2026-08-28, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jusu Bah. Kul för henne och bra pengar till Häcken.

Men tror det kommer visa sig vara en dålig värvning av Man U. Hon har massor av talang och verkar vara en härlig tjej, men jag tror ju hon redan maxat och att det inte finns någon utveckling kvar. Kommer inte ta plats och kommer mista sin landslagsplats, och kommer inom 1 år bli utlånad till en klubb i engelska andraligan. Hoppas såklart jag har fel.

Lägger till: Bör väl förklara varför jag tror som jag gör. Tycker hon varit sämre 2026 än 2025, och spelartypen ”kvick ytter” peakar ofta väldigt tidigt om de inte har andra starka egenskaper.
Måste hålla med, påminner lite om Hanna Bennissons utveckling. Tonårens friska optimism går i prestationsångestens kranka blekhet över.
Citera
2026-08-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DassLocker
Ingen övergångssumma nämnd än men Jusu Bah säljs av Häcken till manu:

https://bkhacken.se/nyhet/ny-storaffar-for-bk-hacken-jusu-bah-saljs-till-manchester-united?_gl=1*1mry7pn*_up*MQ..*_ga*MTc3OTY4 NTM4Ny4xNzg3OTMzNzg2*_ga_WH5YQ60HKN*czE3ODc5MzM3OD UkbzEkZzAkdDE3ODc5MzM3ODUkajYwJGwwJGgxMTQ0MDI5MzU3

£400k eller ca 5 miljoner kr enligt fotbollskanalen som hänvisar till the Athletic. Häcken har 20 miljoner bara från försäljningarna av Schröder och Jusu Bah, en årsbudget. De kan nästan ha dubbelt så hög budget som de som jagar närmast bakom med det tillskottet. Har de möjlighet att värva några nya spelare innan CL startar eller när är fönstret? Och Lycka till Jusu Bah. United blir nog bra.
Citera
2026-08-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Lite trist med Jusu Bah till Manchester United.
Bra fart i tjejen och en av numera alltför få profiler. Men hon måste väl pröva nästa steg.
Fart, hyfsat avslut och ja filma kan hon, det sistnämnda låter kanske elakt men är att se som ett måste när man ska ut i Europa.

Ett halvt lag av svenskor i Manchester United. Att klubben med sitt namn snor åt sig talanger förstår man, men att man som svensk så gärna drar på sig tröjan för damlaget visar mer på att money talks.
Förlåt Ellen men så är det ju.

Men ja, kanske kanske ska man se de senaste två åren som ett försök till att sett till sina förutsättningar bli en seriös aktör inom damfotbollen.

Varför skulle man inte vilja spela för United? För att de ”inte bryr sig om sitt damlag”? Det beror väl lite på vad man har för referensramar. När de var här förra sommaren och slog ut Hammarby i CL-kvalet så hade de bokat in hela laget i typ 3 dagar på anläggningen på Bosön. Bästa anläggningen i Sverige. De behövde i alla fall inte bo på vandrarhem och sen ta buss och färja hem…
Citera
2026-08-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Jag trodde för ett par dagar sen att det väsentliga i fönstret var avklarat. Nu känns det mera som att det väntar några dramatiska dagar innan det är över om fyra dagar.

Vad gäller Bajen så hoppas jag att vi satsar på.det vi har idag. Europacupfinal, seger i svenska cupen och minst en andra plats i allsvenskan gör att det är läge att avvakta med ytterligare IN. Till nästa säsong kan det bli aktuellt med en nia om ingen av de tre vi har idag levererar.

Häcken lär förlora Jusu Bah det här fönstret och frågan är hur länge man ska kunna behålla Anvegård. Lite samma läge som Bajen hade i fjolårets fönster.

Vad som är trist är att skillnaderna i ekonomiska förutsättningar ökar lavinartat mellan klubbarna. Risken är att top 3 kommer att vara samma lag i många år framöver. Jag vet att det är som att svära i kyrkan men jag tror allsvenskan skulle må bra av att bantas till tio eller tolv lag.

Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Lite lustigt att du skriver det där om 10-12 lag, just när jag börjar tycka det är dags att utöka till 16 lag.
Alla säsonger är förstås olika men tycker skillnaden i kvalitet mellan topp och botten blir allt mindre, och just nu har vi fyra topplag i Elitettan (två av ”varje sort”) som har tillräcklig grund för att inte automatiskt bli bottenlag i Damallsvenskan. Det är väl Växjö som kanske känns på fallrepet men i övrigt har vi potentiellt 16 lag nästa säsong som nog duger i Damallsvenskan.

