Citat:
Ursprungligen postat av
volvo230
Jag ska börja med att berätta att jag på senare tid ( främst sen Trumps valseger ) märkt att det blivit ett helt annat tonläge i kommentarsfält på diverse sociala medier såsom Facebook , Instagram etc. Och då menar jag att folk numera verkar närmast orädda för att åka fast för HMF och liknande.
Anledningen till att jag nu tar upp fikarummet är att jag minns att det funnits en mycket stark konsensuskultur i dessa miljöer och att det inte är ovanligt att politik tas upp som samtalsämne. Och att det typiskt sett tar lång tid innan isen bryts där beroende på att den som har " fel åsikter " tenderar att bli tex utfryst ur övriga gruppen.
Nu till frågan , hur obehindrat pratas det? Vågar era kolleger motsätta sig tex massinvandringen , woke och dylikt?
Hos oss brukar det vara att Trump är dum och eventuellt ond, Moderaterna hjälper bara de rika och är giriga, SD är rasister och vill slänga ut oss från landet.
Så stämmer ju ganska bra ändå
Finns vissa som inte gillar Vänstern men annars är det nog överlag ganska bra åsikter ja!