2025-12-31, 19:13
  #1321
Medlem
Joelfrogs avatar
Projected results

Citera
2025-12-31, 19:16
  #1322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utredare1
Ja det är ju egentligen en alldeles lagom lång distans, i varje fall om man själv skulle åka någon slags skidtävling. Motionsslingor brukar vara 3-4 km, så det blir som en dryg sådan. Åk ett varv så snabbt det går liksom..
3-5 km individuell start, kallad prolog, var ju iaf första tio åren av TdS alltid första etappen. Synd de slutade med det
Citera
2025-12-31, 19:33
  #1323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det tar lång tid för kommentatorerna att märka Berglunds avancemang i fältet. Och att ryssen ramlade missade de helt.

Tänkte att det måste änt honom något när jag såg resultatet i mål, ja kommentatorerna är så upptagna att få ur sig sina i förväg planerade utläggningar att de missar det mesta som händer.
Citera
2025-12-31, 19:33
  #1324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Rätt kul format men jag skulle vilja ha lite tuffare bana.
Sen undrar man ju vad kommentatorerna höll på med idag😂
Jag tycker det är bra att inte alla banor är bergsklättring. Att kommentatorerna misslyckades i dag är inte så konstigt. De var ju lika ovana vid formatet som åkarna.
Citera
2025-12-31, 19:38
  #1325
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hen skrev ju inte ”den var ny”

Jag skrev det. Vad den andra skrev är ointressant i sammanhanget.
Citera
2025-12-31, 19:45
  #1326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Ja, jag skrev fel. Ska bättra mig till nästa år.


Låter fint. De hade väl någon kvalgräns på t-15 i vc vill jag minnas.

Minns inte exakt men tror det äe 2 T15 eller 1 T10 som gäller. Det var iaf tionde platsen på 10kl som gjorde susen.
Citera
2025-12-31, 19:48
  #1327
Medlem
FNLSs avatar
På förekommen anledning.
Världscupsegern imorgon går till den som är först över mållinjen. Inte vem som är snabbast på etappen. Glöm inte det i februari.
Citera
2025-12-31, 20:07
  #1328
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Minns inte exakt men tror det äe 2 T15 eller 1 T10 som gäller. Det var iaf tionde platsen på 10kl som gjorde susen.

Minns detsamma, Sauerbrey är kvalad så det är nog något av alternativen. Minns även att Hennig inte var OS kvalad innan touren nu när jag rannsakar mitt minne. I ärlighetens namn hade jag förträngt (läs glömt) hennes tionde plats.
-----

Med lite eftertanke på dagens upplägg. Att köra detta jippot på touren köper jag. så därför får det 2/5 snöflingor. Annars är det upplagt som en tävling mellan olika heat som blir bestämt på slumpmässiga grunder. Där den vinner är den som lyckas snacka ihop ett bra kompisgäng för lagtempo. Det blir lite för mycket femkamp på jobbet för min smak. Stärka gruppen samt flosklerna staplas på hög i sann 90-talsanda.
__________________
Senast redigerad av rainbowia 2025-12-31 kl. 20:20.
Citera
2025-12-31, 20:14
  #1329
Medlem
Dagens etapp är såklart ett skämt men om man tvunget ska ha det här så borde man åtminstone ha bonussekunder i mål i varje heat. Måste vara värt lite att avgöra så som Barp gjorde även om det gick långsamt.

Känns annars givet att man kommer fortsätta med det här nu iom "succén" med framförallt Moser.
Citera
2025-12-31, 20:16
  #1330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Om vi kollar på jakten imorgon så har Diggins 50s ner till Slind, som sen har 10 till Ilar. Att Diggins ska hålla högre fart än Slind tror jag inte på, så det är oerhört viktigt att Moa rusar ikapp och sen återhämtar sig i ryggen.

Det man rusar ikapp i början tappar man ofta med råge till slut. Slind är klart bättre på distansen och jag hade varit tveksam till Ilars chans att ta rygg på Slind även om utgångsläget varit det omvända.


Citat:
Maja, Ribom och Stadlober kan bli en tredje klunga, men de har också en möjlighet att gå ikapp Ilar/Slind om inte Slind håller hög fart från start. Jag tror det är troligare att de faller tillbaks till den finska trion, där Niskanen har en möjlighet att vara lok men jag tycker inte hon har sett så vass ut i år.

För Ribom känns det som slöseri med energi att jaga ifatt Stadlober. Bättre att ta det lugnt och vänta på Ebba.


Citat:
Ebba är inte oceaner av tid bakom finskorna och jag tycker hon ska titta framåt och inte vänta på Karlsson/Weng men de sistnämnda bör komma ikapp tillsammans med den norska klungan. Efter 10 km tror jag 7-18 är i klunga, och inte otroligt det är 4-18. Jag tror på Ilar!

Om Ebba och/eller Frida har en bra dag med hyfsade skidor borde klungan vara betydligt mindre.


Citat:
Om Diggins fortfarande har 50s eller mer till Slind efter i morgon är det bara att buga, hon är i toppform.

Klarar hon 15-20 sekunder är det riktigt bra.
Citera
2025-12-31, 20:35
  #1331
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Minns detsamma, Sauerbrey är kvalad så det är nog något av alternativen. Minns även att Hennig inte var OS kvalad innan touren nu när jag rannsakar mitt minne. I ärlighetens namn hade jag förträngt (läs glömt) hennes tionde plats.
-----

Med lite eftertanke på dagens upplägg. Att köra detta jippot på touren köper jag. så därför får det 2/5 snöflingor. Annars är det upplagt som en tävling mellan olika heat som blir bestämt på slumpmässiga grunder. Där den vinner är den som lyckas snacka ihop ett bra kompisgäng för lagtempo. Det blir lite för mycket femkamp på jobbet för min smak. Stärka gruppen samt flosklerna staplas på hög i sann 90-talsanda.

Blir väldigt chansartat beroende på hur heaten lottas. Frida en av dom stora förlorarna idag som inte fick nån draghjälp alls och gick sig tokstum som konsekvens.
Citera
2025-12-31, 20:52
  #1332
Medlem
Sumpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Diggins är ju amerikan och de är ju alltid "glada". Diggins gnäller däremot rätt mycket på andra åkare som kommer i kontakt med henne i lopp men ser inte själv sitt eget fel när hennes yviga stil påverkar många andra åkare. Säger inte att hon kör fult men hon ber inte om ursäkt när hon krokar i andra men blir väldigt arg när någon krokar i henne
Var har du fått detta ifrån. Hon gnäller inte utan ber om ursäkt om hon skulle kroka i någon. Javisst, hon är oftast glad. Och allmänt omtyckt av alla. Bekräftas inte minst av svenska skidledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in