Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Jag trodde för ett par dagar sen att det väsentliga i fönstret var avklarat. Nu känns det mera som att det väntar några dramatiska dagar innan det är över om fyra dagar.
Vad gäller Bajen så hoppas jag att vi satsar på.det vi har idag. Europacupfinal, seger i svenska cupen och minst en andra plats i allsvenskan gör att det är läge att avvakta med ytterligare IN. Till nästa säsong kan det bli aktuellt med en nia om ingen av de tre vi har idag levererar.
Häcken lär förlora Jusu Bah det här fönstret och frågan är hur länge man ska kunna behålla Anvegård. Lite samma läge som Bajen hade i fjolårets fönster.
Vad som är trist är att skillnaderna i ekonomiska förutsättningar ökar lavinartat mellan klubbarna. Risken är att top 3 kommer att vara samma lag i många år framöver. Jag vet att det är som att svära i kyrkan men jag tror allsvenskan skulle må bra av att bantas till tio eller tolv lag.
Lite lustigt att du skriver det där om 10-12 lag, just när jag börjar tycka det är dags att utöka till 16 lag.
Alla säsonger är förstås olika men tycker skillnaden i kvalitet mellan topp och botten blir allt mindre, och just nu har vi fyra topplag i Elitettan (två av ”varje sort”) som har tillräcklig grund för att inte automatiskt bli bottenlag i Damallsvenskan. Det är väl Växjö som kanske känns på fallrepet men i övrigt har vi potentiellt 16 lag nästa säsong som nog duger i Damallsvenskan.