Citat:
Det behövs ju inte debatteras om ateism? Det jag sa om ateism är helt korrekt. Verifiera vart du vill.
- "Ateism innebär avsaknad av eller avståndstagande från tro på någon gud, gudar och högre makter." Wikipedia.
Och resten av ditt inlägg är klassisk what-about-ism.
Det är nästan som om Wiemers tror att hans så hatade islam kommer bli mindre "farligt" om kvinnorna tar av sig Hijaben i parlamentet. Snacka om hjärndött.
Som jag sa i mitt förra inlägg, så vill Wiemers & SD uppenbart smygförbjuda symboler för specifika åsiktsinriktningar. Lustigt nog är den inriktningen precis den inriktning som Wiemers och hans parti är högljudda hatare av. Ett sånt sammanträffande. Vore en annan sak om man ansett att symboler för förbjudas får något man inte är emot. Men eftersom SD anser at alla andra åsikter än deras egna tangerar landsförräderi, så det inget annat att vänta.
Det börjar smått, slutar rått. Så är det i det här fallet (och i andra fall) med både SD och Wiemers.
Anledningen att väldigt få verkar förstå det här, är väldigt enkel: det helt jävla off!
Det är varför ingen behöver veta om det.
- "Ateism innebär avsaknad av eller avståndstagande från tro på någon gud, gudar och högre makter." Wikipedia.
Och resten av ditt inlägg är klassisk what-about-ism.
Det är nästan som om Wiemers tror att hans så hatade islam kommer bli mindre "farligt" om kvinnorna tar av sig Hijaben i parlamentet. Snacka om hjärndött.
Som jag sa i mitt förra inlägg, så vill Wiemers & SD uppenbart smygförbjuda symboler för specifika åsiktsinriktningar. Lustigt nog är den inriktningen precis den inriktning som Wiemers och hans parti är högljudda hatare av. Ett sånt sammanträffande. Vore en annan sak om man ansett att symboler för förbjudas får något man inte är emot. Men eftersom SD anser at alla andra åsikter än deras egna tangerar landsförräderi, så det inget annat att vänta.
Det börjar smått, slutar rått. Så är det i det här fallet (och i andra fall) med både SD och Wiemers.
Anledningen att väldigt få verkar förstå det här, är väldigt enkel: det helt jävla off!
Det är varför ingen behöver veta om det.
Källkritik och läsförståelse får du underkänt i, från din egen källa, under rubriken Statsateism; ”Konkordatet låg till grund för den senare och mindre radikala Laïcitérörelsen, och förbud mot religiösa symboler i det offentliga än idag i Frankrike, exempelvis dagens slöjförbud.”
Också intressant i sammanhanget från samma källa; ”Dödsstraff för ateism
Ateism är belagt med dödsstraff enligt sharialagar, i tretton länder.”
Så enligt din egen källa, så är SD förslaget ett exempel på hur ateism kan praktiseras och konsekvenserna av det i Frankrike med ett slöjförbud i offentliga miljöer.
Vad var det om ”men du då-teknik”, snacka om hjärndött.
Sjäääälvklart, det ser vi ju alla på nyheterna varje dag, eller hur?