2025-10-11, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bireno
Jag undrar om du ens förstod vad du svarade på

Citat:
Det går kvinnor också. Kvinnor är långt mycket mer selektiva än män. Män verkar inte bry sig allt för mycket… Det är fakta. Man ser vad man ser. Är inte känslomässigt lagd så jag klara av att göra objektiva bedömningar

Nu pratar vi om olika saker.
Jag håller med om att kvinnor är mer selektiva och betydligt lättare får ligga. Jag har inte sagt nått annat.

Vad jag sa och påstod var att det i 99 fall av 100 inte finns så mycket mer att hämta än sex att hämta hos en kvinna. Kvinnor är oftast innehållslösa, känslostyrda, ologiska, intellektuellt begränsade och allmänt tråkiga. Tar du bort kvinnans utseende och sexualitet så är det tomt. En kvinna knullar man, myser med osv. Men inte så mycket mer.
Och en kvinna som har manliga egenskaper kommer oftast att betraktas som en konkurrent till mannen, alltså är inte det eftersträvansvärt. Extremt få män om ens några gillar att vara tillsammans med starka och intelligent kvinnor med manliga egenskaper. Vad folk vill ha är en tillbakadragen och trogen knulldocka som lyssnar, följer, står vid ens sida och vårdar. Tar hand om barnen m.m.
Senast redigerad av Pundedu 2025-10-11 kl. 16:06.
Citera
2025-10-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Hoppas inte TS lyssnar in för mycket på pojkarna: Pendedu och Bireno hahahah

Bireno har faktiskt rätt. Det är dags att sluta vara en passiv och timid åskådare och steppa in när han interagerar/dejtar brudar. För dom förstnämnda egenskaperna är kvinnliga, inte manliga. En man ska jaga, visa framfötterna, våga, underhålla, roa. Inte sitta som en tillbakadragen liten skolflicka med rodnade kinder. Varför tror du psykopater binder tills sig brud efter brud? För att dom är sociala, framåt, orädda, oblyga, roliga och underhållande.

Minst 95% är personligheten vid en dejt. Har man lyckats få en dejt så är hon redan fysiskt attraherad. Resten är det sociala spelet. Att visa att personligheten matchar utseendet eller stilen.
Senast redigerad av Pundedu 2025-10-11 kl. 16:13.
Citera
2025-10-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septembernatt
Jag har passerat 30-strecket och är singel efter en relation som tog slut för ett par år sedan. Vill gärna träffa en tjej (både för sex och gärna en fast relation), men är helt värdelös på dejtande. Jag har inget komplex för mitt utseende (tjejerna jag dejtar ser bra ut), men av någon anledning känner jag att jag lätt blir defensiv och försiktig när jag ska träffa någon. Uppfattas säkert som en mes av många… det blir kanske 3 dejter max och några kramar, sedan rinner det ut i sanden eller jag hamnar i ”friendzoon.”

Har verkligen försökt att rannsaka mig själv och kommit fram till att det nog bottnar i en rädsla att bli avvisad. Och den rädslan i sin tur handlar nog om en slags social fobi och introvert läggning jag alltid haft, plus lite andra småsaker från förr. Istället för att lägga armen runt hennes midja när vi står vid bardisken, eller ta hennes hand när vi lämnar krogen (såklart med en kalkylerad risk att bli avvisad!), gör jag inget av det och väntar på hennes initiativ. Och då blir det ingenting. Rent logiskt är det vansinne: bättre lägga in en stöt med 50% chans att lyckas, än att inte försöka alls.

Ja, det är en helt puckad mental spärr jag har, men tänker att det går att träna bort om jag får lite goda råd av er. Och dryga kommentarer undanbedes! Vi har alla våra demoner och personliga brister, ibland synliga, ibland dolda. Jag skriver inte det här för att få medlidande, utan för att få en seriös spark i baken så att jag blir en bättre dejtare. Det finns tjockisar som kastar chipspåsen och masar sig iväg till gymmet, jag måste genomgå samma resa, men på det mentala planet.

