Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 23:21
Medlem
Du har fel.
Tänderna sitter inte fast som skruvar i käkbenet. De hålls på plats av parodontalligamentet (en slags stötdämpande bindväv). Det gör att tänder kan vandra lite framåt med åren, vrida sig, “tränga ihop sig” framtill i käken, ändra läge om man tappar en tand eller tuggar snett. Allt detta kan ske utan droger, skador på käkleden eller att man “pundat sönder” något.

Det är normal biologisk remodellering.

Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltigt09-
Nu skrev jag om att om man har man snea tänder då har man inte haft tandställning och att tänder kan inte förflytta sig utan påverkan i käkleden så det blir glugg mellan tänderna pga punderi.
Citera
2025-12-31, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Tror ni han var inne på Flashback under tiden då man letade efter henne?

Jsg satt här och läste till typ 4 på natten

Han verkar så iskall att det hade fan i mig inte förvånat.

Vi är några som misstänker det, särskilt en användare som skrev lite konstigt precis i början och som inte varit aktiv de senaste dagarna.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Du har rätt, jag hade fel.
Arresten är väl på polisstationen? Vet inte om han flyttats till själva häktet i Flempan efter häktningsförhandlingen. Men har du insiderinfo är det mycket möjligt det är så.
Känner häktesvakt där,
Jag tror arresten är på polisstation, aldrig varit i den arresten endast i häktet på flemingsberg. De är ingen lyxresort som vissa här på Flashback säger
De ligger bredvid såhär tingsrätt,polisstation,häktet från vänster till höger
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Jag skrev att det var då polisen sa att de inte hade en misstänkt. Rättar mig nu och det verkar vara vid 22.45, alltså till och med efter gripandet enligt denna artikeln: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/nya-avsparrningar-i-ronninge-/
De säger även att det inte finns någon frihetsberövad. Vilket det ju fanns. Antar att de ville ge familjen tid att få genomgå den första delen av chocken ifred, eftersom informationen om hennes död och gripandet kom strax innan lunch dagen därpå. Otroligt att det inte läckte på hela den tiden.

Ja såklart familjen måste få hinna smälta beskedet först innan pressen sätter igång, det vore mycket respektlöst på annat sätt?
Polisen behöver nog också tid att smälta det de får se i arbetet, de är bara människor de med?
Citera
2025-12-31, 23:24
Medlem
Får inte klarhet i Vilmas bostad. Bodde han i stugan i Viksberg eller hyrde han den tillfälligt? Var är i så fall hans permanenta bostad.

Och en lös tanke om detta huruvida polisen gick in i bostaden eller inte när han var på arbetet. Nu tror jag inte att han är så smart, men om man skaffar en övervakningskamera som registrerar rörelse, alternativt ett hemlarm, då kommer ju notiser till mobilen så snart den detekterar något eller om den kopplar bort. Kan det vara en anledning till att polisen möjligtvis inte gjorde det? För att inte väcka misstankar att de var honom på spåren.
Citera
2025-12-31, 23:26
Medlem
Vad hade han för husdjur innan, och framförallt, hur dog dom? Antar att han inte omplacerat dom så att säga..

Eftersom han i bostadsansökan var sugen på att skaffa fler husdjur. Antar jag att det inte bara är för att klappa och gulla med utan han har säkert andra tankar, det äcklet.

Jag tror även att anledningen att detta hände just vid jul är säkert att han tappat fästet helt och inte för att han är inspirerad av andra fall som hänt 26/12 som någon funderade över tidigare i tråden, han har säkert försökt legat lågt/stå emot sina sjuka begär sen han kom ut ur fängelse. Men han har ju förlorat hela sin familj i princip senaste åren(samt lär inte haft någon annan i närheten som velat vara nära sedan förra brottet), och just vid jul/nyår är det många som tar livet av sig. Men riktigt sjuka människor tar väl livet av andra istället för sig själv…

jag tror inte han är så smart att han planerat allt i minsta detalj utan han har nog bara fått ett infall nu senaste månaden/månaderna som han inte kunnat stå emot och den sjuka porr osv räcker inte till när han blivit mer ensam än någonsin. Han trodde säkert det räckte med ett könsbyte/namnbyte för att komma undan lite lättare.. Alternativt att puckot försökt byta sitt könsorgan med BOs delar, han lär ju vara så dum så han tror att han kan göra det själv.
Han blev säkert dessutom påkommen genom att han la ut bilder/skrev med någon som har samma fetischer eller liknande.

Däremot tror jag nästan också på att han styckat henne i skogen. Känns så riskabelt (och svårt) att frakta henne i bil in i lägenhet osv. Om han nu inte hyrde en stuga som någon skrev och valde att göra det där.. säkert visste han isåfall ifall dom som äger husen runt stugan skulle vara bortresta under jul eller likande.
Det skulle kunna vara därför polisen sett att hon varit död ifall dom hittat styckplatsen i skogen, men väntat på att han förmodligen skulle ge sig tillbaka dit innan dom griper honom; för att ta honom på bar gärning.
Senast redigerad av Dieseldoris111 2025-12-31 kl. 23:29.
Citera
2025-12-31, 23:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Får inte klarhet i Vilmas bostad. Bodde han i stugan i Viksberg eller hyrde han den tillfälligt? Var är i så fall hans permanenta bostad.

