• 6
  • 7
2025-10-11, 21:25
Medlem
Låter som du har identifierat problemet, vilket är halva striden. Att vara lite försiktig och defensiv kan ju tolkas på många sätt, kanske ser de det som omtänksamhet? Men om du verkligen vill bryta mönstret, sluta jaga 'perfekta' dejter och börja ta risker; säg något oväntat, föreslå en galen aktivitet. Worst case scenario är att hon inte gillar dig, vilket du redan vet kan hända, då går du vidare.
Citera
2025-10-11, 21:36
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
En autist är ofta en introvert loser.

Men ta den karismatiska säljaren, den risktagande egenföretagare. Män som är roliga, extroverta och smarta.
Varför är det vanligt förekommande att vissa kvinnor söker sig till spännande män? Ex kriminella och farliga män?
Varför är det ett utbrett fenomen med kvinnor som skriver kärleksbrev till massmördare i fängelset?

För att kvinnor inte bara dras till utseendet tillskillnad från mannen.

Svenska män med asiatiska importfruar är losers. Du har rätt.

Vi dras inte bara till utseende.

Prata för dig själv, och din simpla syn på kärlek.
Citera
2025-10-11, 21:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bireno
Och jag fattar absolut att man inte vill ha ett känslomässigt vrak med gäll äcklig jobbig röst. Fy fan, stackars er män b eh öva stå ut med den skiten

Vi bara skippar det.

Och självfallet vill man ha en melodisk sängkammarröst. Det där har också blivit mycket bättre de senaste 80 åren.

En elak eller fjantig röst... snoppen kryoer in i sig själv.
Citera
2025-10-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bireno
Ja ni borde lära er uppskatta sexleksaker.
Dom flesta behöver ju bara sina händer och tillgången till internet.
Citera
2025-10-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septembernatt
Jag har passerat 30-strecket och är singel efter en relation som tog slut för ett par år sedan. Vill gärna träffa en tjej (både för sex och gärna en fast relation), men är helt värdelös på dejtande. Jag har inget komplex för mitt utseende (tjejerna jag dejtar ser bra ut), men av någon anledning känner jag att jag lätt blir defensiv och försiktig när jag ska träffa någon. Uppfattas säkert som en mes av många… det blir kanske 3 dejter max och några kramar, sedan rinner det ut i sanden eller jag hamnar i ”friendzoon.”

Har verkligen försökt att rannsaka mig själv och kommit fram till att det nog bottnar i en rädsla att bli avvisad. Och den rädslan i sin tur handlar nog om en slags social fobi och introvert läggning jag alltid haft, plus lite andra småsaker från förr. Istället för att lägga armen runt hennes midja när vi står vid bardisken, eller ta hennes hand när vi lämnar krogen (såklart med en kalkylerad risk att bli avvisad!), gör jag inget av det och väntar på hennes initiativ. Och då blir det ingenting. Rent logiskt är det vansinne: bättre lägga in en stöt med 50% chans att lyckas, än att inte försöka alls.

Ja, det är en helt puckad mental spärr jag har, men tänker att det går att träna bort om jag får lite goda råd av er. Och dryga kommentarer undanbedes! Vi har alla våra demoner och personliga brister, ibland synliga, ibland dolda. Jag skriver inte det här för att få medlidande, utan för att få en seriös spark i baken så att jag blir en bättre dejtare. Det finns tjockisar som kastar chipspåsen och masar sig iväg till gymmet, jag måste genomgå samma resa, men på det mentala planet.

På söndag ska jag en lunchdejt inbokad med en attraktiv tjej. Jag har lovat mig själv att lägga in en stöt och visa intresse, men är rädd att det bara blir stelt artighetsprat.
Ni killar som lyckas med era dejter, ge mig några goda råd! Och ni tjejer, vad förväntar ni er av en man som har bjudit ut er på dejt? Vad faller ni för?
Det kommer gå bra. Läs av henne och se hur intresserad hon är. Lägger du in en stöt, för tidigt kommet hon att dra sig tillbaka.
En date, är ett första möte. Det är till för att se om det finns en attraktion mellan er. Lägg inte in en stöt, om du märker att attraktionen inte infunnet sig.

Kom ihåg. Många tycker om introvert personlighetstyp. Många relationer som fungerar har en introvert och en extrovert. Man drar nytta av varandras egenskaper.

Lycka till.
Citera
2025-10-11, 22:58
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Oj, den här tråden tog fart! Jag får tacka för goda råd och tips. Kanske är det inte så komplicerat trots allt.

Bara var dig själv.

Kvinnor kan lätt se när du har fallit.

Normalt här är att man visar areté, och att tjejerna väljer, och det är så också i många andra kulturer.

De är väldigt tydliga, säger rätt av vad de tycker, och deras röst går sönder. Och det är vi också. Själv har jag sagt saker som, "jag vill vara med dig" inför en högtidsdag, och saker som "jag vet inte om jag klarar mig": ungefär så.

Men tänk inte på liggeriet, utan på att ha kul och att bjuda på dig själv. Även om det blir nej, vill i princio alla höra något positivt, och även unga vuxna förstår att man inte menar sausage time.

