Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 19:44
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Hon har lagt ut många inlägg med "sexskämt. Vilken ordentlig kvinna i medelåldern & äldre lägger ut sånt för allmän beskådning?
2 st alldagliga och tråkiga sexskämt är inte många eller ens oordentligt.

Oaktat "skämten" är det väl inte osannolikt att den missbrukande mamman och den anonyma pappan har stor del av sonens galenskap för inte är det väl så att han föddes som styckmördare. För min peng är det inte osannolikt att Robin/Vilma utsatts för sexuella övergrepp som barn ?
Senast redigerad av Taggad 2025-12-31 kl. 20:44.
Citera
2025-12-31, 19:46
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Anhöriga gjorde ett riktigt bra jobb som hittade så mycket fynd. Den största äran borde tilldelas dem.
Ja verkligen!
Polisen verkar ha varit helt fel ute med sin search and rescue operation.
Det var tur att GM tappade saker och att han fanns i DNA-register.
Citera
2025-12-31, 19:47
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Frågan är om misstänkt människorov är tillräckligt allvarligt då
Tydligen.
Jag skrev om detta igår men ingen nappade & det drunknade i trådens alla inlägg. Idag är artikeln tyvärr låst men här är citatet:
Citat:
Under lördagsförmiddagen anhölls mannen i sin frånvaro och polisen började spana på honom via hans mobiltelefon i syfte att se vad han ägnade slg åt men även lokalisera honom. När detta väl hade lyckats inleddes en spaningsinsats som pågick i hela tio timmar, under vilken mannen tilläts röra sig fritt utan att polisen ingrep.
https://samnytt.se/25-ariga-kvinnan-kan-ha-styckmordats-medan-polisen-vantade-utanfor
Citera
2025-12-31, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
En kvinna med ett visst mått av demens.
Dessa två snuskskämt lades ut för 15 år sedan, så det är nog troligt att ingen demens var närvarande då.
Det man funderar på är allt alkoholintag helgkvällar, då måste väl sonen varit omkring tio år gammal.
Sedan är det märkligt att man inte har sett till att fixa till hans tänder i unga år, tandvården är ju fri fram tills 18-19 år.
Citera
2025-12-31, 19:49
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag har noterat att du fått relevanta svar på detta av andra skribenter, så egentligen finns det inte så mycket mer att tillägga. Liksom de andra skribenterna kan jag konstatera att du inte riktigt förstått syftet med mitt inlägg. Jag skrev ju att det fanns fyra möjliga alternativ till inställning hos den misstänkte. "Inställning" är inte samma sak som sanningen. En misstänkts inställning, och vad jag själv personligen tror, är heller inte samma sak. Så du kan sitta ned i båten, för vi ALLA här har samma uppfattning om vad som hänt.

Att punkten 1 är den absolut mest rimliga och troliga inställningen hos den misstänkte är ganska självklart. Där är vi överens. Dock vet vi ju bara vad hans inställning är (förnekar mord, erkänner gravfridsbrott) och i princip ingenting om hur bevisläget ser ut, vilket var den egentliga anledningen till att jag redovisade flera olika möjliga inställningar. För skulle det finnas konkret och bindande bevisning som visar att han utövat våld mot offret, så kan han ju rimligen inte hävda punkten 1 - och det är då punkten 3 och 4 kan aktualiseras.

Slutligen så vill jag bara skicka med dig att detta är ett fall och en tråd med oerhört mycket tankar och känslor, det märks på flera håll här. Så jag förstår ju att du kan uppröras av fallet. Men du börjar faktiskt på riktigt tappa det. Du måste sansa dig lite för allt du bidrager med just nu är hat, ilska, missuppfattningar och personpåhopp. Detta samtidigt som det är väldigt tydligt att du saknar basal kunskap i hur rättssystemet fungerar. Jag tror också att du märker att massa skribenter är tvungna "att plocka ned dig på jorden" hela tiden. Så nu vädjar jag till ditt inre att höja dig lite.

Snömos! Därtill har INGEN påvisat vad som skulle vara relevant eller ens realistiskt med dina patetiska punkter...

