2025-10-03, 19:09
Medlem
Ren tur att ingen dog?
Citera
2025-10-03, 19:19
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primoroso
Det är hemskt såklart, men det som var värst för mig var att jag hade buk- och rygg- och höftsmärtor samtidigt och det kändes som knivar som högg i kroppen. Detta tillsammans med frossa, huvudvärk och yrsel. Sån konstig blandning av symptom. Har buk- och ryggsmärtor samt huvudvärken kvar en vecka senare. Kan inte äta riktig mat utan det krampar något sjukt i magen.
Fy fan. Hiskeliga saker! Men du behövde aldrig söka dig till sjukhus?
Jag hade ju sökt utan att blinka med såna symptom
Senast redigerad av Mangelina 2025-10-03 kl. 19:22.
Citera
2025-10-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Du förstår uppenbarligen inte poängen. På en seriös krog smakar personalen alltid av maten under tiden den tillagas. Det ingår i yrket. Eftersom ingen i personalen har insjuknat har de knappast skött sina grundläggande arbetsuppgifter; Att smaka av maten innan den serveras. Eftersom de har brustit med avsmakningen kan man även dra slutsatsen att de säkert har brustit i andra grundläggande restauranguppgifter, till exempel hygien och korrekt råvaruhantering.
De smakar knappast av osten innan den serveras…
Citera
2025-10-03, 19:24
Medlem
Citat:
Det är hemskt såklart, men det som var värst för mig var att jag hade buk- och rygg- och höftsmärtor samtidigt och det kändes som knivar som högg i kroppen. Detta tillsammans med frossa, huvudvärk och yrsel. Sån konstig blandning av symptom. Har buk- och ryggsmärtor samt huvudvärken kvar en vecka senare. Kan inte äta riktig mat utan det krampar något sjukt i magen.

Var du en av dom smittade från Restaurangen?
Citera
2025-10-03, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Fy fan. Hiskeliga saker! Men du behövde aldrig söka dig till sjukhus?

Jo, när jag visste var det var men då var jag redan på bättringsvägen. Skulle åkt in tidigare nu när jag vet i efterhand, men jag och min pojkvän klarade knappt av att gå eller stå själva. Sen trodde vi då att det bara var någon sjuk variant av influensa och inte såhär allvarligt.
Citera
2025-10-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Var du en av dom smittade från Restaurangen?

Ja tyvärr.
Citera
2025-10-03, 19:33
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Jo, när jag visste var det var men då var jag redan på bättringsvägen. Skulle åkt in tidigare nu när jag vet i efterhand, men jag och min pojkvän klarade knappt av att gå eller stå själva. Sen trodde vi då att det bara var någon sjuk variant av influensa och inte såhär allvarligt.
Finns väl bara en sak man får vara glad över i det här läget och det är att man inte fick sepsis också
Citera
2025-10-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Finns väl bara en sak man får vara glad över i det här läget och det är att man inte fick sepsis också

Verkligen! Är mycket tacksam och lider med personerna som har fått det.
Citera
2025-10-03, 19:36
Avstängd
Citat:

Hur många timmar efter ni ätit fick du dina symtom?
Citera
2025-10-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Hur många timmar efter ni ätit fick du dina symtom?

Ganska precis 24h efter.
Citera
2025-10-03, 19:39
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Verkligen! Är mycket tacksam och lider med personerna som har fått det.
Finns det något du misstänker rent spontant själv av det ni åt?

När jag läste menyn tänkte jag direkt ostron, men det får man väl inte listeria av utan andra otäcka saker
Citera
2025-10-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Kan du komma med någon form av bevis för dina påståenden?
Jag tror inte man köper färdig gravad eller rökt någonting för det är en lyx restaurang av rang.
Märkning och renlighet är inga bekymmer på Coco och carmen.

Jag talar i generella termer. Jagkänner inte till några detaljer om den specifika restaurangen.
Jag fattar att de inte köper färdigförädlade produkter . Jag berättade bara om livsmedelsbranschen.
Den mänskliga faktorn ÄR stor vid ständigt fullbokade restauranger. .
Det är jobbigt att vara krögare. Jag hoppas att det finns investerare som kan ta den ekonomiska baksmällan.
Hoppas att allt går bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in