2026-08-27, 08:58
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
Ungefär så ja..
I min värld så ser jag det enormt problematiskt att orosanmälan som är baserad på hörsägen får sån tyngd, vilket är precis vad Liams pappa pratar om efter det som hände i Fagersta! Trots allt så får numerären en avgörande betydelse mot den som ska försvara sig
https://www.expressen.se/nyheter/krim/liam-nebels-pappa-har-gjort-misstag/
"
Sundsvalls kommuns senaste utredning bygger till stor del på familjehemsmammans uppgifter som socialtjänsten inte har ansträngt sig för att gräva djupare i, anser Carlos.

– Uppgifterna bygger på hörsägen som de inte har gått till botten med."
Orosanmälan är underskriven av Lars Ekstav och Lars Ekstavs utsagor har legat till grund för det fortsatta omhändertagandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det är inga vantolkningar. Det är dina egna ord som du själv tycks vantolka. Jag förstår inte vilken position du faktiskt har.
Jag kan inte hjälpa att du inte förstår. Sluta posta dina påhittade påståenden om mig.
Citera
2026-08-27, 08:59
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ungefär så ja..
I min värld så ser jag det enormt problematiskt att orosanmälan som är baserad på hörsägen får sån tyngd, vilket är precis vad Liams pappa pratar om efter det som hände i Fagersta! Trots allt så får numerären en avgörande betydelse mot den som ska försvara sig
https://www.expressen.se/nyheter/krim/liam-nebels-pappa-har-gjort-misstag/
"
Sundsvalls kommuns senaste utredning bygger till stor del på familjehemsmammans uppgifter som socialtjänsten inte har ansträngt sig för att gräva djupare i, anser Carlos.

– Uppgifterna bygger på hörsägen som de inte har gått till botten med."
Alltså det sjukaste med det här är att det inte finns ens ett sätt att porta personer med helt klart destruktiva ändamål i deras utförande. Man kan 9inte komma åt politikerna utom i de mest extrema fallen som i detta fall. De är så nära totalt fria från konsekvenser och maktinskränkning som man kan komma. Det är ett genomruttet system på själva djupet idag.
Citera
2026-08-27, 09:00
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Orosanmälan är underskriven av Lars Ekstav och Lars Ekstavs utsagor har legat till grund för det fortsatta omhändertagandet.

Jag kan inte hjälpa att du inte förstår. Sluta posta dina påhittade påståenden om mig.
Det är du som ger isärgående argument. Så jo, det är ditt fel.

Vart står du? Är det mamman som skuldbelagts eller fanns det goda skäl till oro över misshandel?
Senast redigerad av Ajogen 2026-08-27 kl. 09:03.
Citera
2026-08-27, 09:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det är du som ger isärgående argument. Så ju, det är ditt fel.

