Citat:
Ursprungligen postat av
Robbinist
För 3 månader sen skjöt en höger-bliven ihjäl 4 demokratiska politiker i höga positioner på under samma dag: talmannen av Minnesotas representanthus, och hennes man make, samt även senator John Hoffman och hans fru Yvette.
Gärningsmannen, Vance Luther Boelter, sa själv att hans avsikt var att avrätta demokrater, politiskt motiverat.
4 höga politiker på en dag, jämfört med 1 social media-agitatör utan politiska uppdrag. Dom ohjälskjutna var mycket mer kända, och borde med din logik blivit 4 gånger mer firade. Men bara sociala media-agitarören fick Vita Husets flaggor på halv stång.
Vart är jätte-firandet av deras minne hyllningen för dom? Varför kallades inte dom för "Martyrer för USAs frihet" av Presidenten?
Det krävs en del för att bortförklara att "firandet" INTE skulle vara politiskt motiverat i det här fallet, för att förhärliga höger-perspektiv och odla hat. Jag tycker faktiskt det luktar Göbbels om det här. Det både ser ut så, och ordvalen hos talarna och presidenten låter precis så också.
Jag har nog inte sett nåt liknande någonstans dom senaste 85 åren; i synnerhet inte i USA. Har du?
Ja. Allt det här är politiskt. Folk skiter i Charlie utan använder hans död för egna syften som det gjordes med Floyd.
Charlie var nog även mördad av Mossad då han kritiserade Israel på sista tiden och nekade Netanyahus deal om sponsring, och nu är hans talk show övertagen av rövkyssaren Ben Shapiro samtidigt som hans lik används för att agitera högern mot vänstern i klassiskt fascistisk anda för att pusha för ett inbördeskrig.
Jag rycker på axlarna helt ärligt. USA har tiggt om att slakta sina egna och de har letat efter rätt startskott för det ett tag. Det är såhär ett kollapsande imperium beter sig. Till stora skrik för USA USA USA!