2025-10-16, 15:38
Medlem
ForzaLeons avatar
Helt rätt av Clas Ohlson att göra företaget mer jämlikt för de anställda.

Ja anser lagerarbetarna i Insjön att de är lite mer värda än övriga?

Citat:
Extra ob-timmar
Extra ledighet
En mer fördelaktig Bonus/Prestationslön som baseras på företagets framgång

Vad är det som gör att dessa lagerarbetare ska ha det bättre än övriga?

Nu blev lagret kvar i Insjön, vilket företagsledningen hade tänkt flytta och bygga nytt.
Lagerarbetarna i Insjön fick behålla jobbet men självklart vill de behålla den fördelaktiga bonusen.

Bonus är något utöver den ordinarie lönen och pengar man ej ska anse som alltid kommer.

De som gråter ut i artikeln lever alltså över sina tillgångar.

Ja med all säkerhet behöver de också ett par pass med övertid för att deras "måsten" ska betalas.

Gör Clas Ohlson fel?

Inte ett dugg verkar ett företag som är måna om sina anställda att de ska få ha jobben kvar.

Ser vi inom kort en stegring i värdet på börsen, strax under 400 inom en månad?
Senast redigerad av ForzaLeon 2025-10-16 kl. 15:41.
Citera
2025-10-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Helt rätt av Clas Ohlson att göra företaget mer jämlikt för de anställda.

Ja anser lagerarbetarna i Insjön att de är lite mer värda än övriga?

Vad är det som gör att dessa lagerarbetare ska ha det bättre än övriga?

Nu blev lagret kvar i Insjön, vilket företagsledningen hade tänkt flytta och bygga nytt.
Lagerarbetarna i Insjön fick behålla jobbet men självklart vill de behålla den fördelaktiga bonusen.

Bonus är något utöver den ordinarie lönen och pengar man ej ska anse som alltid kommer.

De som gråter ut i artikeln lever alltså över sina tillgångar.

Ja med all säkerhet behöver de också ett par pass med övertid för att deras "måsten" ska betalas.

Gör Clas Ohlson fel?

Inte ett dugg verkar ett företag som är måna om sina anställda att de ska få ha jobben kvar.

Ser vi inom kort en stegring i värdet på börsen, strax under 400 inom en månad?

Ja. Problemet är att personalen lever över sina tillgångar och nu spricker bubblan så måste dom böla i media. Varför skulle cheferna bry sig? Nu får lagret samma avtal som alla andra. Är man inte nöjd så skriver man inte på nya avtalet och letar nytt jobb.
Jävla gnälliga bönder som bölar för att dom använder mer pengar än vad dom egentligen har! Trött på bölandet
Citera
2025-10-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruntruntmunnen
Ja. Problemet är att personalen lever över sina tillgångar och nu spricker bubblan så måste dom böla i media. Varför skulle cheferna bry sig? Nu får lagret samma avtal som alla andra. Är man inte nöjd så skriver man inte på nya avtalet och letar nytt jobb.
Jävla gnälliga bönder som bölar för att dom använder mer pengar än vad dom egentligen har! Trött på bölandet
Vad jag förstår handlar det om en försämring av tidigare villkor. Det kan jag inte tycka är okej någonstans. Möjligen skulle jag kunna acceptera en tillfällig försämring om bolaget går dåligt, men det här är inte något tillfälligt, och bolaget ser ut att gå bra även om jag inte tittat på deras siffror. Men de höjde utdelningen i år, och aktien har mer än dubblat sitt värde på ett år.
Citera
2025-10-16, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruntruntmunnen

Jag hoppas du blir ersatt av AI så kanske du lär dig något.
De som arbetar i ett företag skapar företaget men du tror nog att C O klarar sig utan lagerarbetare, för att de är lågutbildade. Du är kanske högutbildad men visar något annat.

De har haft bonus vid bra resultat. Det företagsledningen gör är att trots bra resultat ska deras bonus tas bort trots avtalat.
Detta agerande är inget annat än svineri.

Hoppas försäljningen rasar så företagsledningen sparkas av aktieägarna innan bolaget kursar helt pga okunnig och svinsktig företagsledning.
Citera
2025-10-16, 17:51
Medlem
Det är väl Skogman som blankade aktien i somras, tillsammans med Saab. Så det kan nog gå illa för de båda aktierna nu
Citera
2025-10-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurier5
Det är väl Skogman som blankade aktien i somras, tillsammans med Saab. Så det kan nog gå illa för de båda aktierna nu
Vem är Skogman? Kul i vilket fall, att blanka två raketer, även om Saab kanske stått still sedan i somras.
Citera
2025-10-16, 18:26
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad jag förstår handlar det om en försämring av tidigare villkor. Det kan jag inte tycka är okej någonstans. Möjligen skulle jag kunna acceptera en tillfällig försämring om bolaget går dåligt, men det här är inte något tillfälligt, och bolaget ser ut att gå bra även om jag inte tittat på deras siffror. Men de höjde utdelningen i år, och aktien har mer än dubblat sitt värde på ett år.

Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
De som arbetar i ett företag skapar företaget men du tror nog att C O klarar sig utan lagerarbetare, för att de är lågutbildade. Du är kanske högutbildad men visar något annat.

De har haft bonus vid bra resultat. Det företagsledningen gör är att trots bra resultat ska deras bonus tas bort trots avtalat.

Hoppas försäljningen rasar så företagsledningen sparkas av aktieägarna innan bolaget kursar helt pga okunnig och svinsktig företagsledning.

Ni båda tycker alltså att lagerarbetarna ska ha högre bonus än övriga i företaget?
Bonusen blir kvar men de får samma bonus som övriga "vanliga" anställda får.

Nej lika bra att företagsledningen sätter ned foten rejält.

De anställda verkar inte nöjda med att lagret blev kvar vid Insjön.
(2k invånare varav 95% är kusiner)
Stäng ned och bygg ett nytt som är bättre logistiskt än nuvarande.
Vilket de hade planer på att göra.
Citera
2025-10-16, 18:34
Medlem
Citat:
Ni båda tycker alltså att lagerarbetarna ska ha högre bonus än övriga i företaget?
Var någonstans har jag påstått det?

Men du menar att det är okej att döda söta kattungar? (försöker med lika korkad retorik som du)

Citat:
Bonusen blir kvar men de får samma bonus som övriga "vanliga" anställda får.
Så lagerarbetarna får samma lön, bonus, ersättning som tidigare? I så fall förstår jag inte alls.

Citat:
Nej lika bra att företagsledningen sätter ned foten rejält.
Det är helt klart rätt, lagerarbetare ska fan inte tro att de är något. De är längst ner i näringskedjan och ska lyda och stå i givakt, och därmed basta!
Citera
2025-10-16, 19:24
Medlem
Snicksnackarens avatar
Fördelen tycker jag är att man alltid kan välja mellan en märkesprodukt eller budget hos classe. Vill man ha märkesprylar så finns det men även gott om billiga värmefläktar osv
Citera
2025-10-16, 19:24
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Så lagerarbetarna får samma lön, bonus, ersättning som tidigare? I så fall förstår jag inte alls.

De har samma lön men deras bonus blir som de övriga får.

Anställda vid lagret vid Insjön hade en högre bonus än övriga.
Dessutom bättre OB samt även mer ledigt mm än övriga.

Då lagret vid Insjön ligger totalt fel är det inte direkt lönsamt att ha lagret där.

Företaget var inne först på att bygga ett helt nytt på annan ort. (Örebro eller Jönköping)
Då det hade blivit billigare samt bättre på en mer central ort.

De valde då att stanna vid Insjön samt även bygga ut lagret där.

De anställda får nu söka om sina jobb, samma jobb men med "sämre" avtal.
Nya avtalet är enligt kollektivavtalet precis som övriga har inom samma yrke.
Citera
2025-10-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten

Finns ett avtal för lagerarbetare och det avtalet är det som ligger på bordet nu. Biltema går bra men dom får ingen specialbonus så varför skulle inaveln i insjö få det? Bara konstigt!
Folk lever över sina tillgångar och då bölar man till media. 5000kr är en bonus och inte grundlön. Så man är bra dum i huvudet om man lever över sin grundlön. Inavel delux
Citera
2025-10-16, 19:37
Medlem
Citat:
De har samma lön men deras bonus blir som de övriga får.

Anställda vid lagret vid Insjön hade en högre bonus än övriga.
Dessutom bättre OB samt även mer ledigt mm än övriga.

Då lagret vid Insjön ligger totalt fel är det inte direkt lönsamt att ha lagret där.

Företaget var inne först på att bygga ett helt nytt på annan ort. (Örebro eller Jönköping)
Då det hade blivit billigare samt bättre på en mer central ort.

De valde då att stanna vid Insjön samt även bygga ut lagret där.

De anställda får nu söka om sina jobb, samma jobb men med "sämre" avtal.
Nya avtalet är enligt kollektivavtalet precis som övriga har inom samma yrke.

Exakt! Antingen skriver man på sitt nya avtal eller så struntar man i det och går hem och bölar å ringer media för man lever över sina tillgångar. Jävla gnäll. Dom kan söka liknande jobb så får dom se att det blir inte bättre iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in