Citat:
En politiker som företräder höger-politiska perspektiv, vet om att denne företräder just höger-politiska perspektiv, och att det höger-politiska perspektivet är bara en del av många perspektiv i alla samhällen. Det är som "känsla" vs "förnuft". Man kan inte gå på enbart förnuft och inte enbart känsla. Man behöver olika doser av alla aspekter, alla politiska perspektiv för att ett samhälle ska fungera. Annars blir det samhällelig och politisk "skörbjugg" eller "inavel". Varje samhälle behöver representation för såväl vänstern, mitten, som högern, alla dimensioner.
Fast du har ju inga argument? Ditt argument är att SD är ”rasister” och därför är allt de gör ”rasistiskt”?
Jag har aldrig påstått att jag är för förbud, däremot ser jag likheter mellan slöjförbud och slöjförbud, om x och y leder till z så finns det en korrelation mellan x och y.
Vilka politiker är inte motståndare till företeelser som inte överensstämmer med just deras egna värderingar?
Jag har aldrig påstått att jag är för förbud, däremot ser jag likheter mellan slöjförbud och slöjförbud, om x och y leder till z så finns det en korrelation mellan x och y.
Vilka politiker är inte motståndare till företeelser som inte överensstämmer med just deras egna värderingar?
Kort sagt: Inga mentalt nyktra politiker är motståndare till alla företeelser som inte överensstämmer med just deras egna värderingar.
SD är unikt i den svenska riksdagspolitiken på det sättet. "Gör som vi säger, eller så förstör vi hela det politiska landskapet, för vi blir sura". Det är inte en demokratisk inställning alls. Det är strävan efter samma slags ledarskap som SD har invärtes: autokrati. Det är politiskt klassiskt för extremister.
Att du uppenbarligen inte förstår varför man INTE skulle vara fiende till precis allt som inte motsvarar just ens egna personliga åsikter och bevekelser, det är väldigt talande för hur du tänker.
Det förklarar varför du tolkar mig på samma svart/vita sätt:
Jag väntar fortfarande på det jag frågade förut, som du sa jag inte svarat på:
Citat:
Nå ....?
Berätta nu: på vilket sätt är Viemers förslag "en direkt kopia" av just slöjförbudet ur Frankrikes Laïcité-tradition? (tips, börja med att gräva fram dom väldigt omfattande och långa Laïcité principerna, och jämför alla dessa med detaljerna i Wiemers förslag).
... så får vi förklara för dig vad som är fel med ditt påfund.
... så får vi förklara för dig vad som är fel med ditt påfund.
Senast redigerad av Robbinist 2025-10-09 kl. 12:49.
Senast redigerad av Robbinist 2025-10-09 kl. 12:49.