2025-09-30, 22:11
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
På vilket sätt menar du att detta sker bara för att man tillåter slöja på ett kontor?
Minns hur min farmor och hennes väninnor alltid tog på sig slöja innan söndagspromenaden.
Nu är den gamla fina svenska traditionen alltså på väg bort bara för att
SD vill bestämma om detaljer i människors liv...

Det är rätt stor skillnad på en söndagspromenad och 100 % av tiden man är utanför hemmet.
Citera
2025-09-30, 22:16
Medlem
kalkryggars avatar
I dessa lokaler så bör alla religiösa symboler vara förbjudna av självklara anledningar. Inget konstigt eller rasistiskt alls.

Bra förslag.
Citera
2025-09-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
SD vill införa ett slöjförbud i Europaparlamentet.

Osmakligt och absurt, menar C-toppen Abir al Sahlani.

– Det fattades bara ännu en jävla man som ska berätta för kvinnor hur de ska klä sig, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-eu-anstallda

Vad anser ni? Jag anser att anställda i EU-parlamentet får klä sig hur de vill. Det skall inte politikerna ha något som helst med att göra. Om Charlie Weimers störs så mycket av att se en städare i hijab på jobbet då bör han byta jobb.

Byt ut Charlie Weimers istället han har inte med andras klädval att gör!
Citera
2025-09-30, 23:05
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcon1111
Ja precis!!!
Eller bör gälla i hela Europa!!!

Kommer ihåg när jag var ung, då fanns det bara påskkärringar runt påsken.
Det var på den tiden Sverige och Europa var fint och välfungerande, vi måste skicka hem skiten!!!

Japp, samma sak när jag var ung.
Vi hade ett barn av 750st i min högstadieskola som var flykting från iran tror jag. Var ett par till mörka men de var adopterade och funkade ok. En somalie eller liknande var väl inte helt färdigknullad tror jag då han var jävligt knepig.
Citera
2025-09-30, 23:11
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Riktigt bra förslag men bör också gälla i riksdagen.

.
Senast redigerad av pestloppan 2025-09-30 kl. 23:13.
Citera
2025-09-30, 23:13
Medlem
pestloppans avatar
Citat:

– Det fattades bara ännu en jävla man som ska berätta för kvinnor hur de ska klä sig, säger hon.

Vad anser ni? Jag anser att anställda i EU-parlamentet får klä sig hur de vill. Det skall inte politikerna ha något som helst med att göra. Om Charlie Weimers störs så mycket av att se en städare i hijab på jobbet då bör han byta jobb.

Undrar varför politikern Weimers stör sig så mycket på hur städpersonalen i EU-parlamentet klär sig...
Citera
2025-09-30, 23:22
Medlem
NewDawnFadess avatar
Citat:
Vi har många muslimska länder i Europa…
Det har vi inte alls! Och det ska vi heller inte ha. Snarare bör vi göra allt för att få bort muslimer från Europa. Ett sätt är att förbjuda muslimska hucklen, för om det är viktigt för dem, flyttar de hem.
Citera
2025-10-01, 00:49
Medlem
Citat:

Bra att SD står up mot förtryck. representerar man något så betydelsefullt som EU ska man inte bära slöja.
Citera
2025-10-01, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Det har vi inte alls! Och det ska vi heller inte ha. Snarare bör vi göra allt för att få bort muslimer från Europa. Ett sätt är att förbjuda muslimska hucklen, för om det är viktigt för dem, flyttar de hem.

Det bästa vore att förbjuda islam och liknande även i deras hemländer. Men jag antar att det inte är någon stor fråga för Sd.
Citera
2025-10-01, 06:58
Medlem
Citat:
Vi har många muslimska länder i Europa och vi har många invandrade muslimer i Europa. Det är inga problem att någon arbetar i slöja på ett kontor. Kort sagt är Sd ute och seglar ännu en gång.

Har vi många muslimska länder i Europa? Kan du inte berätta lite om dom här muslimska länderna i Europa? Tänker du på Turkiet som inte ens tillhör Europa? Eller är det i ditt efterblivna muslimhuvud du tror att Europeiska länder är musslor?
Citera
2025-10-01, 07:14
Medlem
Islam bör terrorklassas och helt förbjudas.
Det finns fog för det.
Citera
2025-10-01, 07:17
Medlem
SmarterThanYous avatar
Råder det kippah-förbud?

Nej men dåså. Däremot är det en symbol för att kvinnor underkastar sig män i det offentliga rummet och bör därför hånas för det som den otidsenlighet det är.

Kommer någon klädd i 1600-talskläder kan man inte ta dem på allvar. De får fatta det.

"Bah hej här kommer jag med mitt egna mode från min fårfarmarby i bergen och kräver respekt bland er Stockholmare!"

Alltså, nej.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2025-10-01 kl. 07:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in