2026-08-27, 08:15
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du respekterar inte de svar du får. Som jag upprepat förklarat har jag ändrat fokus på det jag tar upp i mina inlägg på grund av att kurt-sune och du fullständigt omöjliggör all saklig diskussion i tråden. Vad gäller sakfrågorna har jag inte ändrat mig. Detta har jag förklarat flera gånger. Se vidare mitt följande inlägg som jag hänvisat till tidigare:
(FB) ”LVU-sekten” påstår att Svenska myndigheter systematiskt kidnappar och säljer barn.

Vad är det du inte förstår i det jag skriver?
Jamen inläggen du skrivit som du citerar visar ju på vad jag sagt. Att du tidigare beskyllde vården för att skuldbelägga mamman för deras egna vanvård och nu säger du att det fanns anledning till misstänka misshandel.
Citera
2026-08-27, 08:17
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHasse5
När Totius stör sig på några så blir det enbart provokationer o konfliktsökande genom personangrepp... bara att låta bli att debattera med Totius...
Men tillbaka till vad gör man när ena sidan begår lagförakt, den enda vägen som jag förstår så är det den vägen centrum för rättvisa tog med JO-anmälan.

https://centrumforrattvisa.se/domstolar-jo-anmals-i-fallet-elsa/
Citera
2026-08-27, 08:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jamen inläggen du skrivit som du citerar visar ju på vad jag sagt. Att du tidigare beskyllde vården för att skuldbelägga mamman för deras egna vanvård och nu säger du att det fanns anledning till misstänka misshandel.
Ja, det är ju vad hela saken handlar om.
Citera
2026-08-27, 08:28
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ja, det är ju vad hela saken handlar om.
Så vilket är det menar du?

Att vården beskyller mamman eller hade de genuin oro över misshandel?
Citera
2026-08-27, 08:31
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Så vilket är det menar du?

Att vården beskyller mamman eller hade de genuin oro över misshandel?
Bägge, men det går inte att bedöma hur genuin oron var utifrån det som framkommit. Det är ett av många frågetecken som behöver diskuteras.
Citera
2026-08-27, 08:33
Medlem
Citat:
Men tillbaka till vad gör man när ena sidan begår lagförakt, den enda vägen som jag förstår så är det den vägen centrum för rättvisa tog med JO-anmälan.

https://centrumforrattvisa.se/domstolar-jo-anmals-i-fallet-elsa/
Det är ju det som är det tragiska vilket detta fall verkligen bevisar,trots en morfar med ett helt yrkesliv av juridik i ryggen så gick det inte att stoppa katastrofen.. Det enda man kan göra är att söka upprättelse i efterhand o se till att det kostar dom som gjort det både jobbet och pengar! OCH för vissa även fängelse som i cths fall..iom att hon fortfarande är tagen ur tjänst så tror jag att det blir åtal där
Citera
2026-08-27, 08:36
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Bägge, men det går inte att bedöma hur genuin oron var utifrån det som framkommit. Det är ett av många frågetecken som behöver diskuteras.
Det är det hr som inte går ihop. Innan var du helt tvärsäker på att det var vården som skuldbelagde mamman. Nu driver du stenhårt åt andra hållet. Jag ser inte hur du sätter ihop dessa argumentationer.
Citera
2026-08-27, 08:36
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det är ju det som är det tragiska vilket detta fall verkligen bevisar,trots en morfar med ett helt yrkesliv av juridik i ryggen så gick det inte att stoppa katastrofen.. Det enda man kan göra är att söka upprättelse i efterhand o se till att det kostar dom som gjort det både jobbet och pengar! OCH för vissa även fängelse som i cths fall..iom att hon fortfarande är tagen ur tjänst så tror jag att det blir åtal där
Ja och vad kommer en JO-kritik egentligen åstadkomma?

Ett fy skäms och så går man vidare.
Citera
2026-08-27, 08:41
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det är det hr som inte går ihop. Innan var du helt tvärsäker på att det var vården som skuldbelagde mamman. Nu driver du stenhårt åt andra hållet. Jag ser inte hur du sätter ihop dessa argumentationer.
Jag kan inte ta ansvar för dina vantolkningar. Jag vill bara att du slutar posta dina påhittade påståenden om mig i tråden. Jag har inget intresse av metadiskussioner med dig.
Citera
2026-08-27, 08:44
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Med tanke på att morfadern i en inspelning uttrycker att han blev förvånad över hur det gick till så hade han av allt att döma ingen efterenhet av hälso- och sjukvårdsjuridik och socialtjänstens samverkan med vården.
Citera
2026-08-27, 08:51
Medlem
Citat:
Ja och vad kommer en JO-kritik egentligen åstadkomma?

Ett fy skäms och så går man vidare.
Ungefär så ja..
I min värld så ser jag det enormt problematiskt att orosanmälan som är baserad på hörsägen får sån tyngd, vilket är precis vad Liams pappa pratar om efter det som hände i Fagersta! Trots allt så får numerären en avgörande betydelse mot den som ska försvara sig
https://www.expressen.se/nyheter/krim/liam-nebels-pappa-har-gjort-misstag/
"
Sundsvalls kommuns senaste utredning bygger till stor del på familjehemsmammans uppgifter som socialtjänsten inte har ansträngt sig för att gräva djupare i, anser Carlos.

– Uppgifterna bygger på hörsägen som de inte har gått till botten med."
Citera
2026-08-27, 08:55
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Jag kan inte ta ansvar för dina vantolkningar. Jag vill bara att du slutar posta dina påhittade påståenden om mig i tråden. Jag har inget intresse av metadiskussioner med dig.
Det är inga vantolkningar. Det är dina egna ord som du själv tycks vantolka. Jag förstår inte vilken position du faktiskt har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in