För Bajen gäller det nu mest att titta på vilka kontrakt man ska försöka förlänga.
Arnardottir, Bragstad, Vilde, Maiquez och Lennartssons kontrakt går ut nästa år. Får jag bestämma, vilket förstås är helt osannolikt så förlänger man med alla fem.

Får jag fortsätta drömma så vaknar Rehnberg upp en morgon med självförtroende, timing och ytterligare lite muskler på benen. Annars måste man in med en 9:a.
Ja om det inte visar sig att isländskan är ett monster i boxen.

Gällande fler lag i serien... så vetetusan. Det kan få vara som det är idag, men släpp inte upp klubbar utan att dem säkrat ekonomi god nog att fullfölja en säsong.

Reducera lagen i elitettan för att minska på deras resekostnader.
Bottenlagen är ändå inte av vidare kvalite.

Division 1 är knepigare. Idag är det en helt skev fördelning där den södra divisionen är den stora vinnaren. Här är avstånden oftast inte värre än att det tar ca en timme med häst och vagn till motståndaren. Mellersta en mix av runt hörnet matcher till att man ska kuska iväg en 30 mil.
Stora nitlotten drar norra rikets alla lag ihop med stockholmslag och omnejd som hamnar i norra serien. Här ska man iväg 50-100 mil titt som tätt.
Tjejerna som gör detta och samtidigt arbetar borde varje år få ett hedersomnämnande.

Mest underhållande vore ifall man gör en serie av det hela, så att alla klubbar förstår vilket sänke det är för sin verksamhet och på det viset arbetar för en vettigare lösning.
Det är trots allt inte så jädra mycket värre att flyga Landvetter-Kallax än Arlanda-Kallax.

Men bäst vore nog fler divisioner i såväl div1 som Elitettan (utifrån geografisk tillhörighet).
Vinnarna möts i ett slutspel för att kämpa om platserna i Elitettan och Allsvenskan.
Senast redigerad av Gurug 2026-08-28 kl. 21:55.
Citera
2026-08-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Varför skulle man inte vilja spela för United? För att de ”inte bryr sig om sitt damlag”? Det beror väl lite på vad man har för referensramar. När de var här förra sommaren och slog ut Hammarby i CL-kvalet så hade de bokat in hela laget i typ 3 dagar på anläggningen på Bosön. Bästa anläggningen i Sverige. De behövde i alla fall inte bo på vandrarhem och sen ta buss och färja hem…

Visst är det så att referensramarna är av betydelse.
Men tyvärr har Manchester United återkommande varit i blåsväder gällande såväl hantering som utlåtanden kring sitt eget damlag. Men nu när andra lag satsar så börjar det att bli jobbigt. Klubbmärket om det så vore illrar som jagar boll får inte vara för dåligt.

Kul att du nämner matchen mot Bajen förra året. Har ingen aning om hur länge dem stannade på Bosön men det var väl del av försäsongen. När dem skulle åka hem hade man billigast möjliga biljetter bokade. En hemresa till Manchester på sisådär 18 timmar.
Det var väl här som ett gäng spelare pröjsade ur egen ficka för att komma hem kvickare.
Har tjejerna råd med, men hade förstås aldrig skett med herrlaget i en av världens rikaste klubbar.
I övrigt är dem kanske hyvens..
Senast redigerad av Gurug 2026-08-28 kl. 22:10.
Citera
2026-08-28, 22:31
Medlem
Citat:
Visst är det så att referensramarna är av betydelse.
Men tyvärr har Manchester United återkommande varit i blåsväder gällande såväl hantering som utlåtanden kring sitt eget damlag. Men nu när andra lag satsar så börjar det att bli jobbigt. Klubbmärket om det så vore illrar som jagar boll får inte vara för dåligt.

Kul att du nämner matchen mot Bajen förra året. Har ingen aning om hur länge dem stannade på Bosön men det var väl del av försäsongen. När dem skulle åka hem hade man billigast möjliga biljetter bokade. En hemresa till Manchester på sisådär 18 timmar.
Det var väl här som ett gäng spelare pröjsade ur egen ficka för att komma hem kvickare.
Har dem råd med, men hade förstås aldrig skett med herrlaget.
I övrigt är det en hyvens klubb...

