2025-10-03, 19:00
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Det behövs ju inte debatteras om ateism? Det jag sa om ateism är helt korrekt. Verifiera vart du vill.
- "Ateism innebär avsaknad av eller avståndstagande från tro på någon gud, gudar och högre makter." Wikipedia.

Och resten av ditt inlägg är klassisk what-about-ism.

Det är nästan som om Wiemers tror att hans så hatade islam kommer bli mindre "farligt" om kvinnorna tar av sig Hijaben i parlamentet. Snacka om hjärndött.

Som jag sa i mitt förra inlägg, så vill Wiemers & SD uppenbart smygförbjuda symboler för specifika åsiktsinriktningar. Lustigt nog är den inriktningen precis den inriktning som Wiemers och hans parti är högljudda hatare av. Ett sånt sammanträffande. Vore en annan sak om man ansett att symboler för förbjudas får något man inte är emot. Men eftersom SD anser at alla andra åsikter än deras egna tangerar landsförräderi, så det inget annat att vänta.
Det börjar smått, slutar rått. Så är det i det här fallet (och i andra fall) med både SD och Wiemers.
Anledningen att väldigt få verkar förstå det här, är väldigt enkel: det helt jävla off!
Det är varför ingen behöver veta om det.

Källkritik och läsförståelse får du underkänt i, från din egen källa, under rubriken Statsateism; ”Konkordatet låg till grund för den senare och mindre radikala Laïcitérörelsen, och förbud mot religiösa symboler i det offentliga än idag i Frankrike, exempelvis dagens slöjförbud.

Också intressant i sammanhanget från samma källa; ”Dödsstraff för ateism
Ateism är belagt med dödsstraff enligt sharialagar, i tretton länder.”

Så enligt din egen källa, så är SD förslaget ett exempel på hur ateism kan praktiseras och konsekvenserna av det i Frankrike med ett slöjförbud i offentliga miljöer.

Vad var det om ”men du då-teknik”, snacka om hjärndött.
Citera
2025-10-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Din 50 procent-uppgift är bara något du skräms med. Jag förhåller mig skeptisk till den. Jag är inte heller rädd för muslimer. Det är vanliga människor.

Dansk undersökelse men danska muslimer är bättre integrerade än svenska då de har inte har samma enklaver så talet borde vara högre eller mycket högre i sverige. Finns liknande undersökningar om förtidspension, kriminalitet och sharia på mena men fortsätt du att strutsa dig igenom livet och aktivt att motarbeta minoriteter och kvinnor för det är det du gör när du blundar för fakta.

https://www.berlingske.dk/opinion/ny...DPikEAug%3D%3D
Senast redigerad av Intressgruppen 2025-10-03 kl. 20:23.
Citera
2025-10-04, 00:53
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Dansk undersökelse men danska muslimer är bättre integrerade än svenska då de har inte har samma enklaver så talet borde vara högre eller mycket högre i sverige. Finns liknande undersökningar om förtidspension, kriminalitet och sharia på mena men fortsätt du att strutsa dig igenom livet och aktivt att motarbeta minoriteter och kvinnor för det är det du gör när du blundar för fakta.

https://www.berlingske.dk/opinion/ny...DPikEAug%3D%3D
Hur ser det ut med brottsstatistiken i Sverige för muslimer som begått hatbrott mot homosexuella? Om nu homofobi är utbrett, 50 % eller mer, bland muslimer så borde det också vara utbrett med hatbrott. Förs ingen sån statistik? Det borde vara välkänt bland homosexuella att det är farligt att vistas bland muslimer, vilket då blir känt för alla även om ingen statistik förs.

Sharia är mycket konservativt. En uppsättning religionsbaserade strikta lagar som inte passar i ett modernt och sekulärt Sverige. Vill man slippa det så stärker man det sekulära förhållandet mellan religion och lagstiftning. Att förbjuda vissa huvudbonader i utvalda lokaler ligger långt ifrån det.

Om muslimers syn på kriminalitet så är den som alla andras - att bli utsatt är brott är inget man vill vara med om. Att begå brott, vara brottsling osv är det få som vill. Vissa kan av olika skäl inte låta bli, men det är inte något typiskt för muslimer.

