Igår, 07:13
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cervidae
Dagens bästa interaktion, helt klart

Jo den var bra..

Men frågan är om du ser vad jag gjorde?
Citera
Igår, 07:17
Medlem
Cervidaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jo den var bra..

Men frågan är om du ser vad jag gjorde?

Nej, tyvärr är det inget jag kan skryta med.

Vad har jag missat?
Citera
Igår, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cervidae
Nej, tyvärr är det inget jag kan skryta med.

Vad har jag missat?

Att han blåste dig att bli civil när det räcker med högskoleingenjör.
Civilingenjör är onödiga år, ger inget extra i plånboken och värdesätts inte i närheten tillräckligt för arbetsgivare i Sverige.

Dessutom om du känner att du valt "fel" eller behöver civilingenjör så kan du läsa in masters efteråt och därmed byta eller välja en inriktning när du har lite mer jobberfarenhet om vad saker handlar om.
Citera
Igår, 08:12
Medlem
Cervidaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiffenmedstortB
Att han blåste dig att bli civil när det räcker med högskoleingenjör.
Civilingenjör är onödiga år, ger inget extra i plånboken och värdesätts inte i närheten tillräckligt för arbetsgivare i Sverige.

Dessutom om du känner att du valt "fel" eller behöver civilingenjör så kan du läsa in masters efteråt och därmed byta eller välja en inriktning när du har lite mer jobberfarenhet om vad saker handlar om.

Jag är inte ingenjör av något slag, så hur någon ska kunna blåst mig att bli det vet jag inte.

Du må ha rätt i det du säger, men om det var vad han menade var "ser du vad jag gjorde?" ett konstigt sätt att referera till sitt tidigare inlägg. Det insinuerar ju att det fanns något som lätt går att missa (ett skämt, t ex) -- det du skriver om står ju explicit i hans inlägg.
Citera
Igår, 08:17
Medlem
Prostatits avatar
En viktig parameter som jag tror många blivande civil ingenjör er inte tar med i beräkningen är att med den utbildningen förväntas du kunna axla en chefsposition.
Har man inget intresse i detta tycker jag att man har sökt fel program och borde läsa något annat.
Citera
Igår, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prostatit
En viktig parameter som jag tror många blivande civil ingenjör er inte tar med i beräkningen är att med den utbildningen förväntas du kunna axla en chefsposition.
Har man inget intresse i detta tycker jag att man har sökt fel program och borde läsa något annat.

Absolut sen kan en chefsposition vara på olika nivåer inom ett större företag.

Håller helt med vad du skriver och är också en av anledningarna till att jag hellre lägger ner tiden på att ta den långa vägen än den lite enklare.

Hade varit intressant att få höra tankarna kring arbetslöshet bland civilingenjörer?
Citera
Igår, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prostatit
Nej, finns absolut inga sådana förväntningar.
Citera
Igår, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Nej, finns absolut inga sådana förväntningar.

Självklart gör det de då du läser ledarskap och projektledning
Citera
Igår, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toppadshuuno
Självklart gör det de då du läser ledarskap och projektledning
Nej, det ingår inte i alla civilingenjörsutbildningar.
Citera
Igår, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Nej, det ingår inte i alla civilingenjörsutbildningar.

Ingår i dom jag kollat på till och med 1a terminen... Men du kanske har någon "egen" civilingenjör utb du har kollat på? Är det FB's 37cm slak ingenjörer på gång?
Senast redigerad av Toppadshuuno Igår kl. 08:37.
Citera
Igår, 08:54
Medlem
PungiMunninens avatar
Ta inom rätt arbetsområde dock, vad för typ av ingenjör hade du tänkt bli? Jag vet folk som läst KTH och sitter i kassan på Ica flera år senare.

Om du väljer IT, ta någon slags elektro-dataingenjör snarare än mjukvara som kan ersättas med AI.
Citera
Igår, 09:01
Medlem
De flesta civing-jobben kommer att ersättas av AI så det är en dålig karriärväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in