Citat:
Ursprungligen postat av
senapsillen
Tänkte skriva exakt samma sak. I Stockholm kan man säkert vara lite halvkass och ändå ha nya kunder varje dag. Det går ju inte i en ort där folk pratar med varandra och det finns två ställen att äta på.
Jag skulle hävda tvärtom. I en håla med bara två ställen kommer pizzeriorna överens om prisnivå m.m. Vad ska byborna göra liksom, åka 9 mil till nästa ställe? Pizzakvaliteten jämnhög 3+, stor stark Mariestad kostar 69 på bägge.
I Stockholm kan du dricka öl för 30 kr på ett ställe och för 300 på nästa eftersom utbudet är enormt mycket större. Jag har aldrig käkat lika dåligt i Stockholm som man kan få ute på landet där konkurrens saknas. Matmässigt är Stockholm ljusår före resten av landet (framförallt när det kommer till 4- & 5+) även om man ibland kan hitta en pärla här och där ute på landet och övriga städer.
För att hålla mig till trådstart och tipsa måste jag slå ett slag för
Karlsborg. 3.876 personer i byn, varav säkert 70 % med koppling till Försvarsmakten, men som tur är har det även hit kommit ett par syrier. Jag åt Falafel, "vårrullar med fetaost" och massa annat småplock. Såldes ur en food truck och smaken var himmel. Som det allra bästa Malmö kan leverera men rätt ute i Tjottahejti för inga pengar alls.