När var du i samtal med en muslim senast? Jag var det under gårdagen under en stund. En trevlig kvinna som för mig var som vilken svensk kvinna som helst. Nu frågade jag förstås inte om hon var muslim, utan jag antar det genom hennes hijab. Inte för att personliga anekdoter har någon större betydelse.
Citera
2025-10-04, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Sverigedemokrater har så förutsägbar debatt teknik.

Källa toaletten eller?

Ja, det finns en lång rad opinionsundersökningar som tydligt visar att muslimer världen över uttrycker stöd för idéer och lagar som utan tvekan faller inom ramarna för ett auktoritärt tänkande. Det här borde egentligen inte komma som någon överraskning, det räcker att titta på hur en majoritet i många muslimska länder ställer sig till införandet av sharia som statlig lag för att se vartåt vinden blåser...

Att du inte ser några problem med att EU-anställda bär slöja är helt enkelt enormt naivt och godtroget.
I en sekulär offentlighet ska staten vara neutral, och den som representerar det offentliga bör inte signalera religiös tillhörighet.

Även om man accepterar att vissa bär slöjan frivilligt (trots att det till 99% är ett hjärntvättat val sedan tidig ålder) kvarstår faktum: slöjan representerar i grunden ett system som begränsar kvinnors frihet. Därför hör den inte hemma i offentliga sammanhang inom EU...
Citera
2025-10-04, 08:01
Medlem
Citat:
Hur ser det ut med brottsstatistiken i Sverige för muslimer som begått hatbrott mot homosexuella? Om nu homofobi är utbrett, 50 % eller mer, bland muslimer så borde det också vara utbrett med hatbrott. Förs ingen sån statistik? Det borde vara välkänt bland homosexuella att det är farligt att vistas bland muslimer, vilket då blir känt för alla även om ingen statistik förs.

Sharia är mycket konservativt. En uppsättning religionsbaserade strikta lagar som inte passar i ett modernt och sekulärt Sverige. Vill man slippa det så stärker man det sekulära förhållandet mellan religion och lagstiftning. Att förbjuda vissa huvudbonader i utvalda lokaler ligger långt ifrån det.

Om muslimers syn på kriminalitet så är den som alla andras - att bli utsatt är brott är inget man vill vara med om. Att begå brott, vara brottsling osv är det få som vill. Vissa kan av olika skäl inte låta bli, men det är inte något typiskt för muslimer.

När var du i samtal med en muslim senast? Jag var det under gårdagen under en stund. En trevlig kvinna som för mig var som vilken svensk kvinna som helst. Nu frågade jag förstås inte om hon var muslim, utan jag antar det genom hennes hijab. Inte för att personliga anekdoter har någon större betydelse.

För att man inte bedriver statistik på etnicitet linkat till kriminallitet i sverige

Finns många trevliga muslimer men som segment kommer drar de ner sverige i skiten då de inte arbetar mot destruktiva krafter inom sin egen rörelse samt toppar mycket av negativ statistik.

Det borde vara välkänt bland homosexuella att det är farligt att vistas bland muslimer, vilket då blir känt för alla även om ingen statistik förs.

Vad hjälper det homosexuella, eller andra minoriteter ska de sluta åka taxi, flytta när de får en muslimsk granne eller byta jobb när de får en ny muslimsk kollega?
Senast redigerad av Intressgruppen 2025-10-04 kl. 08:16.
Citera
2025-10-04, 09:08
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
För att man inte bedriver statistik på etnicitet linkat till kriminallitet i sverige

Finns många trevliga muslimer men som segment kommer drar de ner sverige i skiten då de inte arbetar mot destruktiva krafter inom sin egen rörelse samt toppar mycket av negativ statistik.

Det borde vara välkänt bland homosexuella att det är farligt att vistas bland muslimer, vilket då blir känt för alla även om ingen statistik förs.

Vad hjälper det homosexuella, eller andra minoriteter ska de sluta åka taxi, flytta när de får en muslimsk granne eller byta jobb när de får en ny muslimsk kollega?
Då är vi tillbaka i frågan om var din uppgift om 50 % homofober bland muslimer i Sverige kommer från. Du gav mig en länk till en dansk nyhetsnotis om en undersökning som visade något om stora antal och det spekulerades även om möjligen ännu större mörkertal - i Danmark.

