2006-09-06, 12:28
Medlem
filofaxs avatar
Handlar deras frysta hallon, jordgubbar, nudlar, champinjonkonserver, äpplen (ibland), toapapper (ibland), kyckling osv.
De är alltid billigast, ibland mycket billigare än konkurrenterna. Detta gör mig naturligtvis misstänksam.

Jag tycker att det smakar lika bra.. Men så är jag inte så väl bevandrad inom den gastronomiska världen.

Vad har dom sparat in på? (förutom logotypen och förpackningarna.. )
Har de barnarbetare? Gamla råvaror? Sprutar de vatten i grejerna?

Finns det någon anledning till att jag borde låta bli att handla Euroshopper?
Citera
2006-09-06, 12:30
Medlem
Marulks avatar
Håll dig undan från ketchupen den är rinnig och smaklös.
Citera
2006-09-06, 12:31
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marulk
Håll dig undan från ketchupen den är rinnig och smaklös.
När det kommer till ketchup är jag pinsamt kräsen. Väljer alltid Heinz om jag kan.

Men tack för tipset! Slipper jag erfara det själv.
Citera
2006-09-06, 12:56
Medlem
god mats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Euroshopper har ju inte direkt skyhög reklambudget.

De flesta märken försöker ju också pressa kostnaderna så långt de kommer undan med det. Ett dubbelt så högt pris betyder ju knappast att tillverkningskostnaderna är de dubbla.

Jag föreslår att du köper de billigaste produkterna så länge du själv inte märker nån skillnad som spelar roll. Jag själv tror att skillnaden ofta (men inte alltid) är subtil eller en ren effekt av märkesplacebo.
Citera
2006-09-06, 13:03
Medlem
jaha jovissts avatar
EU:s transportsubventioner gör att importerad mat blir billig, men också att miljön skitas ned med lastbilstransporter, köp närproducerat om du vill ha renare luft.
Citera
2006-09-06, 13:05
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Handlar deras frysta hallon, jordgubbar, nudlar, champinjonkonserver, äpplen (ibland), toapapper (ibland), kyckling osv.
De är alltid billigast, ibland mycket billigare än konkurrenterna. Detta gör mig naturligtvis misstänksam.

Jag tycker att det smakar lika bra.. Men så är jag inte så väl bevandrad inom den gastronomiska världen.

Finns det någon anledning till att jag borde låta bli att handla Euroshopper?

Det mesta av Euroshopper är väl samma sak som i ICAs egna produkter.
Skillnaden är väl mest att det är tillverkat i Tjeckien t.ex osv?
Men visst är kvaliten inte lika bra som andra produkter. Men jag hävdar inte att ICAs egna produkter är bra heller. En del funkar, en del funkar mindre bra.
Citera
2006-09-06, 13:07
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
EU:s transportsubventioner gör att importerad mat blir billig, men också att miljön skitas ned med lastbilstransporter, köp närproducerat om du vill ha renare luft.
Det är sånt där jag funderade på.
Hur långt transporteras grejerna? Med min studentbudget kommer jag fortsätta prioritera priset. Tyvärr.

Skulle ni komma med uppgifter som tyder på att det är risig mat så skulle jag lägga ner handlandet.
Citera
2006-09-06, 13:13
Medlem
Tafkafs avatar
Köper också Euroshopper basvaror, tycker dom är lika bra som handlarnas egna märken. Antar att ICAs varor också produceras i lågprisländer.
Citera
2006-09-06, 13:17
Medlem
StigAllans avatar
Har en nyöppnad påse djupfrysta ärtor från Euroshopper och tycker att innehållet är helt OK.
Harry Kuvären är också Ok.
Citera
2006-09-06, 13:25
Bannlyst
Personligen har jag hittills inte stött på någon Euroshopper-vara som håller måttet. Matvarorna har varit allt från vidriga till oätliga, men jag antar att det är lugnt att köpa tops och skithuspapper därifrån. Men då kan man lika gärna välja Eldorado om det finns, vilka för övrigt har klart bättre matvaror att erbjuda också till lagom pris. Men smaken är ju som baken - ful.
Citera
2006-09-06, 13:28
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Personligen har jag hittills inte stött på någon Euroshopper-vara som håller måttet. Matvarorna har varit allt från vidriga till oätliga, men jag antar att det är lugnt att köpa tops och skithuspapper därifrån. Men då kan man lika gärna välja Eldorado om det finns, vilka för övrigt har klart bättre matvaror att erbjuda också till lagom pris. Men smaken är ju som baken - ful.
Äh, vilken matsnobb du låter som.
Vad har du prövat för matvaror därifrån?
Jag har prövat icas egna frusna hallon, BOB's och Euroshoppers. Känner absolut ingen skillnad, men priset skiljer sig betydligt. Bara ett exempel.
Citera
2006-09-06, 13:32
Bannlyst
Håll dig undan från deras tonfisk... den smakar för jävligt och brukar innehålla ryggrad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in