2026-01-04, 16:42
Medlem
rainbowias avatar
Moa Ilar, är du över backen?

Någon som vet om Moa planerar vara med i Oberhof/Goms?
Citera
2026-01-04, 16:45
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Känner som Ilar. Trött på att den här backen har så stor betydelse för totalen.

Enig. Borde köras nedför istället, vartannat år eller något. Efter 20 år kan vi det här nu.
Citera
2026-01-04, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Enig. Borde köras nedför istället, vartannat år eller något. Efter 20 år kan vi det här nu.
Nej tack, jag vill ha Ebba levande längre än till nästa Tour.
Citera
2026-01-04, 16:47
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Varför är kommentatorerna förvånade över att Ilar var besviken idag? Själva tippade de ju henne på pallen. Men backen har hon svårt för, det har hon visat förut. Säger inget om hur det kommer att gå för henne på OS.

Ja, både kommentatorer och oddssättare var överoptimistiska på förhand vad gäller Ilars sträcktid på denna etapp. Klättringen har förstås en stor, kanske alltför stor, inverkan på totalen i TdS. Åtta eller nio varierande etapper med möjlighet för starka allrounders att skapa lite avstånd vore ett vettigt koncept, och sedan kanske fundera över hur, eller om, backen ska användas som avslutande etapp. Inget står väl hugget i sten vad gäller TdS, även om tävlingen samlat på sig traditioner.
Citera
2026-01-04, 16:53
Avslutad
Nästa år kanske TDS blir spännande om nu Diggins slutar, i år var det inte ens värt att kolla på.
Citera
2026-01-04, 16:54
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Fähndrich o Dahlqvist snabbare än herrarna på flacken
Hur tänker du där?
Såklart inte så.
Citera
2026-01-04, 17:01
Medlem
Moobs avatar
Det var nog första ggn jag inte sett avslutningen på touren. Och det var inget jag saknade heller och verkar inte ha missat nåt.

Jag tog på mig skidorna själv och åkte en halvmil i fina peppade spår. Man får passa på när det för en gång skull ligger 3-4 dm snö ute. Fan inte vanligt här nere.
Citera
2026-01-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Undrar vad dom andra Svenskarna känner att bli besegrade av Porris med skadade revben
Poromaa tycker ju jämt att det är jobbigt att bli slagen av andra svenskar så då hittar han på nån anledning till varför det blir så… Inte faan tar man sig upp för den backen om man har jätteont i revbenen!
Citera
2026-01-04, 17:16
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Kliv-kliv-överlev ter sig ha överlevt sig själv vid detta laget...
Citera
2026-01-04, 17:33
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Nåja. Det blir väl som vanligt. Fullt med förväntningar och ännu fler besvikelser. Men oavsett kommer allt vara glömt i februari. OS kommer helt och hållet definiera även denna säsong.
Nu blickar vi framåt en månad. Allt är glömt och förlåtet
Citera
2026-01-04, 17:36
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Hur tänker du där?
Såklart inte så.
Johodå. Mellan 3 och 7 km
Korostelev 10:01
Damerna under tio minuter
Citera
2026-01-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
För ett gäng år sedan så stod det vikter på olika skidåkare och då vägde johaug och weng typ 46 kg eller nåt sånt och jag tror ebba vägde 10 kg mer.
Ilar lär ju väga ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in