Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Han erkänner att han har hört hennes upprepade nej. Han erkänner att han trots att han har hört hennes upprepade nej, ändå fortsätter. Nej är alltid nej! Detta är en grundläggande regel i mellanmänsklig kontakt. Bryter man mot det så är det våldtäkt. Han bröt mot det och erkänner tom det = erkänner våldtäkt.
Hon drog hemifrån för att hon blev rädd då han inte respekterade hennes upprepade nej. Hade hon inte dragit hemifrån hade han förmodligen fortsatt och utsatt henne för en mer långdragen våldtäkt. Så det var ju bra att hon hade handlingskraft att dra hemifrån där mitt I natten.
I övrigt vet jag inte hur du tänker kring dina långvariga vänner. Tänker du att du ska anmäla dem för brott och kanske få skadestånd? Om du inte tänker så om dina vänner, hur kommer det sig då att du tänker att andra gör så mot sina vänner?
Fortfarande nej.
Jag ser inte det du påstår.
Han skriver till och med "ojdå"
Sedan kommer ett generellt svar "men förstod väl inte, eller att du ba drev" där han alltså ger två möjliga förklaringar.
Han verkar inte veta själv. Kommer han ens ihåg händelsen då han verkar ha varit väldigt alkoholpåverkad.
Nej det är inte automatiskt våldtäkt bara för att någon yttrar ordet nej.
För att det skall räknas som våldtäkt krävs det att vissa andra saker uppfylls.
Eller menar du att alla som ber dig om något o du säger nej, våldtar dig?
"Kan du skicka mjölken"
"Vet du vad klockan är"
"Har du borstat tänderna"
Sexuellt ofredande absolut. Han verkar ha kladdat på henne.
Vad jag förstår så har ingen penetration genomförts och jag blir då väldigt förvånad över att det bedöms som våldtäkt.
Saker som talar emot är också att hon trots tjatet om sex o allt kladdande, har gått o lagt sig i samma säng som honom.
Man borde utreda andra vinklar på det hela. Den här tjejen verkar konstig och kan mycket väl gjort det här för att tjäna pengar.
Du väljer ut den fullaste personen o bjuder hem honom.
Låter honom kladda lite o tro att han skall få sex. Du lägger dig i samma säng o sedan säger du nej o ler.
Sedan är det bara att kontakta polisen några veckor/månader/år efteråt och kassera in pengarna.
Killar blir dagligen anklagade för falska våldtäkter från tjejer som ångrat sig eller vill ha uppmärksamhet/pengar.