Du nämner återigen statistik i detta inlägg. Statistik som inte förs kan inte vara statistik.

"Destruktiva krafter", här verkar det som att du tror på en konspirationsteori. Har icke-destruktiva muslimer i landet trätt fram och berättat om dessa krafter inom den egna gruppen? Det finns tiotusentals personer som tror på islam i landet. Vissa är anhängare av shia, andra är sunni och ytterligare andra är anhängare av någon annan tolkning. Dessa är i din mening allihop ett enda stort skrämmande islam. I verkligheten så finns det betydande oenigheter mellan dessa.

Taxiresan fördärvas av att bögarna inte kan pussas och kramas under den korta turen den pågår utan istället får de låtsas vara professionella kollegor. Grannsämjan upphör när den homofobe muslimske grannen flyttar in, så tråkigt och inte alls något som bara kan hända när muslimer är närvarande. Homofoben på arbetsplatsen får snart en kallelse till ett medarbetarsamtal om homofobin fortsätter.
Citera
2025-10-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Ja, det finns en lång rad opinionsundersökningar som tydligt visar att muslimer världen över uttrycker stöd för idéer och lagar som utan tvekan faller inom ramarna för ett auktoritärt tänkande. Det här borde egentligen inte komma som någon överraskning, det räcker att titta på hur en majoritet i många muslimska länder ställer sig till införandet av sharia som statlig lag för att se vartåt vinden blåser...

Att du inte ser några problem med att EU-anställda bär slöja är helt enkelt enormt naivt och godtroget.
I en sekulär offentlighet ska staten vara neutral, och den som representerar det offentliga bör inte signalera religiös tillhörighet.

Även om man accepterar att vissa bär slöjan frivilligt (trots att det till 99% är ett hjärntvättat val sedan tidig ålder) kvarstår faktum: slöjan representerar i grunden ett system som begränsar kvinnors frihet. Därför hör den inte hemma i offentliga sammanhang inom EU...

Ändå kan du inte länka till en enda källa?

Slöjan har flera betydelser.
Citera
2025-10-04, 10:06
Medlem
Citat:
Missförstår du med vilje?

Islam medför så mycket problem och anti-demokratiska krafter. Tex så är 50% av muslimska män homofober, skulle välja sharia före demokrati och extremt mycket annan negativ statistik. Hur förhåller du dig till detta? Är du en nimby?
Har det varit problem för homosexuella i parlamentet på grund av kvinnor med täckt hår?
Citera
2025-10-04, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Har det varit problem för homosexuella i parlamentet på grund av kvinnor med täckt hår?

Sverige är självklart långt mer än parlamentet.
Citera
2025-10-04, 10:55
Medlem
Citat:
Då är vi tillbaka i frågan om var din uppgift om 50 % homofober bland muslimer i Sverige kommer från. Du gav mig en länk till en dansk nyhetsnotis om en undersökning som visade något om stora antal och det spekulerades även om möjligen ännu större mörkertal - i Danmark.

Du nämner återigen statistik i detta inlägg. Statistik som inte förs kan inte vara statistik.

"Destruktiva krafter", här verkar det som att du tror på en konspirationsteori. Har icke-destruktiva muslimer i landet trätt fram och berättat om dessa krafter inom den egna gruppen? Det finns tiotusentals personer som tror på islam i landet. Vissa är anhängare av shia, andra är sunni och ytterligare andra är anhängare av någon annan tolkning. Dessa är i din mening allihop ett enda stort skrämmande islam. I verkligheten så finns det betydande oenigheter mellan dessa.

Taxiresan fördärvas av att bögarna inte kan pussas och kramas under den korta turen den pågår utan istället får de låtsas vara professionella kollegor. Grannsämjan upphör när den homofobe muslimske grannen flyttar in, så tråkigt och inte alls något som bara kan hända när muslimer är närvarande. Homofoben på arbetsplatsen får snart en kallelse till ett medarbetarsamtal om homofobin fortsätter.

Man kan ju titta på liknande länder och dra paralleller därifrån men i Sverige undviker man officiell registrering av etnicitet i statistik eftersom det kan leda till stigmatisering, rasism och diskriminering. Dvs man skyddar muslimer på bekostnad av minoriteter och offer.