Vet att ägarna har gjort några kanske lite plumpa uttalanden om damlaget, men man måste ändå se till handling i första hand. Jag tycker det blir lite skevt att jämföra så mycket mellan damlagen, och herrlagen i Premier League. Man måste ha klart för sig att Premier League är världens största liga. Det är astronomiska belopp där. Inte bara jämfört med WSL, utan även jämfört med t ex Herrallsvenskan och andra mindre ligor runt om i Europa på herrsidan.

Inom damfotbollen måste man kunna inta en lite pragmatisk hållning ändå. Det är ju en regelrätt välsignelse för den engelska damligan att ha Premier League som sponsor, vilket mer eller mindre är fallet. Räntefritt lån på var det 20 miljoner pund? Klubbar som satsar så pass mycket på sina damlag att många spelare där tjänar mer än vad man tjänar i herrallsvenskan i Sverige. Då är det fortfarande ändå nästan fickpengar det handlar om för de här klubbarna. Två damallsvenska lag har nu fått in 5 resp 7 miljoner på spelarförsäljningar till just United. Det hade inte varit möjligt utan den ekonomiska satsning som de ändå har i ryggen. Pengarna i England fortplantar sig även till Sverige.

Jag bryr mig inte så mycket om någon ägare säger att herrlaget är viktigast. Vad spelar det för roll? Det är fel fokus. Det är ingen tävling mot herrfotbollen. England är ohotad etta i Europa när det gäller investering och standard i damfotbollen, jag tycker lagen där visar väldigt tydligt att de värdesätter och tar damfotbollen på allvar, inkl United. De startade 2019 och är nu bland Europas allra bästa lag. I Sverige har vi fortfarande minst halva ligan som går ekonomiskt på knäna och kan betala en riktig lön till max halva laget. Får sälja halva truppen och sparka klubbchefen för att inte gå under. Får lämna halva bänken hemma på bortaresor för man har inte råd med hotell. Får laga hål i budgeten med Swish insamlingar i slutet av säsongen. Jaga bidrag från kommuner och minimala sponsorbidrag från lokala småföretag. I Sverige kan lagen bara drömma om att ha Uniteds förutsättningar. Rätt många som inte ens är i närheten av att kunna leva på sin idrott hade nog tagit en ägare som investerar miljoner men som bryr sig ännu mer om herrlaget alla dagar i veckan.
Citera
2026-08-28, 23:20
Medlem
Citat:
Vet att ägarna har gjort några kanske lite plumpa uttalanden om damlaget, men man måste ändå se till handling i första hand. Jag tycker det blir lite skevt att jämföra så mycket mellan damlagen, och herrlagen i Premier League. Man måste ha klart för sig att Premier League är världens största liga. Det är astronomiska belopp där. Inte bara jämfört med WSL, utan även jämfört med t ex Herrallsvenskan och andra mindre ligor runt om i Europa på herrsidan.

Inom damfotbollen måste man kunna inta en lite pragmatisk hållning ändå. Det är ju en regelrätt välsignelse för den engelska damligan att ha Premier League som sponsor, vilket mer eller mindre är fallet. Räntefritt lån på var det 20 miljoner pund? Klubbar som satsar så pass mycket på sina damlag att många spelare där tjänar mer än vad man tjänar i herrallsvenskan i Sverige. Då är det fortfarande ändå nästan fickpengar det handlar om för de här klubbarna. Två damallsvenska lag har nu fått in 5 resp 7 miljoner på spelarförsäljningar till just United. Det hade inte varit möjligt utan den ekonomiska satsning som de ändå har i ryggen. Pengarna i England fortplantar sig även till Sverige.

Jag bryr mig inte så mycket om någon ägare säger att herrlaget är viktigast. Vad spelar det för roll? Det är fel fokus. Det är ingen tävling mot herrfotbollen. England är ohotad etta i Europa när det gäller investering och standard i damfotbollen, jag tycker lagen där visar väldigt tydligt att de värdesätter och tar damfotbollen på allvar, inkl United. De startade 2019 och är nu bland Europas allra bästa lag. I Sverige har vi fortfarande minst halva ligan som går ekonomiskt på knäna och kan betala en riktig lön till max halva laget. Får sälja halva truppen och sparka klubbchefen för att inte gå under. Får lämna halva bänken hemma på bortaresor för man har inte råd med hotell. Får laga hål i budgeten med Swish insamlingar i slutet av säsongen. Jaga bidrag från kommuner och minimala sponsorbidrag från lokala småföretag. I Sverige kan lagen bara drömma om att ha Uniteds förutsättningar. Rätt många som inte ens är i närheten av att kunna leva på sin idrott hade nog tagit en ägare som investerar miljoner men som bryr sig ännu mer om herrlaget alla dagar i veckan.

