• 1
  • 2
Idag, 12:04
Medlem
cmdQs avatar
2022 köpte jag aktier i Clas Ohlson för 67kr st dom har sen dess stigit som en heliumballong och började närma sig 400kr men sen kom avslöjandet om hur illa dom behandlar sina anställda och nu är den nere runt 350kr…

Tror ni bubblan har spruckit eller kommer dom kunna återhämta sig från det här?

Själv sålde jag 50% när den gick under 375kr och går den under 300kr säljer jag resten.

*postat med taptalk så ber om ursäkt för misstag i texten*
Citera
Idag, 12:15
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
2022 köpte jag aktier i Clas Ohlson för 67kr st dom har sen dess stigit som en heliumballong och började närma sig 400kr men sen kom avslöjandet om hur illa dom behandlar sina anställda och nu är den nere runt 350kr…

Själv sålde jag 50% när den gick under 375kr och går den under 300kr säljer jag resten.

är det bara på huvud lagret man behandlar personalen illa eller är det överallt
Citera
Idag, 12:17
Medlem
Citat:

Tänk så här: Skulle jag köpa aktien i dag? Om inte, sälj.
Citera
Idag, 12:26
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Tänk så här: Skulle jag köpa aktien i dag? Om inte, sälj.
Jag besöker inte butiken lika ofta (trotts i princip monopol där jag bor). Verkar fokusera mer på cafet där jag bor.

Jag har undrat om iden möjligen är över.
Citera
Idag, 12:30
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
är det bara på huvud lagret man behandlar personalen illa eller är det överallt
Har ingen insiderinformation tyvärr men avslöjandet om lagret fick mig att tappa förtroendet för hela kedjan 🙁
Citera
Idag, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag besöker inte butiken lika ofta (trotts i princip monopol där jag bor). Verkar fokusera mer på cafet där jag bor.

Jag har undrat om iden möjligen är över.
I och för sig är det klart fiffigt att besöka butiken, eller testhandla via internet, om man tänkt investera i aktien.

Men jag tänkte mer att de har haft sin uppgång, och varför köpa något som redan rusat.

Sedan är butikerna svåra att hitta i numera, de har infört någon form av IKEA-navigering, utan att lyckas. Men det värsta är att handla på webben...

Man väljer ut några saker, får upp att handla för fyrtioåtta kronor till, så får du fri frakt. När man har valt ut något som man egentligen inte vill ha men för att slippa frakten så kan en viss produkt inte skickas med det fria fraktalternativet... Och så vidare i all evighet.

Efter ett par köp så har man tröttnat, och går inte ens in och tittar på vad de har för prylar, för man vet redan innan att de ska försöka knulla mig. Och det tycker inte jag om, och jag kan tänka mig att jag inte är den enda som känner att de utnyttjar mig. Okej att de tjänar pengar mig mig och andra kunder, men det är inte okej att de trixar.

Att lagerpersonalen också känner sig utnyttjade gör inte saken bättre. Man ska ha nöjda kunder och nöjd personal, då går företaget bra.

Så sälj. Ta hem vinsten.
Senast redigerad av Stiffinger Idag kl. 12:37.
Citera
Idag, 12:36
Medlem
Citat:
Har ingen insiderinformation tyvärr men avslöjandet om lagret fick mig att tappa förtroendet för hela kedjan 🙁

Hur många av dessa lågprisbutiker som säljer mängder med billiga artiklar, tror du har en sund arbetsmiljö på lagret?

Jag gissar på noll, med väldigt få enskilda undantag.
Citera
Idag, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Hur många av dessa lågprisbutiker som säljer mängder med billiga artiklar, tror du har en sund arbetsmiljö på lagret?

Jag gissar på noll, med väldigt få enskilda undantag.
Vilka är börsnoterade?

ÖoB AB - Nix
Dollarstore - Nix
Biltema - Nix
Motonet - Nix
IKEA - Nix
Normal - Nix
Senast redigerad av Stiffinger Idag kl. 12:44.
Citera
Idag, 12:43
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Tänk så här.
Ett företag som är rättvist och behandlar människor som fria varelser kommer gå i konkurs snabbt.
Citera
Idag, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vilka är börsnoterade?

ÖoB AB - Nix
Dollarstore - Nix
Biltema - Nix
Motonet - Nix
IKEA - Nix

Rusta är börsnoterat.
Sen har jag inte koll på hur många av de du beskriver och liknande som indirekt ägs av börsnoterade bolag/koncerner, men det är säkert nån utav dom.
Citera
Idag, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Rusta är börsnoterat.
Sen har jag inte koll på hur många av de du beskriver och liknande som indirekt ägs av börsnoterade bolag/koncerner, men det är säkert nån utav dom.
Sant att Rusta är börsnoterat. Men jag tror inte att något av bolagen jag nämnde har något börsbolag som storägare i alla fall.

Men givetvis, köper jag Investor eller något annat investmentbolag, så finns det såklart företag där som kanske inte är helt perfekta vad gäller personalpolitik.
Citera
Idag, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Tänk så här.
Ett företag som är rättvist och behandlar människor som fria varelser kommer gå i konkurs snabbt.
Så Clas Ohlson kommer snart att gå i kk?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in