2026-01-04, 12:30
  #2509
Medlem
ingetbranicks avatar
Skön intervju med Alvar i alla fall Han ska minsann inte vila nu utan hem och träna för han är så dålig.
Citera
2026-01-04, 12:37
  #2510
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Lite skillnad att titta på längdskidor och ishockey. Inte svårt att se vad som ger mest underhållning.
Ikväll smäller det.
Citera
2026-01-04, 12:38
  #2511
Medlem
rainbowias avatar
Leonie Perry kan överraska idag.
Skarpt läge om andraplatsen i totalen. Klurar på om Stadlober kan fixa det. Weng inte i superform.
Citera
2026-01-04, 12:41
  #2512
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Ikväll smäller det.

Ja, då blir det riktig underhållning. Längdskidorna börjar mer och mer bli för de nördigt intresserade. Tyvärr. Är mest sprinten som håller måttet.
Citera
2026-01-04, 12:42
  #2513
Medlem
Poromaa imponerade ändå med ett godtagbart resultat för dagen. Inte minst med tanke på att han körde med revbensskada. ”-OK att köra på tvåans växel, då var det jobbigare än smärtsamt”.
Bra inställning.

Övriga svenskar väntat, Edvin har inte haft det där sista i år och han lyfter 100kg uppför backen vilket man inte skall underskatta.

Stenshagen får sägas vara årets genombrott. Stark, jämn, allsidig, bra psyke. Kanske nästa stora norska stjärna när Klæbo växlar över till att förvalta sina penningar.
Citera
2026-01-04, 12:44
  #2514
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Det mest positiva med den här dystra svenskdagen var ändå skidorna de första kilometerna. Milen, fristilsdelen av skiathlonen och stafetterna ska ju köras därinne. Om det nu inte bara var Angers skidor som gick bra, vi får se när damerna kör senare.
Citera
2026-01-04, 12:44
  #2515
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Detta är definitivt den tråkigaste etappen i Tour de ski. Att kava sig upp för en backa är inte längdskidåkning i min smak, och så upplägget med masstart som vi väl alla (iaf väldigt många) är missnöjda med uppe på det.
Ja sen de gjorde om den finns ingen spänning, ingen nerv, nada. Bara en transportsträcka till prispallen.
Citera
2026-01-04, 12:54
  #2516
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Poromaa imponerade ändå med ett godtagbart resultat för dagen. Inte minst med tanke på att han körde med revbensskada. ”-OK att köra på tvåans växel, då var det jobbigare än smärtsamt”.
Bra inställning.

Övriga svenskar väntat, Edvin har inte haft det där sista i år och han lyfter 100kg uppför backen vilket man inte skall underskatta.

Stenshagen får sägas vara årets genombrott. Stark, jämn, allsidig, bra psyke. Kanske nästa stora norska stjärna när Klæbo växlar över till att förvalta sina penningar.

Fast, nu är ju Mattis Stenhagen äldre än Høstflot-Kläbo…
Stjärna? Nja…
Citera
2026-01-04, 13:01
  #2517
Medlem
Final climb hade varit bra mycket roligare som jaktstart.
Citera
2026-01-04, 13:08
  #2518
Medlem
Harald99s avatar
Att göra final climb till en masstart visar tydligt hur komplett vilse FIS är.
Nästan så man kunde tro att de vill döda längdåkningen med alla underliga förändringar de håller på med.
Citera
2026-01-04, 13:15
  #2519
Bannlyst
Skulle kolla oddsen på damernas..
Blev liite förvånad när det stod.."vinnare utom Therse Johaug"

https://ibb.co/mVXT42J3

Aha, det gällde seger i totala världscupen
__________________
Senast redigerad av Jadegren082 2026-01-04 kl. 13:19.
Citera
2026-01-04, 13:16
  #2520
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald99
Att göra final climb till en masstart visar tydligt hur komplett vilse FIS är.
Nästan så man kunde tro att de vill döda längdåkningen med alla underliga förändringar de håller på med.
Helt enig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in