Du presenterar en del hypotetiska scenarier för ett försvar som är helt korkade och stupida och det är jag som saknar "basala" kunskaper om hur rättssystemet är uppbyggt och fungerar? En punkt av fyra var verklighetsförankrade, resten rena gojan och INGEN försvarsadvokat skulle ta upp punkt 2-4, som du presenterat - du drömmer! Och du jobbar med detta, dagligen - hugaligen! Inte undra på att vi har en rättsröta utan dess like, i landet. Och lagar som är lika utdaterade som dig, din relik...
Citera
2025-12-31, 19:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Ja verkligen!
Polisen verkar ha varit helt fel ute med sin search and rescue operation.
Det var tur att GM tappade saker och att han fanns i DNA-register.
Polisen var aldrig fel ute, de gjorde allting rätt och försiktigt. Anhörigas fel att hon dog om du frågar mig, dock har du rätt om sakerna... utan dom hade han kanske kanske kommit undan och fortsatt med brott
Citera
2025-12-31, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Det är min teori också.
Polisen hade span på honom från ungefär 11:00 när han jobbade. Under den tiden var polisen även på Tärnstigen 2 och gjorde fynd som bekräftade att My var död. Antingen att dom gick in i stugan eller att dom kunde se något genom fönstret.
Hur vågar man gå fram till hans hem som polis? Tänker om de röjer sig själva även om han va på arbetet? De visste väl inte 100 att han gjort detta själv? Att stå i fönstret och kolla medans han kan fly? Eller tänker jag tokigt?
Citera
2025-12-31, 19:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Tydligen.
Jag skrev om detta igår men ingen nappade & det drunknade i trådens alla inlägg. Idag är artikeln tyvärr låst men här är citatet:

https://samnytt.se/25-ariga-kvinnan-kan-ha-styckmordats-medan-polisen-vantade-utanfor
Intressant, men hon var nog redan mördad, kanske även styckad då(?) Vet inte hur lång tid sånt tar
Är kritisk till att polisen inte rings förens 10:45~
Citera
2025-12-31, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Tier One underrättelsetjänster har den tekniken. Vet inte vad som ges till Polismyndigheten. Allt är en fråga om motivation.

Okej, jag förstår. Men jag reagerade på att en med säkerhet skrev att GMs mobil och dator kunde kollas igenom under spaningen. Tekniken vi pratar om lär ta tid. I alla fall mer tid än DNA-träffen på morgonen fram till GM gripande.

Det finns väl inget iT-verktyg hos polisen där Fredde och Benny från Åkersberga kan knappa in ett telefonnr och få tillgång till en mobils innehåll?

Antar att det på sin höjd sitter ett par snubbar på SÄPO då som kan göra detta men det lär knappast använts i det här fallet. Snudd på OT det här med nu.
Citera
2025-12-31, 19:56
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Polisen var aldrig fel ute, de gjorde allting rätt och försiktigt. Anhörigas fel att hon dog om du frågar mig, dock har du rätt om sakerna... utan dom hade han kanske kanske kommit undan och fortsatt med brott
De tog ju hjälp av frivilliga för att leta i Rönninge?
Det var ju jättekonstigt med tanke på att de hittat spår på att hon var bortförd.
Dessutom var de vid en sjö och letade medan gärningsmannen åkte runt i stan och lämnade mat till restauranger.
Finns en del som tror att letandet var en skenmanöver men inget som är bekräftat så nog får man se det som att polisen var ute och cyklade.
Citera
2025-12-31, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
En tanke som slog mig är att vi måste börja mobba mer. Ja mer. Det låter kanske sjukt att säga men överdriven inkludering låter idioter som ”Wilma” härja runt fritt. Det vore naturligt att frysa ut transan eller daska till transan.

Alla passar inte in i ett samhälle.
Man borde också frysa ut personer som inte kan skilja på V och W. Kan tyckas som en petitess men just i det här fallet är det ju inte riktigt det. Den misstänkte mördaren har ju inte samma namn som en tidigare mördad kvinna, vilket vi kan försöka hålla minnet.
Citera
2025-12-31, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Hur vågar man gå fram till hans hem som polis? Tänker om de röjer sig själva även om han va på arbetet? De visste väl inte 100 att han gjort detta själv? Att stå i fönstret och kolla medans han kan fly? Eller tänker jag tokigt?
Fly hade han knappast kunnat göra eftersom dom hade span på honom personligen och hade lokalisering på hans telefon.
Den 2a MGM (nu avskriven), kanske dom också hade såpass bra koll på att det var värt att ta ett kik i stugan.
Absolut att han hade ju kunnat få nys på det att polisen var i hans bostad, men polisen var väl såpass säkra på att det var rätt person, att ifall något hade gått fel med det här upplägget hade dom gripit honom direkt.
Du kan definitivt ha rätt. Vet inte riktigt hur polisen jobbar.
Bara mina teorier. Som oftast varit fel hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in