Visst är det så att tjejerna får bra betalt i England och att det trillar in lite övergångssummor för bland annat svenska klubbar. Finns en del värde i det. Premier league i sig är ju annars bland det vidrigaste som hänt fotbollen. Enda förlåtelsen är att det annars hade hänt någon annanstans.
WSL är dopat av pengar från Premier league.
Premier league dopat av alla möjliga tvivelaktiga ägare i en pengakarusell nog ingen förstår sig på.
Till det adderar du att man knappt behöver ha några inhemska spelare.

Ingen annan herrliga kan konkurrera med Premier league och gapet växer för varje år.
Ingen annan damliga kan konkurrera med WSL och gapet växer för varje år.

Det är förstås ekonomiskt vansinne för andra ligor att konkurrera. Några länder har topplag som fortfarande kan utmana.
Dem dominerar sin liga så hårt att dem aldrig riskerar att hamna utanför topp tre.

Svenska lag kan än mindre utmana, totalt vansinne plus helt omöjligt då man är medlemsägda.
Men visst är du imponerad av miljardärernas lekstuga så är det egentligen ok för mig.

Till lekstugan kom till sist FA och krävde att för fortsatt lek måste ni ha ett damlag.
Man ville få bättre fart på sin nationella damfotboll.
Dem flesta lagen måttligt roade (likt manchester united).
Några antog utmaningen och stoppade in någon procent rentav någon till från sitt herrlags omsättning och fick ihop vettiga lag. Till det tillkommer krav från några av lagens sponsorer.
Det går ett par år och det börjar bli jobbigt för de lag som inte bryr sig om sitt damlag.
Klubbmärket torskar mot herr rivalens damlag gång på gång och med stora siffror.
Gubbarna i lekstugan blir trackade av andra gubbar... tvingas motvilligt stoppa in mer pengar.. karusellen får ordentligt med fart.
WSL växer och vi är grymt imponerade. Vilket kunnande, vilken tradition.

Hemma i Sverige suckar vi över hur dåliga alla våra lag är men fy fan om någon har ett b-lag i serien eller får för sig att bygga upp en akademi... Rentav utmana 51% regeln.
Det är ju osportsligt..
Citera
2026-08-28, 23:50
Medlem
Citat:
Visst är det så att tjejerna får bra betalt i England och att det trillar in lite övergångssummor för bland annat svenska klubbar. Finns en del värde i det. Premier league i sig är ju annars bland det vidrigaste som hänt fotbollen. Enda förlåtelsen är att det annars hade hänt någon annanstans.
WSL är dopat av pengar från Premier league.
Premier league dopat av alla möjliga tvivelaktiga ägare i en pengakarusell nog ingen förstår sig på.
Till det adderar du att man knappt behöver ha några inhemska spelare.

Ingen annan herrliga kan konkurrera med Premier league och gapet växer för varje år.
Ingen annan damliga kan konkurrera med WSL och gapet växer för varje år.

Det är förstås ekonomiskt vansinne för andra ligor att konkurrera. Några länder har topplag som fortfarande kan utmana.
Dem dominerar sin liga så hårt att dem aldrig riskerar att hamna utanför topp tre.

Svenska lag kan än mindre utmana, totalt vansinne plus helt omöjligt då man är medlemsägda.
Men visst är du imponerad av miljardärernas lekstuga så är det egentligen ok för mig.

Till lekstugan kom till sist FA och krävde att för fortsatt lek måste ni ha ett damlag.
Man ville få bättre fart på sin nationella damfotboll.
Dem flesta lagen måttligt roade (likt manchester united).
Några antog utmaningen och stoppade in någon procent rentav någon till från sitt herrlags omsättning och fick ihop vettiga lag. Till det tillkommer krav från några av lagens sponsorer.
Det går ett par år och det börjar bli jobbigt för de lag som inte bryr sig om sitt damlag.
Klubbmärket torskar mot herr rivalens damlag gång på gång och med stora siffror.
Gubbarna i lekstugan blir trackade av andra gubbar... tvingas motvilligt stoppa in mer pengar.. karusellen får ordentligt med fart.
WSL växer och vi är grymt imponerade. Vilket kunnande, vilken tradition.

