2025-09-22, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeverForgetKirk
Tråd för diskussioner om denna ceremoni som pågår just nu. Trump kommer att hålla tal!

https://www.youtube.com/watch?v=zkX2rIn_q8o

Mäktigt!
Citera
2025-09-22, 09:52
Medlem
Tror kristendomen kommer tappa sitt grepp om USA. När den blivit så politiserat. Kan
väl inte vara så roligt att gå till en kyrka som skriver på näsan att du ska rösta på republikanerna
Citera
2025-09-22, 09:55
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Ytterst få här på FB visste vem Kirk var innan han blev mördad. Ingen av dom svenska högerdebatörer som ojat sig nu har nämnt honom innan vad jag vet. Hittade heller ingen interjuv med karln på Tuben

Inget ont om Kirk men det här blir så viktigt som man gör det till. Inget vi i Sverige behöver bry oss särskilt mycket sig om.

Här misstar du dig helt. Jag visste mycket väl vem Charlie Kirk är eftersom jag följde valrörelsen i USA under ett halvår och har sett hundratals inlägg och kommentarer av honom. Kirk hade en oerhörd betydelse för att få över unga väljare till höger som vann valet åt Trump och Kirk var bisarrt nog en av de vettigaste och schysstaste debattörerna! Mainstream media ljuger för dig genom att ständigt fulcitera Kirk.

Magarörelsen i USA har också en enorm påverkan på högern i en mängd andra Europeiska länder med inspiration, kunskap, politiskt taktik och annat för att kunna hantera wokerörelsen och gammelmediernas lögner. Och Kirks taktik att öppet ta debatten är ju helt fantastiskt demokratiskt.
Citera
2025-09-22, 09:58
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttGroggluder
Det där är inte Kirks värderingar, långt ifrån. Det hade du vetat om du inte enbart hämtade din information från SVT m.fl vinklade nyhetskanaler, eller sett klipp av honom där dem tagit saker han säger helt ur sin kontext. Kirk var starkt emot att all form av rasism och diskriminering.

Mest MAGA människor som kör White wahing så gär i efterhand.

Lyssnar man på hans poddar så får säger han t ex uttryckligen att medborgarslafstiftningen var skit, bättre att de svarta fortfarande är slavar. Att man får räkna med en del extra dödande i USA pga vapenlagrna (lite ironiskt så här i efterhand) samt att kvinnans plats är endast i hemmet dvs. föda barn och serva mannen.

Riktigt ukna värderingar enligt mig lite 1700 talet här är jag!
Citera
2025-09-22, 10:00
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag såg det på youtube. Otrolig fin ceronomi. Väldigt bra band som spelade, inte typiskt den tråkiga religiösa musiken utan mer modern stuk.

Är fortfarande helt ställd hur man kan göra så mot han så otrolig fin kille.
Jag håller inte med Kirk och hans fru om att visa kärlek till dessa människor som vill en ont. Hans fru till och med förlåter mördaren.
Jag håller med Trump, jag hatar dom. Onda människor förtjänar ondska och inte kärlek. Jesus taktik med att bemöta all ondska med kärlek funkar inte i verkligheten.

Tucker pekade indirekt ut vilka det var som han trodde mördade Kirk. Jag håller med honom.

Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
De brände ner halva USA med Floyd som svepskäl.
Jämför det med den vackra och värdiga ceremonin till Kirk.
Kontrasterna kunde inte vara större.

Även vita konservativa har en gräns. Alting har sin tid och just igår var det tid att sörja och hedra. Konservativa över hela väst håller på att resa sig.

Citat:
Ytterst få här på FB visste vem Kirk var innan han blev mördad. Ingen av dom svenska högerdebatörer som ojat sig nu har nämnt honom innan vad jag vet. Hittade heller ingen interjuv med karln på Tuben

Inget ont om Kirk men det här blir så viktigt som man gör det till. Inget vi i Sverige behöver bry oss särskilt mycket sig om.

Danska politiker tex, chockades när det gick upp för dem hur många unga danskar som följde Kirk. Jag kände inte heller till honom tidigare, men klart är att han tilltalat många unga, vita, kristna, heterosexuella om familjebildning, tro osv.
Citera
2025-09-22, 10:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Förlåtelse är något man förtjänar efter att man visar ånger. Jag förstår vad hans fru försökte göra men det är precis den inställningen som gör att västvärlden är på väg nedåt. Charlies hatare känner ingen sympati eller ånger och kommer fortsätta hata alla som honom. Dom skulle spotta henne i ansiktet och kasta tillbaka hennes förlåtelse i förakt för dom anser inte att dom gjort något ont.

Ett nytt korståg är på sin plats. Ont ska med ont fördrivas. Ingen nåd

Exakt. Hennes förlåtelse är helt meningslöst till folk som inte ångrar någonting. Dom kommer rycka åt axlarna och känna ingenting åt hennes förlåtelse. Dom anser att han är ond och dom gör inget fel genom att döda och hata honom så pass att dom störa ut och förstöra begravningar och minnesstunder. Då hatar man verkligen på högsta nivå. Då lär man inte lyssna på någon.

