2025-10-07, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
De som är "queer", ja
En man som bär det av rent estetiska skäl är en egocentrisk narcissist medans någon som är "queer" uttrycker hbtq-politik och därför får godkännande att bära det som politiks aktion
Jag syftade på din rörelse generellt, majoriteten av feminister är de första som hade klagat om det blev en trend med män som bär string på stranden som med det är nu med kvinnor som bär string på stranden
Jag såg morsor i string i sälskap med sina söner i sommras, du tycker alltså det hade varit lämpligt med en far som bär string i sällskap med sin dotter?
Jag har inte frågat varför de sminkar och klär sig som de gör. Det är deras ensak. När jag skrev att jag hade queera i bekantskapskretsen var det inte folk som jobbar på samma arbetsplats som jag jag avsåg.

Jag upplever inte att jag har en rörelse.

Jag bryr mig inte om folks val av badkläder.
Citera
2025-10-07, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag har inte frågat varför de sminkar och klär sig som de gör. Det är deras ensak. När jag skrev att jag hade queera i bekantskapskretsen var det inte folk som jobbar på samma arbetsplats som jag jag avsåg.
Och dessa arbetskollegor är alltså straighta cismän? De flesta arbetsplatser har förbud för smink och alternativmode på cismän och ni feminister ser inget problem med det eftersom ni hävdar att män enbart har fördelar
Ni ignorerar medvetet den högre sociala friheten för kvinnor när ni hävdar att män har alla fördelar
Hög inkomst för män kräver stel slips med kostym livsstil en livsstil jag inte vill ha, är då hellre fattig
Valfri influencer är mer privilegierad än Donald Trump då Donald Trump lever funktionalististiskt slips med kostym liv och influencern är i en ständig feberdröm med konstant exstas över att få vara sig själv dygnet runt och samtidigt kunna resa jämt och ständigt

Citat:
Jag upplever inte att jag har en rörelse.
Feminism är en politisk rörelse precis som alla andra

Citat:
Jag bryr mig inte om folks val av badkläder.
Snygg efterhandskonstruktion, hade en far burit string i sälslkap med sitt barn så hade du sett det som olämpligt och perverst, något jag är benägen att hålla med om, men jag gör inte skillnad på när morsor bär string med sina barn
Citera
2025-10-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtrty
Och dessa arbetskollegor är alltså straighta cismän? De flesta arbetsplatser har förbud för smink och alternativmode på cismän och ni feminister ser inget problem med det eftersom ni hävdar att män enbart har fördelar
Ni ignorerar medvetet den högre sociala friheten för kvinnor när ni hävdar att män har alla fördelar
Hög inkomst för män kräver stel slips med kostym livsstil en livsstil jag inte vill ha, är då hellre fattig

Offentlig sektor vettu 🙂
Alldeles för mycket värdegrund för att förbjuda män att bära smink och alternativmode.
Citera
2025-10-07, 17:00
Medlem
Citat:
Offentlig sektor vettu 🙂
Alldeles för mycket värdegrund för att förbjuda män att bära smink och alternativmode.
Det är tillåtet när det ej är en definierad identitet
Straighta cismän som bär det av RENT ESTETISKA SKÄL har ej skydd av DO då det inte är en tydligt definierad identitet enligt det marxistiska tycka synd om systemet
Det går hur bra som helst att förbjuda en man att bära smink till uniformen bakom kassan på snabbköpet eller som sjuksköterska medans du kan se kvinnor med lila hår och smink bakom kassan på snabbköpet eller som sjuksköterska
Jag fick själv vård av en kvinnlig sjusköterska med gothsmink nyligen, såg en annan som hade hälften rosa och hälften grönt hår, detta hade ej gått för manliga sjuksköterskor
Citera
2025-10-11, 00:19
Medlem
Sladdarens avatar
Kvinnor gillar stor förändring fast det inte är nödvändigt, eftersom de röstar alltid för stor förändring fast de har inga belägg för hur det kommer att arta sig eller vad utfallet blir eller vad succesiv kontrollmätning innebär. Dvs testa steg för steg i försiktighetens tecken att kunna återkalla beslutet

Så gör feminister och extrem ska vi inte ens tala om

Handlar det inte mer om att få rätt genom att göra rätt som kvinna..dvs mänskliga rättigheter
Citera
2025-10-11, 09:22
Medlem
Gränsen går vid hat. Hatet skiljer extrem-feminister från vanliga feminister.

Extrem-feministerna:

- De hatar på kvinnor som vill ha barn och gifta sig.

Exempel : De hatar Tayler Swift numera eftersom hon inte anslutit sig till hatet mot män.

- Eller gifter sig och tar kol på mannen.

Den viktigaste Amerikanska feministen Gloria Steinem ,från Wikepedia:

"Den 3 september 2000, vid 66 års ålder, gifte sig Steinem med David Bale, far till skådespelaren Christian Bale.[4][61] Steinem och Bale hann vara gifta i tre år innan han dog av lymfom i hjärnan den 30 december 2003. Då var han 62 år gammal"

Hon fick ärva vad jag hört 5 miljoner dollar.

- Vi har också feministerna som ansluter sig till Hamas eftersom de hatar också västerländska män.

Exempel: De älskar Islam och vill ha mer av det ,men problemet är att Islam älskar inte dem. Greta är en .men det finns fler.

Dessa feminister finns i media och har stor makt ,målet är att förstöra den västerländska samhällsbygget. Finns mest inom vänsterpartier.
Citera
2025-10-11, 13:23
Avstängd
BOMB-CPs avatar
Alla kvinnor som pratar om sina rättigheter bla bla bla är extremfeminazis, kvinnor ska vara glada om dom får nya städprylar nån gång ibland, sen ska dom bara gö som man säg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in