Citat:
Ursprungligen postat av
Fiskebein
Om vi kollar på jakten imorgon så har Diggins 50s ner till Slind, som sen har 10 till Ilar. Att Diggins ska hålla högre fart än Slind tror jag inte på, så det är oerhört viktigt att Moa rusar ikapp och sen återhämtar sig i ryggen.
Det man rusar ikapp i början tappar man ofta med råge till slut. Slind är klart bättre på distansen och jag hade varit tveksam till Ilars chans att ta rygg på Slind även om utgångsläget varit det omvända.
Citat:
Maja, Ribom och Stadlober kan bli en tredje klunga, men de har också en möjlighet att gå ikapp Ilar/Slind om inte Slind håller hög fart från start. Jag tror det är troligare att de faller tillbaks till den finska trion, där Niskanen har en möjlighet att vara lok men jag tycker inte hon har sett så vass ut i år.
För Ribom känns det som slöseri med energi att jaga ifatt Stadlober. Bättre att ta det lugnt och vänta på Ebba.
Citat:
Ebba är inte oceaner av tid bakom finskorna och jag tycker hon ska titta framåt och inte vänta på Karlsson/Weng men de sistnämnda bör komma ikapp tillsammans med den norska klungan. Efter 10 km tror jag 7-18 är i klunga, och inte otroligt det är 4-18. Jag tror på Ilar!
Om Ebba och/eller Frida har en bra dag med hyfsade skidor borde klungan vara betydligt mindre.
Citat:
Om Diggins fortfarande har 50s eller mer till Slind efter i morgon är det bara att buga, hon är i toppform.
Klarar hon 15-20 sekunder är det riktigt bra.