Citat:
Ursprungligen postat av
Viktor79x
Hjälp mig å förstå. Var han stor på Twitter(x) eller? Jag lyssnar på amerkanska poddar nästan varje dag, Tucker, Patrick Bet Davis, och allt möjligt. Kan inte minnas att någon nämnt denna Kirk. Vad sa han som var så jäkla specielt å värt å komma ihåg?
Hans konto och en massa sidokonton med fans och kritiker på TikTok kan rekommenderas starkt. För din del kan jag säga att både Tucker Carlson och Patrick Bet Davis de senaste två åren blivit kraftigt omkörda av Charlie Kirk som betydande influensers för högersidan.
Hela grejen med Kirk var att han besökte universitet över hela USA och tog debatten med wokea indoktrinerade studenter och det var rejält underhållande. Det var utan tvekan Kirk och hans rörelse Turning Point USA som hade en avgörande betydelse för att vinna över unga röster till högern. Kirk var nämligen extremt påläst om det mesta, hade rappa roliga svar, var väldigt respektfull mot horder av respektlösa och ibland direkt hotfulla vänsterstudenter och det var ingen tvekan om att han stod för helt ok värderingar. Det lite jobbiga för mig är hans kristna tro, men det är ju vanligt i USA, men i övrigt var hans åsikter om det mesta helt ok. Lita för guds skull inte på mediernas fulciteringar av Kirk!
Om du frågar mig om en valanalys om november 2024 så säger jag att följande förklarar utfallet bäst:
1) Mainstream media försökte sabotera valet genom att kasta all möjlig skit över Trump med åtal och lögner och en massa annat. Men väljarna genomskådade medierna och satte ner foten. Nu ser vi väldigt många poster dagligen på sociala medier där mainstream medias lögner motbevisas i en aldrig sinande ström. Ju mindre makt mainstream media har desto bättre för högern.
2) Charlie Kirk hade en reell effekt på att Trump kunde vinna valet genom att locka över en stor mängd unga till högern, framför unga män men också en del kvinnor. Andelen kvinnor som flyr från wokesekten växer lavinartat just nu, inte så mycket beroende på dådet utan på att så många vänsterkvinnor skrattat och firat mordet på ett väldigt obehagligt sätt. Det har skrämt iväg många kvinnor.
Så min prognos för mellanårsvalet nästa år, det som oppositionen normalt brukar ta hem för att amerikanerna gillar balans mellan partierna, är att Trump och högern kommer att ta hem en jordskredsseger och ge honom ännu större mandat att fortsätta rensa ut wokeismen från myndigheter, universitet och medier.