Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Bara tröttsamt. Jag har inte tagit upp människors lika värde, utan jämställdhet. Så vad du svarar på är helt obegripligt. Enda jag kan komma på, är att du inte gillar det jag säger.
Man har visst kvoterat in människor genom D.E.I. Man har även gjort det på högre utbildningar. Men du vill diskutera nåt annat.
Det finns ett lagförslag om jämställdhet mellan könen i USA, men som aldrig gått igenom. Men jämställdhet är inte samma som människovärde, om du tror det?
I såna fall har du helt rätt, jag förstår inte vad du menar och du får gärna förklara vad du menar med tex detta:
"Man kan ta upp andra grupper än de vanliga och fundera över det, t.ex. judar vs negrer. Hur ska man skapa jämställdhet mellan dem, om man menar att det är något som är eftersträvansvärt. Om inte, varför ska man eftersträva det mellan andra grupper? För enda sättet att skapa det, är genom att hålla ned de som är bäst, då man inte kan höja de som är sämst till samma nivå som dem, utan diskriminering."
Du menar att judar är bättre än svarta och att svarta aldrig kan nå upp till judars standard? Bara genom att hålla nere judar skulle svarta kunna bli lika bra som judar? Och hur översätter du detta isåfall med trådens ämne?
Vad är det för lagförslag gällande jämställdhet du pratar om?
Sen frågar jag återigen, har man svart på vitt att dessa 4800 kvinnor som ingår i stridande förband är en säkerthetsrisk eller att de inte klarar av sitt uppdrag?
Ja man har kvoterat in människor med likvärdiga meriter som andra sökande för att få till en blandad arbetsplats.