrättade psykomonstret på plats, enkelt och effektivt - staten sparade då massor av pengar på psykvård och anstalter.
Citera
2026-01-01, 13:04
Moderator
OYs avatar
Citat:

Lördag 27 dec

Är det känt var uppgiften kommer ifrån att han erkänner att kvinnan mördats?
Citera
2026-01-01, 13:05
Medlem
Du sitter och skriver att du känner brottsoffret, samtidigt som du skriver och hävdar att gärningsmannen är driftig och trevlig. Ljug inte. Dina färger är för mörka för att döljas.
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Jag menar precis det jag skrev. Jag har känt henne några år.
Citera
2026-01-01, 13:05
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Vi ska vara glada över att han överhuvudtaget blev gripen. Jag tycker att det var ganska snabbt han blev gripen. Det är väl så att en del kommer undan med sitt brott och inte blir gripna?
Polisens insats är exceptionell i detta fall, knappt 24h från ett DNA-spår till namn-match och sedan omedelbar heltidsövervakning av honom, och detta mellan jul och nyår. Stor credd dit, kanske spelar det roll iallafall om det finns 10 miljarder extra till polisen via ny regering.

Mordfallet kommer dessutom att göra det svårare att byta namn, byta kön, göra sig osynlig, svårare för transor att få överdriven uppmärksamhet i media. Den kommer att göra att man inte längre dömer möjlig pedofil till bara 2 år i fängelse. Osv en lång rad av positiva effekter för offer och vanliga svenskar, och ett svårare liv för buset.
Senast redigerad av Paris24 2026-01-01 kl. 13:09.
Citera
2026-01-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det skulle förklara dessa 10 timmars span. Säg att han dumpat delar i panik under natten, efter jobbet bestämmer han sig för att åka dit och kanske gömma allt lite bättre…
Ja, så fort de fick dnaträff så åkte de säkert hem till honom, ingen /t där, fortsatte till jobbet och hittade antingen kroppsdelar direkt i bilen, eller efter att ha göljt efter GM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in