Vilka studier finns då: Brå-rapport 2021: Misstänkta för brott är 2,5 gånger vanligare bland utrikesfödda än inrikesfödda.

Finns statistik på gruppen från icke västligt bakgrund från kulturelt liknande länder som sverige där man kan se trender och tendenser, bla inom homofobi, förtidspension, gruppvåldtäkter etc Nu tänker jag inte vara din sökmaskin längre och slösa min tid på en sharia apologet.
Citera
2025-10-04, 11:28
Medlem
Citat:
Jodå, du gjorde det tidigare i tråden:
Uppenbart förstår du inte/vill du inte förstå svenska språket.

Du påstår att jag tror att en kvinna som inte bär hijab inte kan vara muslim,
och så "bevisar" du det med ett citat där jag tydliggör att du förmodligen syftar på muslimska kvinnor utan hijab.

Citat:
En fanbärare, som du själv sagt kan vara tvingad att bära "fanan"? Eller en frivillig fanbärare för ...

Citat:
Du fepplar ju all over the place, säger emot dig själv t.o.m?
Mm. Här är du nog enig med Wiemers. Vissa människor, med vissa karaktäristika, utseende, hudfärg, livsstil, övertygelser, klädsel .. dom ska bara decimeras. Av ren princip.
Spelar ingen roll vem personen är eller vad hon är, vad denne gör eller kan göra ... dom ska bara decimeras. Även klädstilar, färger eller symboler som motsvarar vissa människor ska förbjudas. Och enbart för att någon själv känner så. Du skriver själv du kan enbart hysa förakt för hijab-bärare som lyfts fram, oavsett vad det kan handla om.

Det här är jag emot. Idag är vi tillbaka vid en punkt där Martin Luther Kings tal är relevanta, för Sverige. Där människor kan säga till sina barn, att: '... en dag kommer att leva i en nation där man inte blir dömd efter sin hudfärg, utan efter ens värde som människa och person.'

Vill påminna om att all form av rasism och diskriminering har alltid varit baserade på både övergripande och generaliserande karaktäriseringsbilder samtidigt, och alla som utövat det har känt det är 100% korrekt och relevant. Det är alltid "den andres egna fel på grund av dennes beteende", och det består alltid av slutna argumentationsbanor av konfirmations bias och projektion, vilket den här tråden är översvämmad av.

Det är bara en tidsfråga, innan folk från Stockholm utropas ha lägre IQ än folk från Göteborg, och Stockholmare måste därför drivas ut från Göteborg, med högaffelns metod, för att inte vårt fina Göteborg ska smittas av denna utrotande farsot av genetisk infektion osv. Alla stockholmska symboler ska förbjudas, för att inte initiera små barn i tolerans för dom degenererade Stockholmarna t.o.m.
Uppenbart blajar du bara på.

Jag decimerar verkligen inte hijab-bärande kvinnor i Europa.
För mig som kvinna är de det största hotet mot svensk kvinnofrid,
mot svenska kvinnor.
(Vilket framgår av mina tidigare inlägg om du ids förstå dem.)

Sen finns det nog "hjärntvättade offer",
mest att likställa med grannens hund.
Tiken blir jätteglad när han tar fram kopplet för då vet hon att nu vankas det promenad.
Citera
2025-10-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Källkritik och läsförståelse får du underkänt i, från din egen källa, under rubriken Statsateism; ”Konkordatet låg till grund för den senare och mindre radikala Laïcitérörelsen, och förbud mot religiösa symboler i det offentliga än idag i Frankrike, exempelvis dagens slöjförbud.

Också intressant i sammanhanget från samma källa; ”Dödsstraff för ateism
Ateism är belagt med dödsstraff enligt sharialagar, i tretton länder.”

Så enligt din egen källa, så är SD förslaget ett exempel på hur ateism kan praktiseras och konsekvenserna av det i Frankrike med ett slöjförbud i offentliga miljöer.

Vad var det om ”men du då-teknik”, snacka om hjärndött.
Men vilket jäääkla irrelevant babbel.