Hemma i Sverige suckar vi över hur dåliga alla våra lag är men fy fan om någon har ett b-lag i serien eller får för sig att bygga upp en akademi... Rentav utmana 51% regeln.
Det är ju osportsligt..

Jag är nog för oinsatt men jag förstår inte varför premier league skulle vara det värsta som hänt fotbollen heller. Lagen tappar sin identitet och vanligt folk har inte råd att gå på fotboll? Ok men det har de ju, men kanske inte i premier league. Även i England finns lag med små budgetar, arenor för 6000 pers som i Allsvenskan, billigare biljetter och lag från mindre orter kvar, det är bara att gå neråt i divisionerna. Enda skillnaden mot Sverige är att här är det så i högsta divisionen, i England är det kanske i den fjärde högsta. Det där försvinner ju inte bara för att de lagen inte rymms i högsta divisionen längre.

Men annars håller jag med om det mesta du skrev. Tycker inte heller att medlemsägda lag behöver vara någon naturlag. Rena dödsstöten väl? De svenska herrlagen är chanslösa mot i princip allt utländskt motstånd även från jämförbara och små länder. På damsidan tar det bort ekonomiska möjligheter om någon ägare skulle kunna vara intresserad, såsom tydligen är möjligt i Danmark t ex.
Citera
2026-08-29, 09:41
Medlem
Citat:
Jag är nog för oinsatt men jag förstår inte varför premier league skulle vara det värsta som hänt fotbollen heller. Lagen tappar sin identitet och vanligt folk har inte råd att gå på fotboll? Ok men det har de ju, men kanske inte i premier league. Även i England finns lag med små budgetar, arenor för 6000 pers som i Allsvenskan, billigare biljetter och lag från mindre orter kvar, det är bara att gå neråt i divisionerna. Enda skillnaden mot Sverige är att här är det så i högsta divisionen, i England är det kanske i den fjärde högsta. Det där försvinner ju inte bara för att de lagen inte rymms i högsta divisionen längre.

Men annars håller jag med om det mesta du skrev. Tycker inte heller att medlemsägda lag behöver vara någon naturlag. Rena dödsstöten väl? De svenska herrlagen är chanslösa mot i princip allt utländskt motstånd även från jämförbara och små länder. På damsidan tar det bort ekonomiska möjligheter om någon ägare skulle kunna vara intresserad, såsom tydligen är möjligt i Danmark t ex.

Det är väl mest för att Premier league blev startskottet för brutal kommersialisering, lika viktigt att ha en vass juridik avdelning som fotbollsspelare. Man skapade sig raskt en fördel gentemot andra ligor.
Det här kan man förstås diskutera länge.

Gillar inte att jag styrt spåret utanför trådens fokus, ber om ursäkt för det och hoppar på omgången, som innehåller en del intressanta matcher.

AIK- Kristianstad
Inte för att det är kört, trots allt ett gäng matcher kvar. Men båda lagen skulle må bra av en vinst för att sätta lite press på Malmö. Nu tror jag tyvärr inte att det blir något annat än MFF på tredje plats.
Regnar enligt modell värre idag. Så jag sätter Kristianstad som favoriter.
Kanske är jag orättvis men fått en känsla av att dem gillar blåst och nöff nöff väder.
Till att jag ger Kristianstad favoritskapet innehåller även gnagets brist på anfallare.
Famili är en fin fotbollspelare men ett lag som aspirerar på topp 3 ska förstås ha en riktig 9a.

Rosengård - Häcken
Jusu Bah borta och alla...nåväl många anser att Rosengård är mycket bättre än tabellen visar.
Bättre än näst sist håller jag med om. Ska Häcken gå på en mina?
Nej, man ligger inte näst sist efter att mer än halva serien är spelad för att man är bra.
Häcken lirar dessutom i en egen division och spelar hem detta relativt enkelt.

Hammarby - Vittsjö
Finns inte en chans att jag masar mig iväg i detta väder för att se den här matchen. Ge för tusan Bajens tjejer en arena som har fler än ca 900 platser under tak. Öst ned regn i ett bra tag nu och man kommer väl så fort det går att arbeta med att forsla bort vatten från plastmattan.
Hammarby vinner.

Växjö - Malmö FF
Växjös chans att klara sig kvar ligger i att andra lag underpresterar.
Malmö kommer inte att tappa många poäng till och vinner detta med en gäspning.
Det är väl det enda emot, att man bara tror att man åker över och vinner?

