Citat:
Ursprungligen postat av
DroidBishop
Förlåtelse är något man förtjänar efter att man visar ånger. Jag förstår vad hans fru försökte göra men det är precis den inställningen som gör att västvärlden är på väg nedåt. Charlies hatare känner ingen sympati eller ånger och kommer fortsätta hata alla som honom. Dom skulle spotta henne i ansiktet och kasta tillbaka hennes förlåtelse i förakt för dom anser inte att dom gjort något ont.
Ett nytt korståg är på sin plats. Ont ska med ont fördrivas. Ingen nåd
Exakt. Hennes förlåtelse är helt meningslöst till folk som inte ångrar någonting. Dom kommer rycka åt axlarna och känna ingenting åt hennes förlåtelse. Dom anser att han är ond och dom gör inget fel genom att döda och hata honom så pass att dom störa ut och förstöra begravningar och minnesstunder. Då hatar man verkligen på högsta nivå. Då lär man inte lyssna på någon.
Jag har alltid undrat hur man når fram till sådana människor och jag har alltid tyckt att Charlie och andra som han gjort ett otroligt bra jobb för att försöka minska hatet, trots olika åsikter så är dom villiga att diskutera med dom utan hat och visa kärlek genom att hitta nånstans där dom tycker lika. Men nu när dom valde döda en sådan fin människa och efterspelet mot en kille som inte var hatisk eller agressiv mot dom så anser jag att det är helt meninglöst att försöka diskutera med dessa människor.
Det är mycket möjligt man kan nå fram till folk som är osäkra vart dom står men dessa hatiska människor som står långt ut på vänstersidan går helt enkelt inte. Dom känner så pass starkt för sin åsikt att deras empati för andra människor försvinner.
Jesus försökte ju prata med judarna och dom dödade han.
Det visar ju bara att denna kärleks taktik som Charlie och Jesus syssla med funkar bara mot folk som vet nånstans att dom gör fel och känner ånger.
Ja tyvärr så hade det nog varit bra med ett korståg även om krig är dåligt. Jag vill ju inte döda folk med andra åsikter men om folk vill döda mig för att jag har en anna åsikt då känner jag att jag inte har något val än att försvara mig.