Citat:
Ursprungligen postat av
deesantdeesant
Jag gjorde min Exit vid 55. Har en blygsam pension men fruns lön tickar ju in fortfarande i 8 år till..
Har lite sparat och som hemmavarande går det inte mycket pengar vill jag påstå. Inga lån utöver ett lågt villalån.
Sköter allt så min fru kan verkligen slappna av. Trädgård och huspyssel, bakar och tvättar, städar samt har diverse små projekt. Tränar en hel del, mer än när jag jobbade.
Det känns faktiskt helt underbart. Det beror ju på ifall du kan diciplinerat lägga upp en rutin som du kan hålla.
Det tror jag är viktigt så man inte hamnar i TV soffan och låter sig malas ner av all propaganda och galenskap.
Våra barn är vuxna och duktiga, behöver aldrig något ekonomiskt stöd så det underlättar.
Shit vad inspirerade! Grattis till ett imponerande upplägg.
Jag ligger några år efter dig men har tänkt i de banorna.
Dock när jag nämner det för bekanta så ryggar de tillbaka helt, de tror att man måste gå till dagis (jobbet) tills man är 75 annars faller livet sönder.
Jag fattar risken med att bli en soffpotatis eller lite halvalkad. Men jag gillar hemmaprojekt och har hyfsad disciplin. Skulle dock bli mycket kaffe och träning.
Har ett fuck off-konto, jobbade mycket i 20-årsåldern och tryckte in 10 lax i månaden på börsen de åren. Inga studielån och litet bolån.