BP - Piteå
Två lag till som skulle må bra av att vinna och som samtidigt köper 0-0.
BP har dock ett lag som inte kan spela på ett resultat, kan imorgon stå dem dyrt.
Man har ett ihåligt försvarsspel och en målvakt som lämnar mycket att önska.

Peking - Djurgården
Tjejerna från Norrköping ska ha vad jag förstått åkt till Vittsjö och spelat en rätt enkel tjonga fotboll. Gör man nog bäst att fortsätta med. Annars kommer man vara ett av lagen som överraskande nog hamnar efter Växjö. Den här matchen vill inget av lagen förlora, ett kryss.
Senast redigerad av Gurug 2026-08-29 kl. 09:44.
Citera
2026-08-29, 10:43
Medlem
Citat:
Det är väl mest för att Premier league blev startskottet för brutal kommersialisering, lika viktigt att ha en vass juridik avdelning som fotbollsspelare. Man skapade sig raskt en fördel gentemot andra ligor.

Gillar inte att jag styrt spåret utanför trådens fokus, ber om ursäkt för det och hoppar på omgången, som innehåller en del intressanta matcher.

AIK- Kristianstad
Inte för att det är kört, trots allt ett gäng matcher kvar. Men båda lagen skulle må bra av en vinst för att sätta lite press på Malmö. Nu tror jag tyvärr inte att det blir något annat än MFF på tredje plats.
Kanske är jag orättvis men fått en känsla av att dem gillar blåst och nöff nöff väder.
Till att jag ger Kristianstad favoritskapet innehåller även gnagets brist på anfallare.
Famili är en fin fotbollspelare men ett lag som aspirerar på topp 3 ska förstås ha en riktig 9a.

Rosengård - Häcken
Jusu Bah borta och alla...nåväl många anser att Rosengård är mycket bättre än tabellen visar.
Nej, man ligger inte näst sist efter att mer än halva serien är spelad för att man är bra.

Hammarby - Vittsjö
Finns inte en chans att jag masar mig iväg i detta väder för att se den här matchen. Ge för tusan Bajens tjejer en arena som har fler än ca 900 platser under tak. Öst ned regn i ett bra tag nu och man kommer väl så fort det går att arbeta med att forsla bort vatten från plastmattan.
Hammarby vinner.

Växjö - Malmö FF

BP - Piteå
BP har dock ett lag som inte kan spela på ett resultat, kan imorgon stå dem dyrt.

Peking - Djurgården
Tjejerna från Norrköping ska ha vad jag förstått åkt till Vittsjö och spelat en rätt enkel tjonga fotboll. Gör man nog bäst att fortsätta med. Annars kommer man vara ett av lagen som överraskande nog hamnar efter Växjö. Den här matchen vill inget av lagen förlora, ett kryss.

(Tror väl iofs Bosman påverkat mycket, men som sagt fel tråd).

Bra genomgång. Håller med i allt, förutom att jag tror Djurgården vinner i Norrköping. Tror förresten både Vittsjö och Rosengård gör mål idag, men tar ändå inga poäng.

Angående Hammarbys arena så är det väl ett utbrett problem att fotbollsläktare av någon obegriplig anledning inte skall ha tak. Kan ju förstå det om man har naturgräs och solen behöver komma åt, men konstgräsplaner borde ju ha fler tak över läktarna. Är liksom bara smälla upp under en helg, men nejdå. Kommunägda arena = Dålig arena.
Finns liksom bara två lägen hos kommunpolitiker: Gigantiskt skrytbygge eller inget bygge. Överallt.
Citera
2026-08-29, 12:31
Medlem
Citat:

AIK- Kristianstad

Rosengård - Häcken

Hammarby - Vittsjö
Hammarby vinner.

Växjö - Malmö FF

BP - Piteå

Peking - Djurgården

Äsch, det var mer mitt fel i så fall. Men det var en bra diskussion!

Hoppas AIK vinner, men jag törs inte ha för stora förhoppningar då kan man bli besviken. Norrköping - DIF nästan det mest intressanta mötet, viktig match för att undvika kvalplats eller nedflyttning, står många placeringar på spel iaf för Djurgården.
Citera
2026-08-29, 14:00
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:

AIK- Kristianstad

Rosengård - Häcken

Hammarby - Vittsjö
Hammarby vinner.

Växjö - Malmö FF

BP - Piteå

Peking - Djurgården

Det brukar alltid dyka upp sittplatser under tak några timmar innan avspark på Kanalplan
Sen får vi se hur om det överhuvudtaget blir någon match eftersom regnet inte vill avta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in