Kvinnor är inte mindre tydliga. Jag har hört komplimanger som, "du är helt otrolig", sittande vid ett bord på universitetet med andra, från en som jag förut aldrig hade sett.

Satsa på dig själv, var rolig, och ha något intressant att säga. Det räcker långt, och tänk på fysiken. Ingen gillar en som är en total hösäck.
Citera
2025-10-12, 02:13
Medlem
R.Rs avatar
Att gå på dejter är att sätta sig själv i rätt stressfyllda situationer. Hade jag varit singel idag så hade jag definitivt ägnat mig åt några fritidsaktiviteter med mycket kvinnor. Alternativt botaniserat runt på jobbet. Inte optimalt kanske att flörta med kollegor men det är ju å andra sidan så lätt att föreslå en lunch eller middag tillsammans utan att det behöver bli krystat om hon inte vill.

Sen kan jag inte understryka hur viktigt det är med humor och charm. Kvinnor gillar män som är lättsamma med glimten i ögat. Man kan komma långt på det även om man inte är så självsäker på alla sätt och vis. Men det ska vara på ett naturligt sätt där det inte upplevs som att man är någon slags stand up komiker som hela tiden väntar på att kläcka nästa rad.
Citera
2025-10-12, 03:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Dom flesta behöver ju bara sina händer och tillgången till internet.
Ja och inte ens det behöver kvinnor
Citera
2025-10-12, 12:00
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Jag har passerat 30-strecket och är singel efter en relation som tog slut för ett par år sedan. Vill gärna träffa en tjej (både för sex och gärna en fast relation), men är helt värdelös på dejtande. Jag har inget komplex för mitt utseende (tjejerna jag dejtar ser bra ut), men av någon anledning känner jag att jag lätt blir defensiv och försiktig när jag ska träffa någon. Uppfattas säkert som en mes av många… det blir kanske 3 dejter max och några kramar, sedan rinner det ut i sanden eller jag hamnar i ”friendzoon.”

Har verkligen försökt att rannsaka mig själv och kommit fram till att det nog bottnar i en rädsla att bli avvisad. Och den rädslan i sin tur handlar nog om en slags social fobi och introvert läggning jag alltid haft, plus lite andra småsaker från förr. Istället för att lägga armen runt hennes midja när vi står vid bardisken, eller ta hennes hand när vi lämnar krogen (såklart med en kalkylerad risk att bli avvisad!), gör jag inget av det och väntar på hennes initiativ. Och då blir det ingenting. Rent logiskt är det vansinne: bättre lägga in en stöt med 50% chans att lyckas, än att inte försöka alls.

Ja, det är en helt puckad mental spärr jag har, men tänker att det går att träna bort om jag får lite goda råd av er. Och dryga kommentarer undanbedes! Vi har alla våra demoner och personliga brister, ibland synliga, ibland dolda. Jag skriver inte det här för att få medlidande, utan för att få en seriös spark i baken så att jag blir en bättre dejtare. Det finns tjockisar som kastar chipspåsen och masar sig iväg till gymmet, jag måste genomgå samma resa, men på det mentala planet.

På söndag ska jag en lunchdejt inbokad med en attraktiv tjej. Jag har lovat mig själv att lägga in en stöt och visa intresse, men är rädd att det bara blir stelt artighetsprat.
Ni killar som lyckas med era dejter, ge mig några goda råd! Och ni tjejer, vad förväntar ni er av en man som har bjudit ut er på dejt? Vad faller ni för?

De tipsen jag kan komma på är…

… för att göra gott intryck, var en gentleman och gör de typiska gentleman gesterna.

…för den psykiska delen du beskriver, gå in på dejten med inställningen att du inte har något att förlora. Se det mer som en kul grej än något livsavgörande projekt. Vår hjärna sätter krokben för oss när vi lägger för mycket vikt på att allt måste gå bra och bli perfekt osv. Känner du själv att det är det psykiska som sätter krokben för dig?

…för att få henne intresserad, var nyfiken och ställ frågor om henne. Tjejer gillar att prata om sig själva och gillar oegoistiska killar som ser kvinnan. Fånga upp något intresse hon har och föreslå det som nästa dejt. Exempelvis om hon gillar konst, då kan du säga ”åh jag har alltid velat gå på den där utställningen” och det leder in er på ämnet och senare kan du fråga om ni ska gå och kolla på den tillsammans. När det sedan börjar närma sig kan du föreslå att ses på ett glas innan utställningen så det blir ett litet intimt möte innan och går utställningen bra kan ni ta ett glas efter och sen rullar det nog på av sig själv.
Citera
2025-10-12, 12:07
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Sen kan jag inte understryka hur viktigt det är med humor och charm. Kvinnor gillar män som är lättsamma med glimten i ögat. Man kan komma långt på det även om man inte är så självsäker på alla sätt och vis. Men det ska vara på ett naturligt sätt där det inte upplevs som att man är någon slags stand up komiker som hela tiden väntar på att kläcka nästa rad.

Detta!! Detta faller kvinnor för!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in