Jag har alltid undrat hur man når fram till sådana människor och jag har alltid tyckt att Charlie och andra som han gjort ett otroligt bra jobb för att försöka minska hatet, trots olika åsikter så är dom villiga att diskutera med dom utan hat och visa kärlek genom att hitta nånstans där dom tycker lika. Men nu när dom valde döda en sådan fin människa och efterspelet mot en kille som inte var hatisk eller agressiv mot dom så anser jag att det är helt meninglöst att försöka diskutera med dessa människor.
Det är mycket möjligt man kan nå fram till folk som är osäkra vart dom står men dessa hatiska människor som står långt ut på vänstersidan går helt enkelt inte. Dom känner så pass starkt för sin åsikt att deras empati för andra människor försvinner.

Jesus försökte ju prata med judarna och dom dödade han.

Det visar ju bara att denna kärleks taktik som Charlie och Jesus syssla med funkar bara mot folk som vet nånstans att dom gör fel och känner ånger.

Ja tyvärr så hade det nog varit bra med ett korståg även om krig är dåligt. Jag vill ju inte döda folk med andra åsikter men om folk vill döda mig för att jag har en anna åsikt då känner jag att jag inte har något val än att försvara mig.
Citera
2025-09-22, 10:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Här misstar du dig helt. Jag visste mycket väl vem Charlie Kirk är eftersom jag följde valrörelsen i USA under ett halvår och har sett hundratals inlägg och kommentarer av honom. Kirk hade en oerhörd betydelse för att få över unga väljare till höger som vann valet åt Trump och Kirk var bisarrt nog en av de vettigaste och schysstaste debattörerna! Mainstream media ljuger för dig genom att ständigt fulcitera Kirk.

Magarörelsen i USA har också en enorm påverkan på högern i en mängd andra Europeiska länder med inspiration, kunskap, politiskt taktik och annat för att kunna hantera wokerörelsen och gammelmediernas lögner. Och Kirks taktik att öppet ta debatten är ju helt fantastiskt demokratiskt.

För mig räcker det att veta att Kirk och hans fru var hyperkristna för att inte ta honom på allvar när det kommer till politik. Folk som tror på gudar och himmel och helvete ska inte ha någon makt alls i samhället. Sen är det möjligt att han var en trevlig kille men det är nåt annat.
Citera
2025-09-22, 10:02
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:

Du och två till. Jag har bra koll på USA och hade faktiskt aldrig hört talas om honom. Länka gärna till artiklar och interjuver med Kirk innan han do. Jag kan ha fel
Citera
2025-09-22, 10:03
Medlem
löls avatar
Många amerikaner har alltid varit tokiga kristna.
Inget nytt.

Förstår inte hur ni kan vara överraskade.
Känns som att det är media som vill blåsa upp det som något nytt.

Jag bodde där i flera år och fick sitta vid matbordet hemma hos demokrater på Thank giving och tacka Gud för maten osv.
Senast redigerad av löl 2025-09-22 kl. 10:08.
Citera
2025-09-22, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Tror kristendomen kommer tappa sitt grepp om USA. När den blivit så politiserat. Kan
väl inte vara så roligt att gå till en kyrka som skriver på näsan att du ska rösta på republikanerna

Tveksamt vi ser ju i Sverige samma fenomen fanns sossarna och islam, verkar gå bra.
Citera
2025-09-22, 10:12
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Du och två till. Jag har bra koll på USA och hade faktiskt aldrig hört talas om honom. Länka gärna till artiklar och interjuver med Kirk innan han do. Jag kan ha fel

Ja, du har fel och är makalöst okunnig. Bara för att en person inte figurerar in mainstream media betyder inte att de inte existerar. Jag har själv, utan att leta, sett tusentals inlägg och kommentarer av honom och om honom fram och tillbaka i diverse frågor året innan hans död, sociala medier spelar nämligen en allt större roll när gammelmedia gräver sin grav.

Och var tror du alla hans supportrar under begravningen både irl och på nätet kommer från? Ur tomma intet plötsligt? Han hade förstås en enorm fanskara. Det visar ju om inget annat begravningen.
Citera
2025-09-22, 10:20
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ja, du har fel och är makalöst okunnig. Bara för att en person inte figurerar in mainstream media betyder inte att de inte existerar. Jag har själv, utan att leta, sett tusentals inlägg och kommentarer av honom och om honom fram och tillbaka i diverse frågor året innan hans död, sociala medier spelar nämligen en allt större roll när gammelmedia gräver sin grav.

Och var tror du alla hans supportrar under begravningen både irl och på nätet kommer från? Ur tomma intet plötsligt? Han hade förstås en enorm fanskara. Det visar ju om inget annat begravningen.

Hjälp mig å förstå. Var han stor på Twitter(x) eller? Jag lyssnar på amerkanska poddar nästan varje dag, Tucker, Patrick Bet Davis, och allt möjligt. Kan inte minnas att någon nämnt denna Kirk. Vad sa han som var så jäkla specielt å värt å komma ihåg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in