2025-10-03, 21:25
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Jag tycker t.ex. att det är intressant att här i de nordiska länderna där vi väl ändå har gått längst med det här med jämställdhet och att alla ska ha samma möjligheter och fritt kan välja sin yrkesbana i livet så är könsuppdelningen på arbetsmarknaden som störst.
Citera
2025-10-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyItsJimmy
Vet du vad whataboutism är?

Jag vet utmärkt vad whataboutism är ja, men att påpeka faktan av att verkligheten faktiskt är raka motsatsen till vad du påstår är inte whataboutism.
Citera
2025-10-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag tycker t.ex. att det är intressant att här i de nordiska länderna där vi väl ändå har gått längst med det här med jämställdhet och att alla ska ha samma möjligheter och fritt kan välja sin yrkesbana i livet så är könsuppdelningen på arbetsmarknaden som störst.

Menar du att i samhällen med mer traditionella könsroller är fler kvinnor byggarbetare och fler män barnskötare?

Ber om en liten käłla till detta påstående.
Citera
2025-10-03, 21:30
Medlem
Det är väl sen gammalt
Citera
2025-10-03, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Ursäkta, 1950-talets analys av verkligheten ringde och ville ha tillbaka sin beskrivning av verkligheten.

Din beskrivning stämmer inte med fenomen som MGTOW, som förövrigt feminister hatar och är motståndare till. Vilket ligger i linje med mitt påstående. Vilket också ligger i linje med Ts tes, att inte ens när män säger att ni får göra som ni vill, ni slipper oss. Så varken vill eller kan kvinnliga feminister släppa taget. Allt som motsäger deras världsbild är ett hot, ergo; de vill vara fria, men bara om det sker under beskydd.

Män får gärna "gå sin egen väg" för feminister och undvika kvinnor så mycket de vill. grejen är att dessa män sällan undviker kvinnor helt eller hur... utan MGTOW är i regel samma skit som övriga kvinnohatare....
Citera
2025-10-03, 21:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Menar du att i samhällen med mer traditionella könsroller är fler kvinnor byggarbetare och fler män barnskötare?

Ber om en liten käłla till detta påstående.

Det skrev jag inte.

https://www.youtube.com/shorts/3Lt6QDWY5WE
Citera
2025-10-03, 21:39
Medlem
Ballcancers avatar
Så du väljer att inte tro på dessa "rabiata feminister" för att du inte delar deras åsikter för att det inte passar in i din världsbild?
Skulle du må bra om du gjorde som samhället och andra ville istället för att göra som du själv vill?
Citera
2025-10-03, 21:42
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Män får gärna "gå sin egen väg" för feminister och undvika kvinnor så mycket de vill. grejen är att dessa män sällan undviker kvinnor helt eller hur... utan MGTOW är i regel samma skit som övriga kvinnohatare....

Ok? Bevisar inte du lite det jag påstod? Män som ”går sin egen väg” är kvinnohatare är din ståndpunkt. Så män som inte vill ha något med kvinnor att göra, som gör som feminister säger åt dem att göra, låta dem vara ifred, hatar kvinnor? Du bevisar verkligen Ts påstående.
Citera
2025-10-03, 21:45
Medlem
Citat:
Det skrev jag inte.

https://www.youtube.com/shorts/3Lt6QDWY5WE
Jag bad om en källa på att könsuppdelningen på arbetsmarknaden är som störst i länder som jobbat mest med jämställdhet. Alltså en riktig källa. Statistik du vet.
Citera
2025-10-03, 21:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag bad om en källa på att könsuppdelningen på arbetsmarknaden är som störst i länder som jobbat mest med jämställdhet. Alltså en riktig källa. Statistik du vet.

Så du tror inte att han har koll på det?
Citera
2025-10-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Ok? Bevisar inte du lite det jag påstod? Män som ”går sin egen väg” är kvinnohatare är din ståndpunkt. Så män som inte vill ha något med kvinnor att göra, som gör som feminister säger åt dem att göra, låta dem vara ifred, hatar kvinnor? Du bevisar verkligen Ts påstående.

Nej MGTOW är i regel kvinnohatare..män som inte umgås med kvinnor kan handla om andra saker.
Citera
2025-10-03, 21:53
Medlem
Citat:
Så du tror inte att han har koll på det?
Jag tycker nog du ska ha koll på det innan du presenterar det som fakta.

Tror du själv att det finns fler manliga barnskötare och kvinnliga säg brand"män" och poliser i mindre jämställda länder? Eller lyssnar du bara blint på Peterson?
Fasen vad han ser smal och ämlig ut föresten. Mår han ok?
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2025-10-03 kl. 21:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in