Citat:
Ursprungligen postat av
skoputs
Det fetade. Oprofessionellt av henne att säga så, vad sysslar hon med? Teasar hon dig? Är du verkligen säker på att du bara ”läser in saker” som inte stämmer? Mikrosignaler som hon utnyttjar?
Hur länge håller behandlingen på? Kan du göra upp en plan om att bjuda ut henne efter att behandlingen är avslutad (om du fortfarande är intresserad då)?
Nää, att hon pratar om att behandlarna skämtar på det sättet är inget gott betyg för verksamheten. Du är på väg att bygga upp ditt liv, det är skört och på rätt väg, det behövs trygga personer som du kan lita på i din omgivning. ”Att lita på” innebär absolut inga sexuella inviter från behandlare. Inte på några villkor!
Det är sådana här små stunder och ögonblick som har gjort det så förvirrande, det kan säkert vara helt oskyldiga skämt. Men det är ändå en anspelning på sex, kombinerat med överdrivet lång ögonkontakt. Sen hela grejen att hon ringde till mig och frågade om vi skulle sammanstråla på ett möte över helgen. Men jag tror inte att hon är intresserad av mig på det sättet, men det suddar helt klart ut linjen mellan professionalitet och en relation utöver det. Det får mig att drömma och fantisera samtidigt som det är förbjudet vilket säkert också har en betydelse i sammanhanget.
Samtidigt är jag skojfrisk och får henne att skratta mycket, kanske lätt att glömma bort vart och vem man är ibland.
Jag har ungefär en dryg månad kvar innan det är dags för utslussning. Oklart hur många veckor det är i dagsläget.
Citat:
Ursprungligen postat av
skoputs
Vad tror du om att ta ansvar för din integritet istället? För att skapa ditt frirum (som hon helt klart verkar överträda), kan du vara tydlig med vad du vill, exempelvis ”jag vill inte att du kramar mig”, ”jag vill inte att du skämtar sexuellt” osv. Allt för att du ska kunna känna dig bekväm. Känn efter hur du vill ha det, blir du nervös av hur hon beter sig, markera. Du är där för din skull.
Jag tror hon får en boost av att folk blir kära i henne om hon är så närgången mot flera. Det är manipulativt med råge i en behandlingssituation.
Edit*
Egentligen är det inte ditt ansvar för fem öre, blir så ARG över handledarens beteende.
All lycka till med att komma på banan igen! Starkt jobbat.
Det här är ju bra tips egentligen, ska ge det lite reflekterande. Men som du förstår så vill jag ju samtidigt ha mer av hennes uppmärksamhet, hennes närhet och så, fast jag vet att det är fel på många sätt, splittrad som sagt.