Vart står du? Är det mamman som skuldbelagts eller fanns det goda skäl till oro över misshandel?
Du har redan fått svar på det:
(FB) 8-årig flicka tvångsomhändertagen av SOC, mycket pekar på felaktig bedömning av SOC
Citera
2026-08-27, 09:04
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Du har redan fått svar på det:
(FB) 8-årig flicka tvångsomhändertagen av SOC, mycket pekar på felaktig bedömning av SOC
Visst. Det går inte ihop. Men vad är det för nytta att dra det vidare...
Citera
2026-08-27, 09:08
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Visst. Det går inte ihop. Men vad är det för nytta att dra det vidare...
Nyttan med att dra det vidare är att kunna analysera vilka fel olika personer har begått och hur dessa kan ställas till svars. Hittills har kurt-sune och du, nu med tillskott av VildHasse5, omöjliggjort det.
Citera
2026-08-27, 09:18
Medlem
Citat:
Nyttan med att dra det vidare är att kunna analysera vilka fel olika personer har begått och hur dessa kan ställas till svars. Hittills har kurt-sune och du, nu med tillskott av VildHasse5, omöjliggjort det.
Ingen här hindrar dig från att diskutera det du vill med doktorn... det jag skriver till Kurt-Sune och Ajogen behöver du inte bemöta alls eftersom du anser dig sitta på nån högre intelligens än oss andra...så lägg ner offerkoftan o kör på med doktorn istället!
Citera
2026-08-27, 09:21
Medlem
Citat:
Alltså det sjukaste med det här är att det inte finns ens ett sätt att porta personer med helt klart destruktiva ändamål i deras utförande. Man kan 9inte komma åt politikerna utom i de mest extrema fallen som i detta fall. De är så nära totalt fria från konsekvenser och maktinskränkning som man kan komma. Det är ett genomruttet system på själva djupet idag.
Ja det är bekymmersamt..När samhället präglas av så mycket hat så kan man inte ha ett sånt system och samtidigt prata om rättsäkerhet
Citera
2026-08-27, 09:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
När Totius stör sig på några så blir det enbart provokationer o konfliktsökande genom personangrepp... bara att låta bli att debattera med Totius...
Citat:
Ingen här hindrar dig från att diskutera det du vill med doktorn... det jag skriver till Kurt-Sune och Ajogen behöver du inte bemöta alls eftersom du anser dig sitta på nån högre intelligens än oss andra...så lägg ner offerkoftan o kör på med doktorn istället!
När du postar inlägg som handlar om mig istället för trådens ämne så blir jag indragen. Håll dig till trådens ämne och sluta sprida lögner om mig.
Citera
2026-08-27, 10:24
Medlem
Citat:
När du postar inlägg som handlar om mig istället för trådens ämne så blir jag indragen. Håll dig till trådens ämne och sluta sprida lögner om mig.
"Nyttan med att dra det vidare är att kunna analysera vilka fel olika personer har begått och hur dessa kan ställas till svars. Hittills har kurt-sune och du, nu med tillskott av VildHasse5, omöjliggjort det."
Sluta att sprida lögner om mig och håll dig trådens ämne istället, ingen absolut ingen hindrar dig från nånting här.... Jag har dessutom valt att inte konfrontera dig om dom rena felaktigheter som du skriver...det tjafsas nog ändå i denna tråd! O nej jag kommer inte att svara mer till dig nu så gå vidare som du så gärna önskar!!
Citera
2026-08-27, 10:30
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
"Nyttan med att dra det vidare är att kunna analysera vilka fel olika personer har begått och hur dessa kan ställas till svars. Hittills har kurt-sune och du, nu med tillskott av VildHasse5, omöjliggjort det."
Sluta att sprida lögner om mig och håll dig trådens ämne istället, ingen absolut ingen hindrar dig från nånting här.... Jag har dessutom valt att inte konfrontera dig om dom rena felaktigheter som du skriver...det tjafsas nog ändå i denna tråd! O nej jag kommer inte att svara mer till dig nu så gå vidare som du så gärna önskar!!
Du postade ett inlägg som bara handlade om beskyllningar mot mig till en annan användare och nu påstår du att jag skriver felaktigheter utan att förklara vilka. Det är orimligt att du håller på såhär.

Svara nu så vi kan reda ut det här: Vilka felaktigheter menar du att jag skriver?
Citera
2026-08-27, 10:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är ju det som är det tragiska vilket detta fall verkligen bevisar,trots en morfar med ett helt yrkesliv av juridik i ryggen så gick det inte att stoppa katastrofen.. Det enda man kan göra är att söka upprättelse i efterhand o se till att det kostar dom som gjort det både jobbet och pengar! OCH för vissa även fängelse som i cths fall..iom att hon fortfarande är tagen ur tjänst så tror jag att det blir åtal där

Det är extremt sällsynt att det bllr rättsliga repressalier när detta händer. Se fallet Adam för facit där kommunen tvingades be om ursäkt till pappan och Adam.

Det enda som hände var att socialsekreterarna blev blev utköpta och fick lämna. De kunde jobba vidare i nästa kommun på samma sätt.

Det är just därför en sjuk kultur satt sig, eftersom alla vet detta och alla skyddar varandra in i det sista upp till högsta ledning i kommunen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in