Citat:
Vad menar du med att jag inte ser all hjälp jag får i vårt samhälle?
Det var väl exakt det jag skrev eller? Många män nu vill gå tillbaka till hur det var förr för att kunna låsa kvinnor till sig och få alla fördelarna med att leva med en kvinna utan ansträngning eller motkrav.
Så du tror alltså att jag som kvinna skulle sitta på stranden och bli "försörjd" av min man om han och jag hamnade på en öde ö? Är det så du och din fru hade hanterat det?
Det var väl exakt det jag skrev eller? Många män nu vill gå tillbaka till hur det var förr för att kunna låsa kvinnor till sig och få alla fördelarna med att leva med en kvinna utan ansträngning eller motkrav.
Så du tror alltså att jag som kvinna skulle sitta på stranden och bli "försörjd" av min man om han och jag hamnade på en öde ö? Är det så du och din fru hade hanterat det?
Allt skydd du får i form av militär, polis, och ordningsvakter etc.. Lägg därtill all skattefinansierad vård.
Kvinnor finns så klart inom alla dessa yrkesgrupper och kvinnor betalar också massa jävla skatt som finansierar välfärden men detta hypotetiska exempel handlar om hur det skulle se ut om männen inte var med i systemet och kvinnor fick klara sig själva. Systemet skulle för det första inte gå ihop ekonomiskt, och känslan av trygghet som du tar för givet skulle försvinna.
Kvinnorna skulle inom kort komma springande tillbaka till männen och använda den strategi som naturen gett er, nämligen att sära på benen.
Jag tror ingen vill gå tillbaka, män gynnas också av ett modernt välfärdssamhälle, men kvinnor gynnas mest.
När ni börjar ert nya liv på ön skulle det inte ta lång tid för dig att inse att allt som du kan bidra med kan din man också göra, men allt som han kan göra kan inte du göra. Han gör allt som är mest riskabelt och allt som är tyngst. Och då är du inte ens gravid i det här scenariot. Skulle du bli det så förstärks skillnaderna ytterligare.