Gå ut över hela världen, och fråga 10000 personer ur samtliga länder och kulturer på jorden "Vad är/betyder Ateism?", så får du samma principella svar överallt: att man inte tror på högre makter än människan - med eller utan förakt för oliktänkande.
Det här vet du. Det står överst i Wikipedia, och i vilket uppslagsverk du än tittar i, i vilket land som helst.
Punkt. Slutbabblat.

Och självklart vet ju vi alla att det finns 13 länder i världen som kontrollerar folk direkt i tullen vilken tro dom har, och om man inte har en traditionell tro .. ja då är det nackskott direkt där i tullen. PANG!! bara Sjäääälvklart, det ser vi ju alla på nyheterna varje dag, eller hur?

Du kommer säkert påstå att många av dom länderna är medlem av FN också, vilket isf är en total omöjlighet. Och du kommer garanterat få extrema svårigheter i att förklara varför t.ex. UD inte avråder från inresa till dom länderna.

Hur i h-e skulle tullen ens kunna kontrollera vilken tro en människa bär på eller inte? Och hur vet dom att man inte ljuger isf? Alltså ... åh ... det är ju så verklighetsförryckt. Dina idéer och påståenden klarar sig ju inte ens förbi 1 enda normal genomtänkning ens? Du grälar ju emot bara för du är sur att Viemers idéer inte kan försvaras.

Vad du än röker .... så borde jag prova detsamma.

Viemers idé är ett smyginförande av förbud för att motverka fria åsiktsbildningar, som ligger helt i linje med hans partis politik sen årtionden. Inget annat.
Testa förbjuda blåsippor eller svenska flaggan i EU-parlamentet, då kommer du få se på ett sjuhelvetes liv av SD/AFD m.fl.
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Uppenbart förstår du inte/vill du inte förstå svenska språket.

Du påstår att jag tror att en kvinna som inte bär hijab inte kan vara muslim,
och så "bevisar" du det med ett citat där jag tydliggör att du förmodligen syftar på muslimska kvinnor utan hijab.

Uppenbart blajar du bara på.

Jag decimerar verkligen inte hijab-bärande kvinnor i Europa.
För mig som kvinna är de det största hotet mot svensk kvinnofrid,
mot svenska kvinnor.
(Vilket framgår av mina tidigare inlägg om du ids förstå dem.)

Sen finns det nog "hjärntvättade offer",
mest att likställa med grannens hund.
Tiken blir jätteglad när han tar fram kopplet för då vet hon att nu vankas det promenad.
Fullständigt skitsnack. att decimera kvinnor som bär Hijab är ju exakt vad du gjort hela tiden du varit medblem i Flashback? Det gör du både i den här tråden och i andra trådar med. Ljug inte.
Kvinnor som bär hijab äcklar dig och får dig känna hat, får dig att be personal att avlägsna henne enbart pga hijab:
(FB) Får det lov att vara lite Hijab, någon?
(FB) Mathem tar bort hijab-reklam efter hård kritik – dags att fler gör det?

Kvinnor som bär hijab uppmanar till våldtäkt på kvinnor:
(FB) Får det lov att vara lite Hijab, någon?

Kvinnor som bär hijab gör det frivilligt, är inga tvingade "offer", och är jämställa med den röda nazistiska armbindeln:
(FB) Fick sparken p.g.a sin hijab
(FB) Med hijaben slipper jag era dömande blickar

Kvinnor som bär hijab är ofräscha, luktar illa likt instängt otvättat kön, har förmodligen löss, och är en aura och tecken av idioti:
(FB) SVT intervjuar slöjkvinna: "Hedersförtryck finns även i de etniskt svenska miljöerna"
(FB) Bris hijab-reklam skrämmer bort barn

Kvinnor som bär hijab är döden, lie-kvinnan, emot allt som är liv och kärlek:
(FB) Mathem tar bort hijab-reklam efter hård kritik – dags att fler gör det?
osv osv osv

Det jag sa var exakt rätt "du säger emot dig själv" och du hatar på kvinnor som bär hijab. Och nu helt plötsligt skulle det inte stämma? Jävla blåljugande bara.

Du får ha din egen åsikt, men man kan inte förbjuda andra människors frihet bara för att du själv har en åsikt, eller för att andra åsikt går emot din åsikt. Det är det Viemers vill göra, av politiska skäl.
Senast redigerad av Robbinist 2025-10-04 kl. 12:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in