2025-10-24, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Nä man behöver ju inte prata med någon när man går på socbidrag år ut och år in. Du är väl rädd att tidöpartierna ska tvinga ut dig i arbetslivet din clownfigur.
Har aldrig gått på socialbidrag, jag är ekonomiskt oberoende så varför ljuger du?
Citera
2025-10-24, 11:33
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Har aldrig gått på socialbidrag, jag är ekonomiskt oberoende så varför ljuger du?

Ekonomiskt oberoende och du röstar på vänstern. Jo tjena
Citera
2025-10-24, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Ekonomiskt oberoende och du röstar på vänstern. Jo tjena
Rösta på vänstern?? Kan du inte läsa, skrev klart och tydligt att jag överhuvudtaget varken diskuterar eller umgås med folk som INTE röstat på Tidöpartierna.
Citera
2025-10-24, 11:50
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Jag ska börja med att berätta att jag på senare tid ( främst sen Trumps valseger ) märkt att det blivit ett helt annat tonläge i kommentarsfält på diverse sociala medier såsom Facebook , Instagram etc. Och då menar jag att folk numera verkar närmast orädda för att åka fast för HMF och liknande.

Anledningen till att jag nu tar upp fikarummet är att jag minns att det funnits en mycket stark konsensuskultur i dessa miljöer och att det inte är ovanligt att politik tas upp som samtalsämne. Och att det typiskt sett tar lång tid innan isen bryts där beroende på att den som har " fel åsikter " tenderar att bli tex utfryst ur övriga gruppen.

Nu till frågan , hur obehindrat pratas det? Vågar era kolleger motsätta sig tex massinvandringen , woke och dylikt?

Hos oss brukar det vara att Trump är dum och eventuellt ond, Moderaterna hjälper bara de rika och är giriga, SD är rasister och vill slänga ut oss från landet.

Så stämmer ju ganska bra ändå

Finns vissa som inte gillar Vänstern men annars är det nog överlag ganska bra åsikter ja!
Citera
2025-10-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Hos oss brukar det vara att Trump är dum och eventuellt ond, Moderaterna hjälper bara de rika och är giriga, SD är rasister och vill slänga ut oss från landet.

Så stämmer ju ganska bra ändå

Finns vissa som inte gillar Vänstern men annars är det nog överlag ganska bra åsikter ja!

Varför skulle man gilla vänstern 2025?

Vidare vill SD mest slänga ut kriminellt smuts som kommit utifrån - som vilket fungerande land som helst borde göra.

Är det ens tack för att få lov att komma till ett land kan man gott bli utvisad
Citera
2025-10-24, 19:52
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Rösta på vänstern?? Kan du inte läsa, skrev klart och tydligt att jag överhuvudtaget varken diskuterar eller umgås med folk som INTE röstat på Tidöpartierna.

Aha då får jag be om ursäkt. Läste i mitt sömndruckna tillstånd att du inte pratar med de som röstar på tidöpartierna. My bad.
Citera
2025-10-25, 00:03
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Varför skulle man gilla vänstern 2025?

Vidare vill SD mest slänga ut kriminellt smuts som kommit utifrån - som vilket fungerande land som helst borde göra.

Är det ens tack för att få lov att komma till ett land kan man gott bli utvisad

SD vill slänga alla som inte ser nordiska ut vännen.
Citera
2025-10-25, 00:11
Medlem
Citat:
SD vill slänga alla som inte ser nordiska ut vännen.

Nej , du har hjärntvättat dig själv med alldeles för mycket vänsterpropaganda. Och det är folk med just ditt tankesätt som bidragit till att förstöra vårt en gång fridfulla , vackra land.

Vissa lär sig aldrig
Citera
2025-10-25, 00:15
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Nej , du har hjärntvättat dig själv med alldeles för mycket vänsterpropaganda. Och det är folk med just ditt tankesätt som bidragit till att förstöra vårt en gång fridfulla , vackra land.

Vissa lär sig aldrig

Ja typiskt Sd att kalla all fakta för "vänsterpropaganda". Kolla upp järnskandalen när sd ledamöter slår ned en komiker med j'rnrör eller kolla upp när sd ger sig på en biskop från svenska kyrkan eller kolla upp när en från sd säger att hon vill skjuta alla som kommer som flyktingar osv.

SD är ett odemokratiskt parti som vill införa diktatur och slänga ut alla med invandrarbakgrund.
Citera
2025-10-25, 00:51
Medlem
Citat:
Ja typiskt Sd att kalla all fakta för "vänsterpropaganda". Kolla upp järnskandalen när sd ledamöter slår ned en komiker med j'rnrör eller kolla upp när sd ger sig på en biskop från svenska kyrkan eller kolla upp när en från sd säger att hon vill skjuta alla som kommer som flyktingar osv.

SD är ett odemokratiskt parti som vill införa diktatur och slänga ut alla med invandrarbakgrund.

Du stirrar dig blind på enskilda incidenter men missar helheten.

Dessutom har du helt missat globalisternas mål som S troget anammar
Citera
2025-10-25, 01:09
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Förutom någon enstaka kommunist i tråden så är budskapet att det skett en stark förändring.
Folk är trötta på den enorma massan som vält och välter in med kriminella från tredje världen.

Men, det syns inte övht i opinionen.
Enligt den vill folk ha MER av islamister, kriminella nätverk, skjutningar, bombningar, splittring, segregering, wokism, övervakning, krossad integritet, överstatlighet.

Vill man ha förändring på riktigt så kan man inte rösta på dom som förstört landet.

Tragikomik.
Citera
2025-10-25, 15:01
Medlem
Mycket vänster politik. Feminism m.m. jag håller tyst om min stöd av SD. Kull att se hur andra bråker då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in