På söndag ska jag en lunchdejt inbokad med en attraktiv tjej. Jag har lovat mig själv att lägga in en stöt och visa intresse, men är rädd att det bara blir stelt artighetsprat.
Ni killar som lyckas med era dejter, ge mig några goda råd! Och ni tjejer, vad förväntar ni er av en man som har bjudit ut er på dejt? Vad faller ni för?
Alkohol.
Citera
2025-10-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Bireno har faktiskt rätt. Det är dags att sluta vara en passiv och timid åskådare och steppa in när han interagerar/dejtar brudar. För dom förstnämnda egenskaperna är kvinnliga, inte manliga. En man ska jaga, visa framfötterna, våga, underhålla, roa. Inte sitta som en tillbakadragen liten skolflicka med rodnade kinder. Varför tror du psykopater binder tills sig brud efter brud? För att dom är sociala, framåt, orädda, oblyga, roliga och underhållande.

Minst 95% är personligheten vid en dejt. Har man lyckats få en dejt så är hon redan fysiskt attraherad. Resten är det sociala spelet. Att visa att personligheten matchar utseendet eller stilen.

Så länge vi andra slipper bevittna den interna förlusten mellan er.

Jag tror fortfarande att ett vinnande koncept är att ha någon form av aktivitet.
Citera
2025-10-11, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snippjanne
Alkohol.

Alkohol kan vara behjälpligt ja.
Citera
2025-10-11, 16:40
Bannlyst
Citat:
Nu pratar vi om olika saker.
Jag håller med om att kvinnor är mer selektiva och betydligt lättare får ligga. Jag har inte sagt nått annat.

Vad jag sa och påstod var att det i 99 fall av 100 inte finns så mycket mer att hämta än sex att hämta hos en kvinna. Kvinnor är oftast innehållslösa, känslostyrda, ologiska, intellektuellt begränsade och allmänt tråkiga. Tar du bort kvinnans utseende och sexualitet så är det tomt. En kvinna knullar man, myser med osv. Men inte så mycket mer.
Och en kvinna som har manliga egenskaper kommer oftast att betraktas som en konkurrent till mannen, alltså är inte det eftersträvansvärt. Extremt få män om ens några gillar att vara tillsammans med starka och intelligent kvinnor med manliga egenskaper. Vad folk vill ha är en tillbakadragen och trogen knulldocka som lyssnar, följer, står vid ens sida och vårdar. Tar hand om barnen m.m.
Nej och hos en man finns inte mycket alls att hämta. Själv har jag varit singel i åratal, hade inte planerat något mer. Har aldrig trott att jag skulle vara ett nöje för någon, för det är jag knappast. Och omvänt gäller att ingen annan är ett nöje för mig. Förstod du mig korrekt den här gången?
Citera
2025-10-11, 16:42
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snippjanne
Alkohol.

Faktiskt. En måttlig mängd alkohol kan få dig att slappna av och våga ta det där steget som krävs. Men som sagt: måttligt.
Citera
2025-10-11, 17:01
Bannlyst
Och jag fattar absolut att man inte vill ha ett känslomässigt vrak med gäll äcklig jobbig röst. Fy fan, stackars er män b eh öva stå ut med den skiten
Citera
2025-10-11, 17:21
Medlem
Citat:
Nej och hos en man finns inte mycket alls att hämta. Själv har jag varit singel i åratal, hade inte planerat något mer. Har aldrig trott att jag skulle vara ett nöje för någon, för det är jag knappast. Och omvänt gäller att ingen annan är ett nöje för mig. Förstod du mig korrekt den här gången?

Låter som ett tråkigt liv.

Du verkar ha stött på losers till män som helt saknar personlighet, och nu vill du vara ensam resten av livet.
Citera
2025-10-11, 17:28
Bannlyst
Citat:
Låter som ett tråkigt liv.

Du verkar ha stött på losers till män som helt saknar personlighet, och nu vill du vara ensam resten av livet.
Inte alls. Hehe ja det har jag nog, men jag är även introvert och pallar inte med folk, så det är nog mest därför
Citera
2025-10-11, 17:32
Medlem
Citat:
Och jag fattar absolut att man inte vill ha ett känslomässigt vrak med gäll äcklig jobbig röst. Fy fan, stackars er män b eh öva stå ut med den skiten

Dom flesta män är kåta jävlar som vill ha vad som helst så länge dom får knulla, tyvärr.
Citera
2025-10-11, 17:36
Bannlyst
Citat:
Dom flesta män är kåta jävlar som vill ha vad som helst så länge dom får knulla, tyvärr.
Ja ni borde lära er uppskatta sexleksaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in