• 1
  • 2
2025-09-30, 18:44
Medlem
Mötet mellan USA:s president, försvarsministern och de hundratals generalerna markerade slutet – feminismen och wokeismen är inte bara begravda, de är mosade till stoft. Deras tid är över, raderade ur verkligheten. Kvar står bara frågan: kan kvinnorna, med trasiga kroppar, blod i munnen och en maktställning krossad till grus, ändå resa sig och slå tillbaka – eller är de slutkörda för alltid?
Citera
2025-09-30, 18:47
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Mötet mellan USA:s president, försvarsministern och de hundratals generalerna markerade slutet – feminismen och wokeismen är inte bara begravda, de är mosade till stoft. Deras tid är över, raderade ur verkligheten. Kvar står bara frågan: kan kvinnorna, med trasiga kroppar, blod i munnen och en maktställning krossad till grus, ändå resa sig och slå tillbaka – eller är de slutkörda för alltid?
På vilket sätt har detta möte med feminism och woke att göra
Citera
2025-09-30, 18:49
Medlem
Hellesylts avatar
Bra fråga. Jag tänker inte det är slut med bum fun i det amerikanska försvaret på grund av detta. Boglobbyn är oerhört stark även i USA. Sedan bör kvinnorna inte blandas ihop med män utan ha sina egna förband inom försvaret. Tror inte Trump är homofob hans finansminister är en judisk bög.
Citera
2025-09-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
På vilket sätt har detta möte med feminism och woke att göra

"Under ett militärt toppmöte skärper krigsministern Pete Hegseth tonen mot vad han menar har försvagat den amerikanska militären. Politisk korrekthet och ”wokeness” ska inte längre påverka ledarskap inom armén.

I dag avslutas kriget mot krigare, meddelar han."

"Den amerikanska militären ska gå tillbaka till ”högsta manliga standard”, eftersom sådant som mångfaldsinitiativ, könskvotering och konformism har gjort militären svag, menar Hegseth. Han kallar det för ett ”årtionde av förfall”.

– Vi blev ”the woke department”, men inte längre, säger han."

Hört talas om något som heter "nyhetssidor" kanske?
Citera
2025-09-30, 18:58
Medlem
Woke kommer nog att få svårt att återhämta sig i USA. Ingen vill ha skiten. Befolkningen blev påtvingad den uppifrån och så fort de får chansen så röstar de för politiker som vill avskaffa den-

Media kan ju lipa och skriva att Hegseth är dum och ond och att woke ändå inte finns, osv.

Men om de märker att folket faktiskt hatar detta. Och att majoriteten är lättade och glada över Hegseths tal... då kanske till och med mainstreammedia får tänka om. Det finns gränser för hur långt från vanliga människors ståndpunkter de kan stå och fortfarande vara lönsamma och utöva inflytande.
Citera
2025-09-30, 19:02
Medlem
RFTs avatar
Hoppas vi slipper sådant här i vårt land.
Citera
2025-09-30, 19:23
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
"Under ett militärt toppmöte skärper krigsministern Pete Hegseth tonen mot vad han menar har försvagat den amerikanska militären. Politisk korrekthet och ”wokeness” ska inte längre påverka ledarskap inom armén.

I dag avslutas kriget mot krigare, meddelar han."

"Den amerikanska militären ska gå tillbaka till ”högsta manliga standard”, eftersom sådant som mångfaldsinitiativ, könskvotering och konformism har gjort militären svag, menar Hegseth. Han kallar det för ett ”årtionde av förfall”.

– Vi blev ”the woke department”, men inte längre, säger han."

Hört talas om något som heter "nyhetssidor" kanske?
Jag upprepar frågan: På vilket sätt är detta slutet på feminism och wokeism?
jag frågar alltså inte huruvida det har med feminism och woke att göra.
Jag frågar: PÅ VILKET SÄTT?
1. kommer det att få långsiktiga konsekvenser när Trumps era är över? Du påstår att "Deras tid är över, raderade ur verkligheten."
2. detta gäller väl endast inom armen?
--------
Överdriver du konsekvenserna av detta tal i ditt har mot feminism och woke?
Fattar du nu?
Citera
2025-09-30, 19:25
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Det har allt med feminism och woke att göra:
https://www.youtube.com/watch?v=nxePwOfKkYg
jag vill veta
- vilka konsekvenser får det i praktiken?
- hur långsiktig blir denna strategi?
- Får det konsekvenser utanför armen?
-----------
TS överdriver verkar det som nämligen om du läser hans trådstart.
Citera
2025-09-30, 19:27
Medlem
Svårt veta vad Trumps tal kommer att förändra eftersom han aldrig höll sig till ämnet utan svamlade om allt och lite till.

Expressen skrev den här artikeln efter talet.

https://www.expressen.se/kronikorer/...p-aldrig-mott/

Som antyder att Trump möttes av total tystnad. Trump lär fått en upplevelse isåfall. Alla som talat inför en total tyst publik vet vilket intryck det ger.

https://www.youtube.com/watch?v=L6ZYK8cxFh8

Youtube live, så ni kan kolla själva hur det gick till.
Senast redigerad av SecretGarden352 2025-09-30 kl. 19:33.
Citera
2025-09-30, 19:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Låter som ett jävla händelserikt möte. Vad hände? Öppnade Pete Hegseth eld mot alla sina ex-fruar och "flickvänner"? Skulle fan inte förvåna mig ett dugg när det gäller den pundar-bimbon.
Citera
2025-09-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Låter som ett jävla händelserikt möte. Vad hände? Öppnade Pete Hegseth eld mot alla sina ex-fruar och "flickvänner"? Skulle fan inte förvåna mig ett dugg när det gäller den pundar-bimbon.

Samtidigt sa Zara Larsson att

"Jag tycker inte om att vara elak men jag känner inte längre ett behov av att vara snäll, en ”good girl” eller perfekt feminist. Jag är 27 år och uppskattar alla mina sidor."

Du får väl helt enkelt acceptera att vi befinner oss i en ny verklighet och sprid gärna detta bland dina vöninnor och alla du känner. Inte konstigt egentligen att allt tar sin tid och sen dör det ju bort.
Citera
2025-09-30, 19:45
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Samtidigt sa Zara Larsson att

"Jag tycker inte om att vara elak men jag känner inte längre ett behov av att vara snäll, en ”good girl” eller perfekt feminist. Jag är 27 år och uppskattar alla mina sidor."

Du får väl helt enkelt acceptera att vi befinner oss i en ny verklighet och sprid gärna detta bland dina vöninnor och alla du känner. Inte konstigt egentligen att allt tar sin tid och sen dör det ju bort.

Zara Larsson är inte längre snygg och har därmed förlorat sin enda anledning till uppmärksamhet.

Trump gör ett fantastiskt jobb att döda woke, men för säkerhets skull skulle jag ordinera 8 år med Vance efter.
Sen behöver Europa också rensas, det går inte att ha dessa två olika världar på varsin sida av Atlanten.
Afd, Reform och inte minst SD måste öka och vinna massivt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in