2025-10-24, 07:15
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Kanske är du i fel yrke?

Hur som helst, även Björn Borg ruttnade på tennis, vilket betyder att när en passion blir ett jobb dör passionen.

Det finns väl mätningar på lycka, där dessa alltid toppas av primitiva stammar på någon söderhavsö där gruppen jobbar tillsammans ca 13h/vecka och resten av tiden är sång och dans (typ).

Ett tips är att förbereda dig på en exit, planera, lära dig ett språk, undersök en plats dit du tänker flytta, hitta vad det är du ska göra där. Planeringen i sig underlättar vardagen en del. Res dit för att se att du trivs.
Ja du har nog rätt! Och jo jag (vi) tittar på ställen att flytta till. Ett varmare klimat gör något, det blir lättare att leva. Klart man ska lära sig språket!
Citera
2025-10-24, 07:16
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Tro det eller ej så jobbar jag med människor. Det gör jag bra och är professionell. Jag har dock nått en gräns där allt arbete skaver på själen. Bara att ha en chef får ju en att vilja kräkas!
Du är deprimerad. Det är allt jag har att säga.
Att inte vilja jobba är en sjukdom.
Citera
2025-10-24, 07:17
Medlem
Jag alskade mitt jobb men hatade min arbetsgivare. Hade både pension och lön mellan 62 och 65. Har aldrig tjänat så mycket som under de tre åren, och lade upp litet kapital. Avgick med pension vid 65 och älskar pensionärstlllvaron. Fattar inte hur jag hade tid att arbeta.
Citera
2025-10-24, 07:20
Medlem
Citat:
Nu fungerar det ju typ redan så… man får ju ställa upp oavsett om man arbetar eller inte…
Då är det bara det ekonomiska och praktiska hur ni kan lägga upp ett boende där ni kan chilla lite mer och jobba mindre, kanske ett mindre krävande arbete? Jag har funderat på att börja jobba med något enkelt just för att få sitta i ett fikarum och prata med folk. Mer att vara denna motiverande klippa som jag alltid fått höra att jag är. Men det vacklar fram och tillbaks. Om arbetet skulle ringa på en torsdagskväll och fråga om jag kan komma och jobba på helgen.... Njae. jag får fundera vidare.
Jag får för mig att allt går att lösa, om ni nu är 2 om detta också torde det vara ännu enklare. Det skulle då kunna vara barn som sätter hindret att förändra för mycket. Jag tror ändå att de skulle känna av skillnaden att en alltid är hemma och tillgänglig på ett annat sätt.
Citera
2025-10-24, 07:23
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
När du skriver att arbetet skaver på själen... Kanske har du nått ett uppvaknande som man säger... Den gamla spelplanen som man följt tror man inte längre på. Det uppstår ett vacuum en tid innan man samornat sig själv sin själ till "sin" egna nya spelplan. Den spelplanen är man rätt så ensam om och ingen kommer att riktigt förstå dig och din spelplan men DU vet att den kommer att ge din SJÄL ett syfte och mening än att bara göda sitt gamla EGO...
Problemet är ju att den nya spelplanen är svår att veckla ut och kräver mod. Vi styrs tyvärr rätt mycket av en förlamande rädsla.
Många verkar dessutom ha svårt att acceptera denna handling men det är inget att bry sig om.
Men gör man inte rätt riskerar man kastas ut ur systemet.
Man blir paria efter att man betalat skatt i decennier bara för att man vill vara i solen och värmen medans en soffliggare som håller sig i Sverige är fullvärdig medlem med alla förmåner. Man tvingas lura systemet och återvända till Sverige och dessutom skaffa en bostad här där man egentligen inte bor i. Så det blir nödvändigt, att skaffa en billig bostad som man frekventerar några veckor om året.
Senast redigerad av Reverend.Camden 2025-10-24 kl. 07:27.
Citera
2025-10-24, 07:27
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Du är deprimerad. Det är allt jag har att säga.
Att inte vilja jobba är en sjukdom.
Möjligt men är inte depression ett uttryck för att man inte trivs på den här spelplanen?
Man behöver alltså verka på en annan marknad för att bli frisk.
Det skrivs väl ut ohyggliga mängder antidepressiva i detta land? Tycks ju inte hjälpa så mkt…

Har själv aldrig tagit antidepressiva ska tilläggas men jag tror inte de är lösningen för mig…
Citera
2025-10-24, 07:28
Medlem
Citat:
Problemet är ju att den nta spelplanen är svår att veckla ut och kräver mod. Vi styrs tyvärr rätt mycket av en förlamande rädsla.
Många verkar dessutom ha svårt att acceptera denna handling men det är inget att bry sig om.
Men gör man inte rätt riskerar man kastas ut ur systemet.
Man blir paria efter att man betalat skatt i decennier bara för att man vill vara i solen och värmen medans en soffliggare som håller sig i Sverige är fullvärdig medlem med alla förmåner. Man tvingas lura systemet och återvända till Sverige och dessutom skaffa en bostad här där man egentligen inte bor i. Så det blir nödvändigt, att skaffa en billig bostad som man frekventerar några veckor om året.
Så planen är att flytta utomlands? Och ha en fast adress här? Det är många som gjort så och det funkar ju alldeles utmärkt ÄNNU.... Vem vet hur man får röra sig i framtiden, flygresor och klimatavtryck osv. MEN Asien är ju galet billigt och varmt så det förslår. Kanske barnen står för notan för hemmet i Sweden under tiden ni är i Tjottahejti? Men vad göra i Tjottahejti?
Citera
2025-10-24, 07:29
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraelaburgh
Jag alskade mitt jobb men hatade min arbetsgivare. Hade både pension och lön mellan 62 och 65. Har aldrig tjänat så mycket som under de tre åren, och lade upp litet kapital. Avgick med pension vid 65 och älskar pensionärstlllvaron. Fattar inte hur jag hade tid att arbeta.
Låter som att du faktiskt gillar att arbeta men inte rollen som arbetstagare?
Citera
2025-10-24, 07:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Så planen är att flytta utomlands? Och ha en fast adress här? Det är många som gjort så och det funkar ju alldeles utmärkt ÄNNU.... Vem vet hur man får röra sig i framtiden, flygresor och klimatavtryck osv. MEN Asien är ju galet billigt och varmt så det förslår. Kanske barnen står för notan för hemmet i Sweden under tiden ni är i Tjottahejti? Men vad göra i Tjottahejti?
Bra fråga, faktiskt, tror sysselsättningen är viktig men att man jobbar med sitt.
Jag skulle gärna måla, skriva och odla.
Citera
2025-10-24, 07:33
Medlem
Det värsta är att det förmodligen inte hjälper
Alla klarar inte av att vara hemma och inte jobba
Framförallt är pengarna viktiga, för de flesta
Citera
2025-10-24, 07:35
Medlem
Citat:
Bra fråga, faktiskt, tror sysselsättningen är viktig men att man jobbar med sitt.
Jag skulle gärna måla, skriva och odla.
Ja, med sådana intressen kommer du ha fullt upp. Bara trädgårdsintresse och odling kommer du ha fullt upp i ett varmt land som tex Thailand. Allt växer som tusan.
Måla och skapande regniga dagar! Du är klar. har din fru samma kreativa läggning/intresse så är det ju spikat!
Citera
2025-10-24, 07:37
Avstängd
dude2ks avatar
Kände exakt samma och valde att sluta arbeta helt. Ojjoj.. snacka om att man fick tillbaka sitt liv! Helt annorlunda syn på världen. Rekommenderas varmt!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in