Och en lös tanke om detta huruvida polisen gick in i bostaden eller inte när han var på arbetet. Nu tror jag inte att han är så smart, men om man skaffar en övervakningskamera som registrerar rörelse, alternativt ett hemlarm, då kommer ju notiser till mobilen så snart den detekterar något eller om den kopplar bort. Kan det vara en anledning till att polisen möjligtvis inte gjorde det? För att inte väcka misstankar att de var honom på spåren.
Så kan det absolut vara. Jag tror mer på att GM's bil inte var utanför som fick dom att dra till arbetsplats och där fann de honom, därifrån är han helt knullad
Citera
2025-12-31, 23:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldoris111
Vad hade han för husdjur innan, och framförallt, hur dog dom? Antar att han inte omplacerat dom så att säga..

Eftersom han i bostadsansökan var sugen på att skaffa fler husdjur. Antar jag att det inte bara är för att klappa och gulla med utan han har säkert andra tankar, det äcklet.

Jag tror även att anledningen att detta hände just vid jul är säkert att han tappat fästet helt och inte för att han är inspirerad av andra fall som hänt 26/12 som någon funderade över tidigare i tråden, han har säkert försökt legat lågt/stå emot sina sjuka begär sen han kom ut ur fängelse. Men han har ju förlorat hela sin familj i princip senaste åren(samt lär inte haft någon annan i närheten som velat vara nära sedan förra brottet), och just vid jul/nyår är det många som tar livet av sig. Men riktigt sjuka människor tar väl livet av andra istället för sig själv…

jag tror inte han är så smart att han planerat allt i minsta detalj utan han har nog bara fått ett infall nu senaste månaden/månaderna som han inte kunnat stå emot och den sjuka porr osv räcker inte till när han blivit mer ensam än någonsin. Han trodde säkert det räckte med ett könsbyte/namnbyte för att komma undan lite lättare.. Alternativt att puckot försökt byta sitt könsorgan med BOs delar, han lär ju vara så dum så han tror att han kan göra det själv.
Han blev säkert dessutom påkommen genom att han la ut bilder/skrev med någon som har samma fetischer eller liknande.

Däremot tror jag nästan också på att han styckat henne i skogen. Känns så riskabelt (och svårt) att frakta henne i bil in i lägenhet osv. Om han nu inte hyrde en stuga som någon skrev och valde att göra det där.. säkert visste han isåfall ifall dom som äger husen runt stugan skulle vara bortresta under jul eller likande.
Det skulle kunna vara därför polisen sett att hon varit död ifall dom hittat styckplatsen i skogen, men väntat på att han förmodligen skulle ge sig tillbaka dit innan dom griper honom; för att ta honom på bar gärning.
Men herregud, hur skulle polisen hittat platsen i skogen innan GM var där? De är 6 mil dit och hur ska de identifiera en styckad kropp? Nej de håller inte, de skuggade honom från jobbet hem, sen körde dom med skenmanövern kl 19 och idioten nappade och sen skuggade dom han från hemmet till skogen, tagen på bar gärning med kvarlevor, de leder till en garanterat husrannsakan då alla kropppsdelar fanns med i skogen och då hittar de resten i hemmet.
Citera
2025-12-31, 23:33
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Ja, jag har svårt att tro på detta och att polisen skulle agera så här.

Jag tror att hon styckades i skogen.
Lite halvjobbigt att stycka ett lik i en 15 kvadrat stor stuga, lägga sig & sova i den blodiga sörjan, gå upp på morgonen & sminka sig för att åka till jobbet.
Om hon styckades i stugan var det isf efter jobbet då polisen väntade utanför.

Gott nytt på er!
Citera
2025-12-31, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strangerpeople
Lika irriterande är det med människor som inte kan skilja på kvinna och man utan följer med i vad nollan känner för att identifiera sig med idag. Det är varken Wilma eller Vilma det är han Robin!
Han kan väl få heta Vilma? Såsom en tjej kan få heta Kim och vissa macho-spanjorer heter Maria? Ett namn är ett namn, inget annat. Och varför inte Marcus som han väl bytte till först?
Citera
2025-12-31, 23:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Lite halvjobbigt att stycka ett lik i en 15 kvadrat stor stuga, lägga sig & sova i den blodiga sörjan, gå upp på morgonen & sminka sig för att åka till jobbet.

Gott nytt på er!
Inte säkert att grisen gick o sov alls, kan ha dygnat/sovit i bilen den natten.
Citera
2025-12-31, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl

Gott nytt på er!
Vilket skräckscenario om hon låg bunden i stugan när han var på jobbet och att han därefter åkte hem och levde ut sina sjuka fantasier. Att polisen då väntade och gjorde skenmanövrar istället för att gripa honom direkt… Nu behöver det ju inte vara på det sättet… men tänk om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in