2026-01-03, 13:19
  #1909
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ja, jag tycker att han är snäppet bättre än Bjørn Dæhlie, jag tycker att han är århundradets bästa skidåkare i alla kategorier.


Visst skulle väl Jesus återvända? Kan vara han vi ser i röda ”jalingar”
Citera
2026-01-03, 13:20
  #1910
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Man startade med sex damer men nu är det bara två kvar.

Sex USA-damer?

Tyvärr, där har du nog fel…

I Toblachs sprint startade Diggins, Kern, Anderson och Sonnesyn - vilka två andra tänker du på?
Citera
2026-01-03, 13:23
  #1911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ja tappar man 5 sek uppför där är det nog kört. Är han först in i backen och övriga måste gå runt honom kanske han kan hålla det till 2-3 sek tapp - då kanske chansen finns.

Jo, men också tufft att staka ifrån med motsvarande sekunder som han gör i ett kval. Nu ser det dock ut att bli ett helt överkomligt heat så kvartsfinalen ska väl kunna lösas ändå. Blir oavsett mycket spännande att se!
Citera
2026-01-03, 13:24
  #1912
Moderator
Schlesiens avatar
Jag kände mig säger på att Anger tar heat 2. Han tog 5:an!
Citera
2026-01-03, 13:25
  #1913
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Sex USA-damer?

Tyvärr, där har du nog fel…

I Toblachs sprint startade Diggins, Kern, Anderson och Sonnesyn - vilka två andra tänker du på?

Jag har för mig att Jortberg och Brennan också var anmälda men de kanske lämnade återbud.

Diggins har väl friplats så de borde väl ha minst sex platser (sedan om alla inte utnyttjades är en annan sak).

Se här: https://www.usskiandsnowboard.org/index.php/criteria/cross-country-world-cup-criteria
__________________
Senast redigerad av Alkibiades 2026-01-03 kl. 13:29.
Citera
2026-01-03, 13:28
  #1914
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Visst skulle väl Jesus återvända? Kan vara han vi ser i röda ”jalingar”

Haha, ja de är nog han som är återfödd på jorden.
Citera
2026-01-03, 13:28
  #1915
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Ja jag har svårt att komma på någon som varit lika dominant, även hänsyn tagen till att det är många fler tävlingar nuförtiden. Storfavorit till OS, och det är inte hans första OS…
Kläbo har väl också en del grejer som just nu är till hans fördel, inga ryssar, kortare distanser till nackdel för kapacitetsåkare samt en allmänt svagare konkurrens där i princip den utländska försvunnit. Sen är det ju lite intressant att han fortfarande inte kan vinna individuella lopp i fristil och det är tveksamt om han ens kommer få starta i det loppet på OS.
Citera
2026-01-03, 13:32
  #1916
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Sa dem ens om Alvar stakade?

Alvar och Anger tappade mycket på slutet.

Ekberg sensationellt kul. Truls synd hade behövt att gå vidare i sprint igen. Wille visade glimtar senaste etappen känner han av skadan!?
Gurra B som väntat.
Citera
2026-01-03, 13:33
  #1917
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPORTNERD888
Sa dem ens om Alvar stakade?

Alvar och Anger tappade mycket på slutet.

Ekberg sensationellt kul. Truls synd hade behövt att gå vidare i sprint igen. Wille visade glimtar senaste etappen känner han av skadan!?
Gurra B som väntat.
Ja han stakade.
Citera
2026-01-03, 13:36
  #1918
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Ja han stakade.

Kändes mest rimligt inför men tjänade alltså inte på glidet så som I Trondheim...
Citera
2026-01-03, 13:36
  #1919
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Ja han stakade.

Kändes mest rimligt inför men tjänade alltså inte på glidet så som var samma visa I Trondheim...
Citera
2026-01-03, 13:37
  #1920
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Tycker inte att det var så imponerande av Alvar.
Det var det jo. Å stake denne banen på de spesiallagde dp-skiene på den tiden, er han en av bare ytterst få som klarer.
Hvorvidt jeg applauderer at man får gå et klassisk renn uten verken å anvende klassisk-ski eller klassisk teknikk, er en annen sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in