Citat:
Ursprungligen postat av
kyrkstocken
Jag besöker inte butiken lika ofta (trotts i princip monopol där jag bor). Verkar fokusera mer på cafet där jag bor.
Jag har undrat om iden möjligen är över.
I och för sig är det klart fiffigt att besöka butiken, eller testhandla via internet, om man tänkt investera i aktien.
Men jag tänkte mer att de har haft sin uppgång, och varför köpa något som redan rusat.
Sedan är butikerna svåra att hitta i numera, de har infört någon form av IKEA-navigering, utan att lyckas. Men det värsta är att handla på webben...
Man väljer ut några saker, får upp att handla för fyrtioåtta kronor till, så får du fri frakt. När man har valt ut något som man egentligen inte vill ha men för att slippa frakten så kan en viss produkt inte skickas med det fria fraktalternativet... Och så vidare i all evighet.
Efter ett par köp så har man tröttnat, och går inte ens in och tittar på vad de har för prylar, för man vet redan innan att de ska försöka knulla mig. Och det tycker inte jag om, och jag kan tänka mig att jag inte är den enda som känner att de utnyttjar mig. Okej att de tjänar pengar mig mig och andra kunder, men det är inte okej att de trixar.
Att lagerpersonalen också känner sig utnyttjade gör inte saken bättre. Man ska ha nöjda kunder och nöjd personal, då går företaget bra.
Så sälj. Ta hem vinsten.